„LGBT lidé vynikají svou pracovitostí, pro firmy jsou hodnotným přínosem,“ říká Roman Horešovský, spoluzakladatel marketingové agentury
Rozhovor
Zdroj: Roman Horešovský/Se svolením
<Path>

„LGBT lidé vynikají svou pracovitostí, pro firmy jsou hodnotným přínosem,“ říká Roman Horešovský, spoluzakladatel marketingové agentury

Roman Horešovský se díky rodinnému zázemí už odmalička pohyboval v byznysovém prostředí mezi vlivnými lidmi, takže se tímto směrem ubírala i jeho kariérní dráha. Ve svém prvním zaměstnání u telefonního operátora se poměrně rychle dostal k movitějším klientům a správě jejich portfolia. V další práci se věnoval oblasti venkovní reklamy a nadále se obklopoval vysoce postavenými manažery, ale toužil mít větší vliv na chod firmy, což z pozice „obyčejného“ zaměstnance nebylo úplně možné. Když se tedy naskytla příležitost podílet se na vývoji reklamní agentury a začít podnikat na vlastní pěst, neváhal. Dnes vede vlastní marketingovou a reklamní společnost, kde klade důraz na budování osobních a dlouhodobých vztahů s klienty. Veškeré zakázky si členové jeho týmu zajišťují kompletně sami (od natočení videí až po umístění bannerů), což jim umožňuje mít plnou kontrolu nad celým procesem a nabízet tak řešení na míru.
Michal Černý Autor
17. 10. 2024

Vezměme to pěkně od počátku. Na jaké pozici jste začínal a měl jste už tehdy ambice dosáhnout vyššího postu, nebo jste vše nechal lidově řečeno „na osudu“?

Na osudu. Pracovat jsem začal už během studia, šlo o brigádu v baru. To trvalo ale jen dva roky a ihned po studiu, to mi bylo kolem dvaceti let, jsem nastoupil k jednomu z telefonních operátorů na klasickou pozici konzultanta na pobočce. Už tenkrát mi dělalo dobře, když za mnou chodili „váženější“ klienti, kteří měli více čísel, nebo to byly známé osobnosti. Po krátké době jsem se začal věnovat výhradně této skupině zákazníků. Líbilo se mi to čím dál více, jednání vždy probíhala na úrovni a já k těm lidem určitým způsobem vzhlížel. Což bylo nejspíš dáno i mým věkem.

Takže motivací k posunu v kariéře byl pro vás byznysový svět sám o sobě? Jeho celková atmosféra?

Já tohle prostředí měl rád už odmalička. Moje máma byla vysoce ceněná manažerka, která pod sebou měla 5000 lidí. Byla jednou z nejúspěšnějších v celé Evropě a v Česku získala několikrát významné ocenění za svoji práci v jedné korporaci. Takže to nadšení pro byznys ve mně rostlo už hodně dlouho. Díky její práci jsem neustále potkával zámožné a vlivné lidi, takže mi pohyb v tomhle světě přišel vždy jako úplně běžná záležitost.

První práce v marketingu přišla hned po zkušenostech u telefonního operátora?

Přesně tak. Tahle práce mě sice bavila, ale pořád byla v rovině toho, že jsem řešil hlavně problémy a stížnosti, což nebylo úplně to, co jsem si vysnil. Dnes podobná komunikace probíhá přes call centra, ale ta tehdy ještě nebyla tolik rozšířená. Zůstával jsem na daném postu hlavně kvůli dobrým penězům. K marketingu mě přivedl kamarád, který mi pomohl k místu u jedné velké společnosti. Dnes má v Česku prakticky monopol na venkovní reklamu. Tam jsem vydržel zhruba 10 let.

Co tedy vedlo k tomu, že jste se rozhodl založit vlastní společnost zaměřenou na marketing a reklamu?

Ačkoliv byly moje pracovní zkušenosti skvělé, byl jsem vždy zkrátka „jen“ zaměstnanec, což na jedné straně sice znamenalo mít stabilní příjem, ale na té druhé nemít žádnou větší příležitost cokoliv ovlivnit. Když přišla nabídka od dalšího kamaráda, který měl vlastní marketingovou agenturu a chtěl ji pomoct rozvíjet, neváhal jsem. V ní jsem pořád aktivní, ale zároveň přišlo seznámení se s dalšími lidmi, mladými kluky, kteří studovali v Kanadě a se kterými jsme založili společnost Aesthspace zaměřující se na digitální prostředí. Líbila se mi jejich vize, chtěli totiž udělat osvětu o sociálních sítích, zejména co se týká kyberšikany. Zároveň začali vyvíjet i zajímavé aplikace, takže jsem se do činnosti zapojil i jako investor. Vzhledem k jejich možnostem a mému portfoliu zákazníků, které jsem si za předchozí léta nastřádal, nám to zatím funguje skvěle.

Jaké jsou největší překážky, které dnes musí marketingová/reklamní agentura překonávat?

Ať už se jedná o digitální, nebo venkovní reklamu, ten největší problém je, že existují obří agentury, které sice odvádějí komplexní práci, ale zároveň si berou naprosto šílené provize. Ve světě je to sice běžné, ale náš trh na to není připravený. Na agentury pak zbývají ty menší společnosti, které nemají takový budget. Problém je i to, že je u nás těchto agentur až příliš. Vzhledem k množství požadavků je klienti střídají a zkouší, která jim bude vyhovovat nejlépe. A je pak těžké, vybrat si správně.

<Path> Evropský průzkum napříč LGBT komunitou oslovil rekordních 140 000 lidí. Díky LUI magazínu neschází ani data z ČR a SlovenskaZdroj: LUI/FRA

Co vás na reklamě a marketingu baví nejvíce? A jakým způsobem podle vás přispíváte k inovacím v celém oboru?

Baví mě totéž, co na počátku celé mé kariéry. Setkávám se s mnoha zajímavými lidmi, ať už se jedná o vysoce postaveného marketingového manažera dané firmy, nebo přímo jejího majitele. Díky tomu, že se v oboru pohybuji už 21 let, se mi podařilo získat určité konexe, které mohu následně využít pro další spolupráce. Dokážu tak propojit například dvě navzájem se potřebující společnosti, které by neměly šanci se bez mého zásahu potkat. Snažím se zároveň neodbíhat od klienta ke klientovi, buduji si vždy s každým osobní vztah, aby spolupráce mohla fungovat dlouhodobě. Mým cílem není vyfakturoval si obří sumu za krátkodobou práci, po které nejsou vidět žádné výsledky. Líbí se mi, když se naše spolupráce neustále opakuje. To jednak prohlubuje naši osobní komunikaci, ale také je to lepší pro samotné fungování dané společnosti.

Tipy redakce

Co se týká inovace, dalo by se říct i unikátnosti, tak musím oddělit reklamu venkovní a digitální. U té venkovní je v podstatě vše zásadní vymyšlené, k posunům dochází z hlediska vývoje nových technologií. My třeba hodně nabízíme LED obrazovky, kde se vyvíjí vzhled, chlazení či rozlišení. Důležité je samozřejmě najít i vhodné umístění samotné reklamy. To je ale spíš o vychytávání detailů u již fungujících věcí, než vymýšlení úplně nových. Zkrátka vždy s klientem hledáme tu nejlepší cestu k co nejlepšímu zviditelnění.

V případě digitální reklamy, a tedy i firmy Aesthspace, platí, že online svět je obrovský a je extrémně náročné sledovat všechno, co je potřeba. Růst je navíc nepřetržitý. V současnosti využíváme maximálně 35 % všech dostupných možností, což znamená, že máme mnohem širší prostor pro další rozvoj než v případě statické venkovní reklamy. My se lišíme hlavně tím, že se snažíme dělat si všechno sami, což není úplně běžné. Jdeme a natočíme si se zákazníkem vlastní video a sami si ho sestříháme. Vytvoříme  sami banner a nasadíme ho, kde je potřeba. Sami si hlídáme statistiky a cílové skupiny a vše s klientem neustále konzultujeme. Když něco nefunguje, nabídneme okamžitě několik dalších možností, jak pokračovat.

Podílel jste se někdy na jakékoliv LGBT kampani? A pokud ne, máte o takovou spolupráci vůbec zájem?

Nedávno jsme se účastnili vaší akce LUI CONNECTION skrze LED obrazovky. Co se týká onlinu, tak tam nic podobného zatím nepřišlo. Myslím si, že LGBT komunita je ohromně silná, i co se týká obchodu. LGBT lidé jsou podle mého názoru velmi pracovití a v rámci jednotlivých firem jsou bezpochyby hodnotným přínosem. O větší spolupráci s touto komunitou určitě stojím, protože mě zajímá, jak by naše kooperace fungovala a kam by naši agenturu posunula. My dokonce v rámci vývoje aplikací, které jsem zmiňoval, chystáme něco právě i pro LGBT komunitu, takže by se nám tohle propojení velmi hodilo, abychom celou záležitost dokázali dobře uchopit.

Máte v osobním či pracovním životě nějaký zdroj inspirace (ať už jde o konkrétní osobu, nebo společnost)?

To úplně nemám. Vždy je zkrátka dobré učit se od těch nejschopnějších lidí a vzít si z jejich přednášek nebo rad něco, co je pro vás osobně důležité.

Zdroj: Redakce/Respondent (Roman Horešovský)

Populární
články

Romantický polibek překvapivě není vlastní všem kulturám napříč světem
TĚLO & MYSL

Proč se lidé líbají? Zapomeňte na romantiku. Líbací praxe má docela nechutný (ale praktický) základ, zjistili vědci

Autor: Mirka Dobešová
Jiří považuje syna za svého a snaží se mu spolu s partnerem dát stabilní a láskyplný domov
LIDÉ

„Náš syn není nevychovaný ani zlý. Má prostě potíže, které je potřeba řešit,“ říká Jiří, který se stal tatínkem díky svému partnerovi

Autor: Irena Piloušková
Vybíráte si, kam letět v příštím roce na dovolenou? Napovědět vám může aktuální žebříček nejbezpečnějších destinací, který zohledňuje i respekt k LGBT+ lidem
CESTOVÁNÍ

Kde bude v roce 2025 nejvíc bezpečno pro vaši dovolenou? Žebříček vyhrála země, která jde v respektování LGBT lidí příkladem

Autor: Veronika Košťálková
Termín „norník“ má mezi sexuálními pracovnicemi negativní konotace – jedná se o klienta, který si příliš nepotrpí na osobní hygienu, má vysoké nároky na služby, ale připlatit se mu nechce
HOT!

„Norník je muž, který odmítá sprchu i kondom,“ popisuje vybrané zákazníky escortu předsedkyně spolku, jenž pomáhá sexuálním pracovnicím

Autor: Veronika Košťálková
Dynamický vzhled na cesty, to je Volvo XC60
STYL

Anděl s ďáblem v těle – Volvo XC60 Black Edition spojuje dva světy a nadchne každého řidiče. Soutěžte s LUI o jeho víkendovou výpůjčku

Autor: Redakce LUI
Jak důležité jsou sexuální preference pro vztah?
LIDÉ

„Jsem gay, ale oženil jsem se s přítelkyní. Lásku vnímám jako hlubší duchovní spojení, na sexu mi nezáleží,“ tvrdí Kryštof

Autor: Mirka Dobešová
Hlavní „továrna na stres“ často sídlí přímo v našem těle – a změnit práci tudíž nepomůže. Jako prevence vyhoření stačí i drobné všední změny
TĚLO & MYSL

Cítíte se vyhořelí a zavalení úkoly? Možná vás neničí stres zvenku, ale vyrábíte si ho „uvnitř“. Uleví vám pravidlo „málo a často“

Autor: Veronika Košťálková
Robert Čapek je přesvědčený, že naše děti nečeká ve škole nic dobrého. Proto se již mnoho let snaží o zásadní změny celého systému, školením učitelů počínaje
LIDÉ

„I když bude výuka o LGBTQ+ tématech ve školách povinná, většina učitelů to bude stejně ignorovat,“ říká „Líný učitel“ Robert Čapek

Autor: Michal Černý
Festival Queer Eye i letos přiveze zajímavé ženské hlasy: třeba berlínskou zpěvačku MADANII.
KULTURA

Blíží se Queer Eye. Pestrý festival, kde můžete tančit, besedovat, skládat hudbu, trénovat sebeobranu… Nebo klidně jen ležet!

Autor: Veronika Košťálková
Roman Horešovský se mezi společensky vysoce postavenými lidmi pohybuje už odmalička, takže spolupráce s nimi mu vždy byla přirozeně blízká
LUI BUSINESS

„LGBT lidé vynikají svou pracovitostí, pro firmy jsou hodnotným přínosem,“ říká Roman Horešovský, spoluzakladatel marketingové agentury

Autor: Michal Černý

E-Shop