Cesta za sny a dobrodružstvím: automobilka DS spojuje francouzský luxus s odkazem fenomenálního Antoine de Saint-Exupéryho
[little ads never killed nobody] #spoluprace
Zdroj: DS Automobiles/se svolením

Cesta za sny a dobrodružstvím: automobilka DS spojuje francouzský luxus s odkazem fenomenálního Antoine de Saint-Exupéryho

Letos v červenci uplynulo osmdesát let od tragického úmrtí Antoine de Saint-Exupéryho. Muže, jehož jméno zná celý svět a který v srdcích neumírá díky svému mimořádnému literárnímu odkazu. Když francouzská automobilka DS Automobiles hledala inspiraci pro letošní rok pro své luxusní vozy vynikající jedinečným stylem, byl Exupéry jasnou volbou. Jeho výjimečnost se odráží ve speciální kolekci tří vozů DS, které v sobě na počest 80. výročí úmrtí legendy francouzské literatury spojují jedinečný design, klasickou literaturu i cesty za dobrodružstvím.
Kateřina Kučerová Autor
21. 10. 2024

Čtyři unikátní knihy jako inspirace pro tři unikátní modely aut

Humanista, dobrodruh, vědec, letec a spisovatel si získává srdce čtenářů po celém světě i osmdesát let po své smrti poetickým příběhem o malém princovi ze vzdálené planety, který se setká s letcem uvízlým ve spalujících píscích pouště. S mistrovskou křehkostí se dotýká nadčasových témat jako láska, přátelství, osamocení, hledání smyslu života. Malý princ Antoine de Saint-Exupéryho je nejpřekládanějším literárním dílem na světě a Kurýr na jih, Citadela a Noční let zůstávají v jeho stínu. Automobilka DS Automobiles se ale inspirovala všemi čtyřmi literárními skvosty a jejich otisky najdeme hned ve třech modelech aut: DS 3, DS 4 a DS 7.

„Naše kolekce jsou jasným odkazem na svět haute couture. Každý rok je to příležitost vyjádřit naše hodnoty, na základě jedinečné inspirace představit to nejlepší z našeho know-how a výsledek předkládat v podobě exkluzivní řady vozů,“ dodává produktová ředitelka DS Automobiles Agnès Tesson-Faget.

A jak konkrétně vzdává DS Automobiles Exupérymu hold? Každý model se pyšní novým speciálním barevným odstínem „Vol de nuit“ tedy v překladu noční let. Barva pojmenovaná podle stejnojmenného literárního díla vytváří díky perleťovému odstínu jemné zlatavé odlesky jako hvězdná obloha za úsvitu. Interiér evokuje atmosféru letce první poloviny dvacátého století díky hřejivě hnědé kůži Criollo Nappa, která je sice jemná na dotek, zároveň je ale velmi odolná. Na dekorativních prvcích palubní desky je pak kůže ozdobena inovativní technikou výšivky, která připomíná kondenzační stopy, jež zanechávají letadla na obloze. Interiér i exteriér vozů navíc zdobí plakety a štítky na prazích dveří s citáty a kresbami z děl Antoine de Saint Exupéryho.

„Když pomyslíme na Antoina de Saint-Exupéryho, vybaví se nám Malý princ. Všichni máme představu hvězdy. Nechali jsme se tím inspirovat a zakomponovali jsme ji do naší grafiky, do vnitřních i vnějších štítků. Zároveň jsme pracovali na interpretaci a začlenění kreseb Antoina de Saint-Exupéryho, čímž se naše kolekce stala jedinečnou,“ Popisuje šéfdesignér DS Automobiles Thierry Metroz.

DS 3 a inspirace Malým princem

Pokaždé, když bude majitel nastupovat do svého vozu, bude si moci připomenout poetiku Malého prince díky citátu: „Pour les uns qui voyagent, les étoiles sont des guides“ (neboli „Těm, kdo cestují, jsou hvězdy průvodci“), který spolu s kresbou zdobí práh předních dveří. Hvězdy se ale připomínají i v interiéru prvního modelu řady DS 3 ANTOINE DE SAINT EXUPÉRY. Luxusní hnědá kůže Criollo je totiž na palubní desce i dveřích ozdobena saténovou výšivkou vytvářející linie jako padající hvězdy. Dojem z hvězdné oblohy umocňuje její perleťový odstín Terre de Cassel (Van Dyckova hněď). Elegantní dojem podtrhuje i kůží potažený kryt airbagu. Maximální pohodlí pak zajišťuje výbava v podobě hands-free přístupu a startování, vyhřívaných sedadel a online navigace se systémem DS Iris System a přístupem k chatbotu ChatGPT.

DS 3 je inspirovaná nejslavnějším Exupéryho dílem Malý princ
Foto: DS Automobiles/se svolením

Zvenku je speciální model DS 3 oslavou Malého prince v podobě elegantních štítků na předních dveřích a krytů v barvě Vol de Nuit (Noční let) na 18palcových kolech Nice. Milovníci stylové jízdy si mohou vybrat ze tří odstínů karoserie kombinované s černou střechou: Vol de Nuit (Noční let), Cristal Pearl a Černá Perla Nera. Model DS 3 ANTOINE DE SAINT EXUPÉRY je k dispozici jako E-TENSE se 100% elektrickým motorem, dále ve verzi HYBRID, s benzinovým motorem PureTech 130 a s naftovým motorem BlueHDi 130.

<Path> V Česku raketově roste nejen prodej elektromobilů, ale i plug-in hybridních vozůZdroj: ACEA, Opel, iStock

DS 4 pro všechny, kteří milují dobrodružství a svobodu

Druhý model jedinečné kolekce DS 4 ANTOINE DE SAINT EXUPÉRY se inspiroval prvním dílem Kurýr na jih a zosobňuje odvahu, touhu po svobodě a dobrodružství. To připomíná citát „Les étoiles mesurent pour nous les vraies distances“ („Hvězdy nám vyměřují“), který spolu s kresbou letadla zdobí prahy předních dveří. Interiér opět sází na hnědý odstín Criollo. Jeho jedinečný design podtrhují výšivky Terre de Cassel na obložení dveří i kůže s dvojitým prošíváním Criollo a Terre de Cassel na palubní desce. Stejně jako u ostatních modelů je i zde na palubní desce umístěn štítek „Antoine de Saint Exupéry“.

Dalším modelem inspirovaným fenomenálním spisovatelem i letcem je DS 4
Foto: DS Automobiles/se svolením

Slavného humanistu pak oslavují i odstíny karoserie, opět kombinované s černou střechou: Vol de Nuit (Noční let), Cristal Pearl a Černá Perla Nera. Specifický odstín Noční let najdeme i ve středech devatenáctipalcových kol Sevilla s diamantovým efektem. O luxusní zážitek se starají vyhřívaná přední sedadla, která jsou odvětrávaná a navíc vybavená masážní funkcí, takže i ta nejdelší cesta za dobrodružstvím bude pohodlná. DS 4 je k dispozici se všemi třemi variantami pohonu: plug-in hybrid E-TENSE 225, HYBRID a dieselový motor BlueHDi 130.

DS 7 vzdává hold Citadele

Model DS 7 ANTOINE DE SAINT EXUPÉRY se inspiroval knihou Citadela, která je posmrtně vydanou sbírkou úvah o lidském údělu. A stejně jako je mimořádné toto literární dílo, i speciální verze DS 7 je mimořádná. Jak už je v této sérii zvykem, prahy předních dveří zdobí kresba hvězd a citát z Citadely: „Il est le chemin de l’échange entre les étoiles et nous“ („Existuje cesta komunikace mezi námi a hvězdami“) a na palubní desce nechybí ozdobný štítek „Antoine de Saint Exupéry“. DS 7 je vybaven zcela novým interiérem Opera v hnědém odstínu Criollo. Kůži Nappa doplňuje výšivka Tramontane a perlové prošívání Terre de Cassel, eleganci vozu podtrhuje loketní opěrka v odstínu Criollo i volant a kryt airbagu potažený černou kůží Basalte.

V případě DS 7 se designéři inspirovali posmrtně vydanými úvahami o lidském údělu Citadela
Foto: DS Automobiles/se svolením

Limitovanou kolekci dál připomíná štítek „Antoine de Saint Exupéry“ na vnější straně dveří i nový střed kol v odstínu Vol de Nuit (Noční let). Zájemci si mohou vybrat hned ze čtyř odstínů karoserie: Vol de Nuit (Noční let), Cristal Pearl, Černá Perla Nera a Modrá Saphir. Řidič i spolujezdec si mohou užít pohodlí vyhřívaných, odvětrávaných sedadel s masážní funkcí, exkluzivní výbavu doplňují navíc i akustická skla. DS 7 ANTOINE DE SAINT EXUPÉRY je k dispozici s plug-in hybridními motory o výkonu 300 a 225 k a také s dieselovým motorem BlueHDi 130k.

Tipy redakce

Francouzská elegance a styl i při jízdě na nákup

Všechny tři unikátní vozy jsou dílem designérského studia DS Design Studio Paris a jsou dalším důkazem toho, že DS dokáže i tu nejobyčejnější cestu na nákup nebo do práce proměnit v luxusní zážitek v obklopení špičkových technologií i elegance. Automobilka DS Automobiles vznikla sice teprve nedávno – v roce 2014 – díky osobitému stylu v kombinaci s využitím těch nejlepších technologií a programu služeb na míru se ale velmi rychle stala jednou z nejžádanějších značek mezi zákazníky, kteří rádi cestují, chtějí si ve voze užít každý moment a to navíc stylově. O technologické vyspělosti DS Automobiles svědčí například rekordy včetně dvou dvojitých titulů v Poháru týmů a Poháru jezdců na Formuli E.

Zdroj: DS Automobiles, dsautomobiles.cz

Populární
články

Nadnárodní firmy, které dříve ochotně slavily tzv. „pride month“ a otevřeně podporovaly LGBT+ menšinu, v důsledku změny politického klimatu „převlékají kabáty“
AKTUALITY

Přistiženy při pinkwashingu? Obří firmy ukazují LGBT+ lidem záda, duhové škrty dělá McDonald’s, Amazon i Meta

Autor: Veronika Košťálková
Mnohé studie i mediální titulky líčí generaci Z jako „kutilsky neschopnou“. Často ale zapomínají na fakt, že pronajímatelé DIY projektům příliš nefandí – a s vlastním bydlením to mají „sněhové vločky“ těžší než generace jejich rodičů
LIDÉ

Každá pátá „sněhová vločka“ se bojí vyměnit žárovku. Důvody, proč generace Z radši volá na pomoc řemeslníky, vás pobaví i rozesmutní

Autor: Veronika Košťálková
Londýnská restaurace The Fair Pour chce upozornit na majetkové nerovnosti – i proto bude otevřena ve speciálně vybraném termínu
FUN

„Platím dvě piva a příplatek za vilu s bazénem!“ Jak to chodí v hospodě, která majetným schválně účtuje vyšší částky?

Autor: Veronika Košťálková
Ketamin, původně vyvinutý jako anestetikum, se v posledních letech dostává do popředí jako kontroverzní nástroj pro léčbu deprese
TĚLO & MYSL

„Bral jsem 3 gramy za noc“: Proč muži používají ketamin k léčbě deprese

Autor: Michal Černý
I když spal dvanáct hodin denně, stále byl vyčerpaný a nešťastný
LIDÉ

„Na vyhoření je nejhorší, že vám ho lidi nevěří,“ vypráví Daniel o dnech na dně. „U mě to odstartoval coming out,“ dodává

Autor: Irena Piloušková
Takzvané „momfluencerky“ se pouštějí na tenký led – z pohledu mnohých narušují soukromí vlastních potomků, a ještě monetizují jejich dětství. Samy matky-influencerky ale argumentují tím, že vydělané peníze spoří dětem na jejich budoucnost
LIDÉ

„Až děti uvidí, kolik peněz mají na účtu, nebudou se na mě zlobit,“ tvrdí úspěšná „momfluencerka“. Sdílením jejich dětství vydělává statisíce

Autor: Veronika Košťálková
Daniel Krutý, zakladatel politické strany Hnutí Generace
LIDÉ

„LGBT lidé jsou součást společnosti, nemám v plánu házet je v jakémkoliv ohledu přes palubu,“ říká Daniel Krutý, zakladatel Hnutí Generace

Autor: Michal Černý
Mladší generace se stále častěji vyhýbají nejen manželství, ale též i označování svého vztahu jakoukoliv oficiální nálepkou
TRENDY

Zapomeňte na manželství aneb Čeho se bojí moderní „vztahofobové“

Autor: Redakce LUI
Takzvaní „treatleři“ si hlasitě stěžují na dovážkové služby – často jim však nedochází, v jakých podmínkách kurýři pracují
TRENDY

Napůl zákazník, napůl Hitler. Tzv. „treatleři“ jsou postrachem kurýrů i sociálních sítí. Jak rozvážkové služby mění běžné lidi na tyrany?

Autor: Veronika Košťálková
Poté, co byl Donald Trump opětovně zvolen prezidentem USA, roste raketově počet LGBT vlastníků zbraní
TRENDY

V USA prudce roste počet LGBT držitelů zbraní. Připravují se na novou vládu Donalda Trumpa

Autor: Michal Černý

E-Shop