
Značky Jaguar a Land Rover dávají sbohem klasickým pohonům. Do roku 2030 budou jejich vozy čistě elektrické
Jaguar se do roku 2025 stane plně elektrickou značkou a značka Land Rover, která v příštích pěti letech uvede na trh šest elektrických vozidel, k plně elektrickým vozům dospěje do roku 2030. Jde o začátek cesty, na které bude chtít společnost Jaguar Land Rover dosáhnout do roku 2039 absolutní nulové uhlíkové stopy.
Luxus v moderním pojetí
Společnost Jaguar Land Rover představuje budoucnost moderního luxusu prostřednictvím svých dvou odlišných britských značek automobilů. Moderní luxus bude v podání obou automobilek mimo jiné především o udržitelnosti. Nová obchodní strategie nese název Reimagine.
„Projekt Reimagine nám umožňuje navrhnout a vylepšit udržitelnější vozy, které budou mít pozitivní dopad na svět kolem nás. Jako společnost zaměřená na člověka se můžeme a budeme pohybovat mnohem rychleji kupředu, a to s jasným cílem nejen přepracovat moderní luxus, ale definovat jej pro dvě odlišné značky zároveň. Obě značky představují jedinečný design a umělecká díla, která jsou protkána technologiemi a kvalitními materiály. V tom budeme rozhodně pokračovat,“ říká generální ředitel Jaguar Land Rover, Thierry Bolloré.

Foto: Jaguar Land Rover
Dvě odlišné luxusní značky s udržitelností ve středu zájmu
V rámci strategie Reimagine budou inženýři Jaguar Land Rover přistupovat ke každé značce zvlášť na samostatných platformách, které budou specifické pro obě jedinečné britské „osobnosti“.
Land Rover je značka, ke které se pravděpodobně nejvíc hodí slovo dobrodružství. Silné a nezlomné vozy umožňují každému řidiči jít až za hranu toho, co je vlastně s osobním automobilem možné. V příštích pěti letech Land Rover uvede šest čistě elektrických vozů a fanoušci se očividně nemusí bát obrovské proměny, protože značka chce být i nadále lídrem luxusních SUV vozů prostřednictvím svých tří rodin Range Rover, Discovery a Defender. První čistě elektrický Land Rover dorazí v roce 2024.

Oproti tomu značka Jaguar projde celkovou renesancí už do konce poloviny tohoto desetiletí, kdy se stane čistě elektrickou luxusní značkou. Zde se fanoušci mohou naopak těšit na nové portfolio poutavých designů a průkopnických technologií. I v tomto případě se chce značka zaměřit především na jedinečné zážitky z každé jízdy. Společně budou značky Jaguar a Land Rover do roku 2030 u svých vozů nabízet čistě elektrický pohon.

Nejen automobily, ale i dodavatelé
Cílem společnosti Jaguar Land Rover je dosáhnout nulových emisí uhlíku v celém dodavatelském řetězci, všech produktech a provozech. Mělo by se tak stát do roku 2039.
Jaguar Land Rover kromě toho investuje do vývoje vodíkových palivových článků a do příštího roku plánuje mít na britských silnicích jako součást dlouhodobého investičního plánu prototypy vozů na vodíkový pohon.
Nový tým a spousta peněz
Udržitelnost, která přináší nové měřítko v environmentálním a společenském dopadu luxusního odvětví, je základem úspěchu strategie Reimagine. O tuto radikální proměnu se bude starat centralizovaný tým, který bude zmocněn implementovat a urychlovat inovace v oblasti investic do materiálu, strojírenství, výroby, služeb a oběhového hospodářství.
Je jasné, že tohle všechno vyžaduje také výrazné investice. Ročně chce značka investovat zhruba 2,5 miliardy britských liber (cca 75 miliard Kč), což je částka, která zahrnuje investice do elektrifikačních technologií a rozvoje, který souvisí se službami pro zákazníky.
Jak je na tom Jaguar Land Rover nyní?
V portfoliu značek Jaguar a Land Rover už nyní naleznete plně elektrické, plug-in hybridní a mild-hybridní vozidla, ale velkou roli stále hrají vznětové a zážehové motory, což se má díky nedávno představené strategii změnit.

V roce 2020 značky dohromady prodaly 425 974 vozů ve 127 zemích světa. Land Rover je známý především jako světový lídr v oblasti luxusních SUV vozů prostřednictvím svých tří rodin Range Rover, Discovery a Defender a Jaguar je vůbec první značkou nabízející prémiové plně elektrické výkonné SUV – Jaguar I-PACE (koukněte se na náš test). My už se těšíme, s jakými vozy značky přijdou do budoucna.