Značky Jaguar a Land Rover dávají sbohem klasickým pohonům. Do roku 2030 budou jejich vozy čistě elektrické
Straight friendly
Zdroj: Jaguar Land Rover

Značky Jaguar a Land Rover dávají sbohem klasickým pohonům. Do roku 2030 budou jejich vozy čistě elektrické

Dvě ikonické automobilové značky patří pod jeden koncern. I přes to, že byste to především od Land Roveru tak úplně nečekali, obě značky představily novou obchodní strategii, která spočívá ve změně zavedených pořádků. Jaguar a Land Rover se totiž vydávají cestou nulových emisí a plně elektrických vozů. Jaguar tak učiní do roku 2025, Land Rover o pět let později.
Jan Witek Witek Jan Witek Witek Autor
22. 2. 2021

Jaguar se do roku 2025 stane plně elektrickou značkou a značka Land Rover, která v příštích pěti letech uvede na trh šest elektrických vozidel, k plně elektrickým vozům dospěje do roku 2030. Jde o začátek cesty, na které bude chtít společnost Jaguar Land Rover dosáhnout do roku 2039 absolutní nulové uhlíkové stopy.

Luxus v moderním pojetí

Společnost Jaguar Land Rover představuje budoucnost moderního luxusu prostřednictvím svých dvou odlišných britských značek automobilů. Moderní luxus bude v podání obou automobilek mimo jiné především o udržitelnosti. Nová obchodní strategie nese název Reimagine.

„Projekt Reimagine nám umožňuje navrhnout a vylepšit udržitelnější vozy, které budou mít pozitivní dopad na svět kolem nás. Jako společnost zaměřená na člověka se můžeme a budeme pohybovat mnohem rychleji kupředu, a to s jasným cílem nejen přepracovat moderní luxus, ale definovat jej pro dvě odlišné značky zároveň. Obě značky představují jedinečný design a umělecká díla, která jsou protkána technologiemi a kvalitními materiály. V tom budeme rozhodně pokračovat,“ říká generální ředitel Jaguar Land Rover, Thierry Bolloré.

Generální ředitel Jaguar Land Rover, Thierry Bolloré
Foto: Jaguar Land Rover

Dvě odlišné luxusní značky s udržitelností ve středu zájmu

V rámci strategie Reimagine budou inženýři Jaguar Land Rover přistupovat ke každé značce zvlášť na samostatných platformách, které budou specifické pro obě jedinečné britské „osobnosti“.

Land Rover je značka, ke které se pravděpodobně nejvíc hodí slovo dobrodružství. Silné a nezlomné vozy umožňují každému řidiči jít až za hranu toho, co je vlastně s osobním automobilem možné. V příštích pěti letech Land Rover uvede šest čistě elektrických vozů a fanoušci se očividně nemusí bát obrovské proměny, protože značka chce být i nadále lídrem luxusních SUV vozů prostřednictvím svých tří rodin Range Rover, Discovery a Defender. První čistě elektrický Land Rover dorazí v roce 2024.

Foto: Jaguar Land Rover

Oproti tomu značka Jaguar projde celkovou renesancí už do konce poloviny tohoto desetiletí, kdy se stane čistě elektrickou luxusní značkou. Zde se fanoušci mohou naopak těšit na nové portfolio poutavých designů a průkopnických technologií. I v tomto případě se chce značka zaměřit především na jedinečné zážitky z každé jízdy. Společně budou značky Jaguar a Land Rover do roku 2030 u svých vozů nabízet čistě elektrický pohon.

Foto: Jaguar Land Rover

Nejen automobily, ale i dodavatelé

Cílem společnosti Jaguar Land Rover je dosáhnout nulových emisí uhlíku v celém dodavatelském řetězci, všech produktech a provozech. Mělo by se tak stát do roku 2039.

Jaguar Land Rover kromě toho investuje do vývoje vodíkových palivových článků a do příštího roku plánuje mít na britských silnicích jako součást dlouhodobého investičního plánu prototypy vozů na vodíkový pohon.

<Path> Kritické myšlení zvládnou všichni, ale jen mistři ho umí systematicky rozvíjet. Naučte se ho zlepšovat a poradíte si s obtížným rozhodováním i falešnými zprávamiZdroj: forbes.com, skillsyouneed.com, indeed.com, hbr.org

Nový tým a spousta peněz

Udržitelnost, která přináší nové měřítko v environmentálním a společenském dopadu luxusního odvětví, je základem úspěchu strategie Reimagine. O tuto radikální proměnu se bude starat centralizovaný tým, který bude zmocněn implementovat a urychlovat inovace v oblasti investic do materiálu, strojírenství, výroby, služeb a oběhového hospodářství.

Je jasné, že tohle všechno vyžaduje také výrazné investice. Ročně chce značka investovat zhruba 2,5 miliardy britských liber (cca 75 miliard Kč), což je částka, která zahrnuje investice do elektrifikačních technologií a rozvoje, který souvisí se službami pro zákazníky.

Jak je na tom Jaguar Land Rover nyní?

V portfoliu značek Jaguar a Land Rover už nyní naleznete plně elektrické, plug-in hybridní a mild-hybridní vozidla, ale velkou roli stále hrají vznětové a zážehové motory, což se má díky nedávno představené strategii změnit.

Foto: Jaguar Land Rover

V roce 2020 značky dohromady prodaly 425 974 vozů ve 127 zemích světa. Land Rover je známý především jako světový lídr v oblasti luxusních SUV vozů prostřednictvím svých tří rodin Range Rover, Discovery a Defender a Jaguar je vůbec první značkou nabízející prémiové plně elektrické výkonné SUV – Jaguar I-PACE (koukněte se na náš test). My už se těšíme, s jakými vozy značky přijdou do budoucna.

Zdroj: Jan Witek

Populární
články

Pravda vyšla najevo až roky po rozvodu
LIDÉ

Rozhovor s otcem a dcerou: „Že má táta přítele, vím až od sedmnácti let. Mrzí mě, že si nemyslel, že bych ho podpořila,“ říká žena

Autor: Irena Piloušková
Tuto fotogrfii má Matějosvký v e-shopu. Lépe ukazuje vzor i skutečnou barvu povlečení
STYL

Z prémiové bavlny se nebude chtít vám ani milencům. Luxusní kvalitu textilu Matějovský potřebujete vyzkoušet na vlastní (holou) kůži

Autor: Martin Lyko
Kolik designů dokážeš smíchat, tolikrát jsi člověkem
Trendy & Styl 2024

Jaké jsou letos trendy bytového designu? Porovnali jsme nabídku čtyř velkých hráčů na trhu!

Autor: Michal Černý
LIDÉ

Psycholog Jeroným Klimeš šokoval výroky o promiskuitě gayů, odborníci od něj dávají ruce pryč

Autor: Michal Černý
Kdo nevyhodil, jako když najde! Ne ovšem video kazety, nýbrž fashion z přelomu tisíciletí
Trendy & Styl 2024

Křiklavá smrt tichého luxusu: Vytáhněte poklady divokého mládí, rok 2024 je ve znamení eklektické nadsázky a retra z přelomu tisíciletí

Autor: Martin Lyko
Misionářská poloha není jen pro heteráky
HOT!

Jak mají gayové sex? Povědomí, které mají heteráci, je přinejlepším zkreslené. Kdo si dovádění mezi muži vyzkoušel, zná rozdíl

Autor: Martin Lyko
Muž si v monogamním vztahu připadá jako v řetězech
LIDÉ

„Jeden partner do konce života? Přítele miluju, ale děsí mě to!“ přiznává muž v otevřeném rozhovoru o monogamii

Autor: Irena Piloušková
Koláč jako od babičky? Žádný problém
CESTOVÁNÍ

Jak přijmout stárnutí, ukazuje vídeňská kavárna. Pracují v ní jen seniorky, které pečou koláče „jako od babičky“. A z podniku je hit

Autor: Mirka Dobešová
Lounge bar vznikl pod taktovkou společnosti Dejsiprostor
KULTURA

Vedle nové lávky vzniká nový lounge bar. Díky venkovnímu posezení to bude v létě hit!

Autor: Rozálie Růžičková
Co se děje

Líbejte se, jak je libo! 18 typů polibků, s nimiž si můžete zpříjemnit velikonoční volno. Zkuste „polibek na Spidermana“ nebo „australský polibek“

Autor: Mirka Dobešová

E-Shop