Rozmanitost a rovná práva jsou hnacím motorem jejího úspěchu. Automobilka, která svým španělským temperamentem boří společenské normy
LGBT+
Zdroj: CUPRA official / se svolením

Rozmanitost a rovná práva jsou hnacím motorem jejího úspěchu. Automobilka, která svým španělským temperamentem boří společenské normy

Cupra se během krátké doby své existence vypracovala na jednu z nejrychleji rostoucích automobilových značek v Evropě. Do jejího úspěchu na trhu se promítají nejen odvaha a odhodlání přinášet inovativní design a výkon, ale také prosazování rovných příležitostí a respektu k odlišnostem. Značka se zavázala k podpoře LGBTQ+ komunity, udržitelnosti a vzdělávání, což z ní kromě výrobce kvalitních vozů dělá i hrdého propagátora společenských změn.
Michal Černý Autor
28. 9. 2024

Značka s hodnotami

Cupra, původně sportovní divize španělské automobilky SEAT, vstoupila na automobilový trh v roce 2018 jako samostatná značka s poměrně odvážnou vizí. Nešlo jí jen o výrobu výkonných a designově výrazných automobilů, ale o vytvoření značky, která by odrážela hodnoty moderní společnosti a aktivně je prosazovala.

Její zakladatelé věřili, že automobil může být nejen prostředkem k dopravě, ale také vyjádřením identity, filozofie a přesvědčení, že diverzita a inkluze jsou nezbytné pro inovace a rozvoj společnosti. S tímto přístupem začali budovat firmu, která spojuje vášeň pro motorismus s hlubokým respektem k těmto hodnotám, jež se staly základním kamenem všeho, co automobilka dělá – od designu vozů až po způsob, jakým komunikuje se světem a svými zákazníky.

Síla v rozmanitosti a spolupráci

V Cupře je tedy diverzita považována za zdroj síly a inovace. Společnost zaměstnává lidi z různých kultur, etnických skupin a sociálních prostředí, čímž vytváří inkluzivní pracovní prostředí, kde jsou rozmanité perspektivy nejen vítány, ale i oceňovány. V odvětví, kde tradičně dominují muži, se Cupra snaží o rovnoměrné zastoupení žen a mužů na všech úrovních, včetně vedoucích a technických pozic. Důležitým aspektem této strategie bylo i založení skupiny Pride Moves Us v roce 2020, která byla vytvořena za účelem zvýšení viditelnosti LGBTQ+ komunity uvnitř společnosti. 

<Path> Cupra Formentor aneb Výbuch emocí v přímém přenosuZdroj: Jan Witek

Podpora komunity ale nesměřuje pouze do vlastních řad. Ve Španělsku, kolébce této značky, se na ní Cupra aktivně podílí ve všech směrech. Stala se například oficiálním partnerem pride festivalů v Barceloně a Madridu, což jsou jedny z největších akcí svého druhu v Evropě. Tato spolupráce není jen marketingovou strategií, automobilka využívá tyto platformy k otevřenému dialogu a propagaci hodnot, které považuje za klíčové pro zdravou a moderní společnost.

Tipy redakce

Také se zaměřuje na vzdělávání a rozvoj mladých talentů, kde investuje nemalé finanční částky do vzdělávacích programů, nabízí stipendia a odborná školení pro lidi z různých socioekonomických prostředí. Tím pomáhá překonávat bariéry a poskytuje rovné příležitosti pro všechny, kdo chtějí vstoupit zejména do automobilového průmyslu.

Cupra Formentor – nejprodávanější a nejvíce LGBT friendly vůz značky
Foto: CUPRA/Se svolením

Ekologická odpovědnost je další oblastí, na kterou Cupra klade důraz. Uvědomuje si důležitost udržitelnosti a ochrany životního prostředí, a proto se zavázala k vývoji ekologicky šetrných vozidel a snižování uhlíkové stopy. Společnost investuje do nových technologií a hledá inovativní řešení, která by minimalizovala dopad na přírodu. Splňuje tím tak svůj závazek k sociální odpovědnosti a respektu k planetě, kterou sdílíme.

Automobilka též spolupracuje s různými neziskovými organizacemi a komunitními iniciativami, které podporují sociální soudržnost a rovnost příležitostí. Tato kooperace zahrnuje nejen finanční podporu, ale i aktivní účast zaměstnanců v dobrovolnických programech. 

A nakonec můžeme ocenit i transparentnost a otevřenost této značky ve všech aspektech podnikání. Cupra pravidelně zveřejňuje zprávy o své společenské odpovědnosti, kde detailně popisuje své iniciativy a jejich dopady. 

Cupra vs. Česko a Slovensko

Příběh Cupry možná inspiroval i firmy v České republice, neboť mnohé z nich již pochopily význam hodnot diverzity a inkluze a aktivně je v posledních letech začleňují do svých interních pravidel. Tyto společnosti se snaží vytvářet prostředí, kde se každý bude cítit vítán a dostane šanci využít svůj potenciál naplno. 

Pro slovenské firmy zase představuje přístup Cupry a českých společností jistou inspiraci v tom, jak mohou tyto hodnoty začlenit do svých vlastních strategií. Přijetím stejných principů mohou posílit svou značku, přilákat talentované zaměstnance, zvýšit loajalitu stávajících zákazníků, případně ji nabýt díky těm novým. V zemi, kde je stále ohromný prostor pro větší prosazování všech řečených hodnot, je to možnost stát se lídrem v oboru a přispět k hodnotným celospolečenským změnám.

Čísla hovoří jasně

CUPRA se od svého vzniku v roce 2018 stala jednou z nejrychleji rostoucích automobilových značek v Evropě. Její prodeje dosáhly v roce 2023 historického maxima, když se do oběhu dostalo více než 230 000 vozů. Tím jen potvrdila svou rostoucí popularitu a silnou pozici na trhu. 

Model Formentor, úzce spojený s podporou LGBTQ+ komunity, je hlavním pilířem této expanze. V roce 2023 získal ocenění v kategorii „Kompaktní SUV/Off-road Vehicle – Import“ od čtenářů prestižního německého časopisu Auto Motor und Sport. Není tak divu, že jeho prodeje rostou zejména v Německu, kde tvoří více než 50 % všech registrací vozů Cupra. Jen v roce 2022 se prodeje Formentoru v této zemi zvýšily o 85,4 %, což jen potvrzuje jeho oblíbenost mezi místními 

<Path> Harmonie mezi výkonem a elegancí. Na trh vstupuje nový model CUPRA Leon, který slibuje jedinečný zážitek na poli sportovní jízdyZdroj: cupraofficial.cz, konfigurator.cupraofficial.cz

Čísla prodejů a všeobecná oblíbenost vozů Cupra jsou mimo jiné i jasným důkazem toho, že zákazníci oceňují nejen jejich kvalitu, ale také podporu důležitých společenských hodnot. Zájem o LGBTQ+ komunitu není jen součástí marketingu, jako u mnoha jiných společností, ale skutečným hnacím motorem, který navíc dokáže Cupra proměnit v ekonomický úspěch. Tento úspěch pak společnost vrací svým zákazníkům a zaměstnancům tím, že i nadále zůstává věrná svému přesvědčení. 

Zdroj: cupraofficial.com, forbes.com, journals.sagepub.com, YT CUPRA Official/Se svolením, seat-mediacenter.com

Populární
články

Na londýnské klubové scéně se znovu objevila droga zvaná M-cat nebo také „mňau mňau“. Někteří uživatelé ji přirovnávají k pervitinu
TĚLO & MYSL

Do klubů se vrací „mňau mňau“ – levná droga, která páchne po kočičí moči. „Při střízlivění jsem brečela 6 hodin,“ popsala mladá žena

Autor: Veronika Košťálková
Nick Vujicic je jednou z nejvýraznějších osobností nejen na poli motivačních řečníků, ale i křesťanských kazatelů
LIDÉ

Nemá ruce ani nohy, přesto pomáhá milionům lidí po celém světě: Příběh Nicka Vujicice, jednoho z nejlepších motivátorů současnosti

Autor: Michal Černý
V dnešní době již cukrovka nebývá jakkoliv limitující
TĚLO & MYSL

„Abych zhubnul, přestal jsem si píchat inzulín,“ vzpomíná diabetik Ivan na svůj boj s diabulimií, nemocí, o které se nemluví

Autor: Mirka Dobešová
Festival Queer Eye i letos přiveze zajímavé ženské hlasy: třeba berlínskou zpěvačku MADANII.
KULTURA

Blíží se Queer Eye. Pestrý festival, kde můžete tančit, besedovat, skládat hudbu, trénovat sebeobranu… Nebo klidně jen ležet!

Autor: Veronika Košťálková
Proces šedivění se dá urychlit stresem, zvolnění tempa ale bohužel opačný efekt nemá. I tak ale můžete pro svoji kštici leccos udělat
TĚLO & MYSL

Dá se zvrátit šedivění vlasů? Nebo aspoň zastavit řídnutí? „Dejte pozor na oleje a přehnané masírování,“ radí vlasová odbornice

Autor: Veronika Košťálková
Volba vhodného oblečení je v byznysu třeba
LUI BUSINESS

Úspěšní muži vědí, jak se správně obléknout: Zásadní módní pravidla, která by měl znát každý, kdo touží po kariéře a vyšším výdělku

Autor: Mirka Dobešová
Dokud žil Stepan na Ukrajině, měl jako trans muž problém najít si práci.  V Česku se sice bojí transfobie také, větší přijetí ale pociťuje ve společnosti i v rodině
LIDÉ

„Na Ukrajině jsem do firem chodil v máminých šatech a s parukou,“ líčí trans muž, který v Praze našel svobodnější život

Autor: Veronika Košťálková
Jóga na židli je snadná a efektivní
TĚLO & MYSL

Změňte posedávání na gauči ve cvičení, jež posílí tělo i mysl. Prvky jógy zvládnete vsedě i s obyčejnou židlí, denně postačí 5 minut

Autor: Mirka Dobešová
Už jste někdy odešli z kina předčasně jen kvůli tomu, že byl snímek příliš nechutný? S nejnovějším hororem to budete moct napravit
KULTURA

Nový horor šokuje svou extrémní brutalitou. Diváci opouští kina už po několika minutách promítání

Autor: Michal Černý
Chcete se pobavit? Požádejte hlasového asistenta o ruku. Otestuje si vás kvízem, a pak vám stejně dá košem
TRENDY

Na přání vás urazí, svatbu ale odmítne. „Sotva začnu o sexu, vypne se,“ líčí žena, která na zkoušku vyměnila partnera za robota

Autor: Veronika Košťálková

E-Shop