Třetí den MBPFW – autobazarová estetika Jana Černého

Jediná veřejně přístupná přehlídka třetího dne, vize jara a léta pro rok 2019 Jana Černého, neproběhla v Clam-Gallasově paláci, ale pod širým nebem na letenské…

Jediná veřejně přístupná přehlídka třetího dne, vize jara a léta pro rok 2019 Jana Černého, neproběhla v Clam-Gallasově paláci, ale pod širým nebem na letenské pláni. Jan Černý, mladý český designér a student Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, patří mezi nejvýraznější talenty a na Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku se objevuje už od zrodu festivalu. Jeho práce zaujala mj. redaktory módního magazínu Fucking Young.

Věk opravdu může být jen číslo: 6 tipů, jak mají muži správně stárnout20. 12. 2021
V kolekci se objevují hranaté prvky

Za těch pár let se Černý posunul od striktního minimalismu, kde vedle výrazných střihů užíval omezenou paletu barev s výraznými barevnými akcenty, k uvolněnějším a méně abstraktním modelům. Dominantním prvkem aktuální kolekce jsou obdélníky a čtverce, které se objevují jak v podobě ledvinek, tak i výrazných kapes či minimalistických potisků.

Černého kolekce reflektuje populární "bad taste" trend

Současná módní scéna může být pěkně matoucí, protože ošklivost a nevkus se stávají novou normou. V době internetových memů už neexistuje vážnost a všechno je tak trochu ironie. To reflektuje i kolekce Černého – především v užití batohových popruhů a kulatých potisků.

Honza a Tomáš: "Z focení jsme byli nervózní. Je to pro nás něco nového!"20. 12. 2021
Černého asymetrické "polovesty"

V porovnání s loňskou kolekcí je letošní vize výrazně geometrická a „hranatá“, přetrvává však tradiční prvek loga JAN a motiv rozložení a znovusestavení ikonických kousků – překvapila nás například jednostranná vesta, ale i košile s širokými krátkými rukávy či střihově zajímavé mikiny. Vtipem nakonec byly barevné střapce silně asociující prodejnu ojetin.

Partnerem akce je Mercedes-Benz, symbol vkusu a elegance
Zdroj: archiv Mercedes-Benz Prague Fashion Week