Jak se tenisky dostaly z tenisového kurtu do běžného šatníku?

Žijeme v éře, kdy se za módní a sexy považuje především sebevědomí. Cítit se dobře ve svém vlastním těle – to je to, čím se dnešní módní průmysl odlišuje od…

Elegance a móda byly dlouhou dobu v podstatě synonyma. Stylové ikony uplynulých dekád by volný čas v teniskách pravděpodobně netrávily – a pokud ano, tak nejspíš jen tajně. To se ale v posledních letech výrazně změnilo. Čím to je?

Ještě na začátku nultých let byl módní průmysl právem kritizován za to, že v mladých lidech, především dívkách, tvoří nereálný body image. V současnosti je kladen mnohem větší důraz na to, že by se každý měl ve svém těle cítit pohodlně. V kampaních i na molech se objevují nejen zajímavé tváře, ale i nové siluety. Trpět pro krásu ztrácí na popularitě. Paralelou k této snaze je i pohodlnější oblečení, potažmo obuv. Ovšem dostat tenisky z ulice na stránky módních magazínů, to byl proces trvající dlouhá léta.

Uhádli byste, že design modelu adidas Superstar je starý 32 let? Zdroj: Pinterest

První tenisky vznikly už nějakých sto let zpátky. Byly původně určené basketbalistům, tenistům – zkrátka sportovcům. A tak byly také brány – jako boty striktně na sport. Design tenisek se za těch sto let příliš nezměnil, některé modely přežily v původním designu až do dnešních dnů a stále jsou považovány za moderní. Jedním z nadčasových modelů, který se nesmazatelně vepsal do paměti všech, je adidas Superstar z osmdesátých let. Původní design je dodnes moderní a stále se těší velké oblibě.

Gucci byla první luxusní značka, která začala vyrábět sportovní obuv. Zdroj: Pinterest

Prvním módním domem, který přišel se svou vlastní verzí sportovní obuvi, byl v roce 1984 Gucci. Boty s názvem Gucci Tenis byly ručně vyráběné v Itálii. Dodnes se jedná o velmi oblíbený model. Od módního giganta to byl odvážný krok, kterým o několik let předběhl všechny ostatní luxusní značky a výrazně tak ovlivnil budoucnost sportovní obuvi. Je trochu ironie, že právě modelem zvaným Gucci Tenis popostrčil světoznámý módní dům sportovní obuv z kurtu do běžného šatníku.

Stydlínům vstup zakázán: Při pohledu na tato umělecká díla s erotickým podtextem se budete červenat!31. 12. 2021

To devadesátá léta byla mimo jiné érou hip-hopu a r’n’b. Interpreti nám předali více než jen příběhy o vyrůstání v ghettu – zpopularizovali módní prvky, které mají své místo v našich šatnících dodnes. Ať už jde o sportovní obuv, kšiltovky s rovným kšiltem nebo bandana šátky.

Model Prada PS0906 za těch 22 let znatelně zestárnul. Zdroj: Pinterest

Provokatérka Miuccia Prada přišla v roce 1996 s odvážným krokem – poslala na molo modelku v teniskách. Jednalo se o model Prada PS0906, který kombinoval luxusní materiály s pohodlím sportovní obuvi. Nutno ale říci, že od devadesátých let model PS0906 vizuálně dost zestárnul. Co se týče nadčasovosti designu, adidas je na tom se svým kultovním modelem Superstar nesrovnatelně lépe.

Sportovní boty si v současnosti vybojovaly svůj prostor v šatnících módních nadšenců a jsou v souladu s módním diktátem. #sportychic je dnes jedním z mnoha stylů, který je trendem. Ani módní domy se už tenisek nebojí a obuv, která by dříve byla považována za příliš sportovní, dnes běžně nacházíme i v sortimentu luxusních značek.

Ikonická spolupráce: adidas x Jeremy Scott. Zdroj: Pinterest

Velkou popularitu si právem získaly také spolupráce módních návrhářů s předními výrobci tenisek. Jeden příklad za všechny – okřídlené boty adidas, které se stále drží na vrcholu žebříčku popularity, jsou výsledkem spolupráce adidas a Jeremyho Scotta. Ten je v současnosti ředitelem módního domu Moschino.

Abstraktní make-up mění pravidla hry a dává prostor vaší osobitosti. Na naučená pravidla líčení zapomeňte18. 1. 2022

Ani samotné sportovní značky ale nezůstávají s určováním trendů pozadu. Kombinací atraktivního designu s moderními technologiemi vytváří cenově dostupnou obuv, která vypadá dobře a trendy. Móda tomu jde naproti, kombinovat elegantní a sportovní kousky už dávno není žádné tabu.

Nová řada adidas Originals P.O.D. má všechny předpoklady k tomu stát se dalším ikonickým trendem

Značka adidas Originals přišla na začátku měsíce s novou řadou sportovních bot P.O.D. SYSTEM, která originálním tvarem podešve navazuje na modely z roku 1995. Společnost tak odpovídá na současný trend návratu do devadesátých let. Výrazná podešev, která se skládá ze dvou částí spojených můstkem, má všechny předpoklady stát se dalším velkým trendem. Zda je futuristický design tenisek P.O.D. nadčasový podobně jako model adidas Superstar, ukáže až čas. Nová řada obuvi je k dostání právě teď v obchodech adidas a cena jednoho páru je 3.199 Kč.

Zdroj: www.adidas.cz