„Okamžitě jsem se do něj zamiloval, byla to láska na první pohled. A to jsem mu měl jen ukázat město,“ říká o dvouletém vztahu Philippe

Belgičan Philippe de Wulf měl za sebou ošklivý rozchod po vztahu, který trval víc než jedno desetiletí. Proto už nevěřil, že by se ještě někdy bláznivě zamiloval. Svoji energii věnoval práci na komunikačních kampaních pro státní a veřejné instituce – takovou kampaní je například právě probíhající fundraisingová výzva #ZUUR, která má zachránit před krachem zavřené bruselské gay bary a kavárny. Jenže pak přijel do Bruselu Vjernan a všechno bylo jinak…

Philippe, jak dlouho jsi ve vztahu?

Už to budou skoro dva roky. Můj přítel Vjeran pochází z chorvatského Záhřebu a do Bruselu se přestěhoval za prací. Spolu jsme se potkali hned druhý den po jeho příjezdu. Dá se říct, že to byla klasická láska na první pohled.

Dva roky jsou už dlouhá doba. Dali jste vašemu vztahu nějakou oficiální formu?

Zatím ne. Nedávno jsme se spolu sestěhovali a naše soužití bereme se všemi závazky. Takže by se mohlo vyvinout v manželství nebo v registrované partnerství, protože v Belgii máme obě tyto možnosti. Ale pěkně krok za krokem, žádný spěch!

Jak jste se s Vjernanem vlastně potkali?

Prostřednictvím nejznámější seznamovací appky. Její jméno nebudu zmiňovat, ale jistě všichni vědí, o které mluvím. Chatovali jsme hned první den, co Vjernan dorazil do Bruselu. Chtěl poznat město a já jsem souhlasil, že budu jeho průvodcem. Když jsme se den na to sešli, okamžitě mezi námi bylo cítit propojení. Nejdřív jsem si plně neuvědomoval, co se děje. Ale po pár týdnech bylo jasné, že mezi námi vzniká něco opravdu silného.

Věříš, že láska k jednomu člověku může trvat celý život?

Tu víru jsem ztratil, když jsem dost brutálním způsobem přišel o vztah, který trval víc než deset let. Po té zkušenosti jsem už nevěřil, že bych ještě někdy mohl někoho potkat. Ale teď sdílím svůj život s nejbáječnější osobou, jakou jsem kdy potkal. Takže ano, silně věřím, že láska může vydržet na celý život, ale vyžaduje to od obou zúčastněných úsilí. Tím myslím komunikaci, upřímnost a něhu. Musím přiznat, že mi nějaký čas trvalo, než jsem si to uvědomil. Ale nyní vím, že je to možné, a jsem za to moc rád.

Ideálem mužství již nejsou super-hrdinové. Ramba nahradil „měkký muž“, jehož ctnosti jsou ovšem v mnohém podobné28. 4. 2021

Co máte s partnerem společné a v čem se naopak lišíte?

Máme hodně společného – já hraju na piano a on je DJ. Oba jsme velmi zvědaví, naše nejčastější otázka je: „Proč?“ Milujeme tanec a chození do klubů stejně jako klasickou hudbu a návštěvy muzeí. Oba jsme otevřeně queer, trochu šílení a nekonvenční. Spolu si ujíždíme na RuPaulovi, popu, pivu a ginu s tonikem.

To, v čem se lišíme, jsou naše kořeny. Jsem Belgičan, Vjernan je Chorvat, takže já jsem rezervovaný a on je horká hlava. Je mezi námi taky určitý věkový rozdíl. Ale asi nejvíc rozdílná je naše paměť. On si hned pamatuje každou melodii, kterou uslyší, každý text písně, každé jméno umělce. V tom jsem já beznadějný případ.

Chodíš rád pařit?

Miluju chodit do barů a klubů! Za normální situace chodím každý týden do LGBT podniků, protože mám rád jejich atmosféru a jsem si vědom, jak důležité je mít bezpečné místo, kde se můžeme setkávat a bavit. Několik z mých oblíbených míst uvidíte i ve videu kampaně #ZUUR. Rád chodím na večeři a na koktejl do Café Charbon. Bar Dolores je místo plné legrace, kam se jde, ještě než začne party. Chez Mamam je bruselskou základnou pro drag queens. Zažil jsem tam neuvěřitelné party, potkal spousty lidí a užil si báječné chvíle s přáteli.

Představ nám blíž kampaň #ZUUR, která má zachránit bruselské gay bary.

Ve svém profesním životě řídím komunikační agenturu, jejímiž klienty jsou státní a veřejné instituce. Není to pro mě jen práce, ale i vášeň, protože vytváříme kampaně určené občanům, a ne zákazníkům. To je taky jeden z důvodů, proč podporuji kampaň ZUUR na záchranu bruselských gay podniků.

Kvůli opatřením proti covidu jsou zavřené již od loňského října. Řada majitelů se nachází v obtížné finanční situaci. Prostřednictvím masivní fundraisingové výzvy jim má kampaň přinést peníze potřebné k přežití. Jako odměnu za finanční příspěvek svému oblíbenému baru lidé dostanou pivo ZUUR, což je nový druh uvařený exkluzivně pro tuto kampaň. Brusel je městem piva, takže je to velmi chytrý nápad, jak lidi motivovat k zapojení do fundraisingové výzvy. Název toho piva ZUUR znamená „kyselý“, protože přesně tak chutná i to dlouhé uzavření hospod, barů a kaváren.

Zdroj: Bohdana Rambousková