Jak by vypadal náš den, kdybychom žili v reklamě? Komedie s prvky absurdního dramatu
Komentář
Zdroj: Adobe Stock
<Path>

Jak by vypadal náš den, kdybychom žili v reklamě? Komedie s prvky absurdního dramatu

Taky máte někdy pocit, že se vám z toho dokonalého života, který prezentují různé společnosti ve svých internetových a billboardových kampaních, musí nutně jednoho dne rozskočit hlava? Vedle „Hunger Games“, které dennodenně probíhají na českých silnicích a v městské hromadné dopravě, nás masíruje zejména reklama. Tu je totiž třeba umístit úplně všude! Také už vás ale nebaví, jak vám stále někdo říká, co máte dělat a co nakoupit? Uvolni se, následuj svoje sny, sveď deodorantem dav holek ve spoďárech, co ti právě spadly pod okna tvé kanceláře. Jak by asi vypadal takový úžasný dokonalý reklamní den?
Redakce Redakce Autor
14. 5. 2024

Reklamy nám prezentují vizi světa, jaký bychom jej asi měli chtít. Ostatně říká se, že reklama neprodává punčocháče, ale hezké nohy. Nicméně z představ světa v reklamách nám už nutně musí brzy hrábnout. A ne, úplně se tomu vyhnout nedá, pokud se neodstěhujete do lesa. Pojďme si tedy do důsledku představit vizi světa, kde úplně všechno, co se v reklamě říká, je pravda i v realitě. 

Ráno celou rodinu uvede do extáze domácí polévka z pytlíku od sexy paní matky, která se ohákla na netu, aby nemusela do krámu, a měla tak celé tři minuty udělat polévku, kterou spolu všichni snědí a zpívají si, protože nikdy nikdo nezaspal a nepolil se kafem. Všichni pak mají po ránu tři hodiny času se na sebe usmívat a uvažovat, proč ta polévka, kde i ryba vykrojená z těstovin plave břichem vzhůru, chutná tak neuvěřitelně skvěle.

Jako dezert po snídani (protože ráno se má jíst hodně, neboť večer se nesmíme najíst vůbec) si dáme nějaké sladké tyčky. Reakce jednotlivých členů rodiny na sladké pochoutky z tuku, cukru a robotických slz se liší: Máma s tátou po tom mají orgasmus, děti zdravě rostou a starší lidé se zase cítí platně, protože u toho všeho mohou být a pochválit své dospělé děti, že krmí rodinu správnými výrobky. Máma před odchodem do práce prohodí svými vlasy několikrát vzduchem, aby bylo vidět, jak dokonale je má umyté, načež dav kadeřníků, procházejících náhodou kolem okna, užasne z toho, že šampón dokázal umýt vlasy.

<Path> Teplouš – to je gay, vysoušeč bot i české víno, které rozhodně nenechává nikoho chladným. Boj za korektnost budiž zahájenZdroj:

Senioři se zase cítí lépe než ve dvaceti hlavně díky tomu, že mají kluzké klouby z dvaceti mastí, únik moči jim jistí velká a zároveň kompaktní vložka, a zubní protéza jim díky fixačními krému nejen že nevypadává, ale nejde už ani vyndat. Drží to tak dobře, že se můžou smát jako s vlastními zuby, a také obrábět drobné dřevěné předměty vlastními ústy.

Tipy redakce

Otec od rodiny se ještě ráno 27krát oholí a když je dostatečně hebký, aby ho chtěly i sousedovic děti, pak se celá rodina rozjede za svými sny. To v poslední době vypadá tak, že jedete mimo vyznačené cesty. Tedy někde je zácpa, ale vy jedete za svými sny a jste cool, takže to objedete polem, kolem školky a tak. Míjíte Monicu Bellucci, která díky krému miluje svůj věk navzdory tomu, že její bývalý manžel si vzal jednadvacetiletou dívku. Není divu, že jim to nevyšlo, zjevně ji zajímají pouze její narozeniny a pleť.

Auto si můžete koupit jakékoli, není možné udělat chybu, všechny modely vás udělají šťastnými a svobodnými a stojí dvacet korun a vzít si to můžete i na splátky. I při probíjení se Legerovou ulicí v Praze v tempu metr za deset minut s pocitem, že už tam ani dojet vlastně nechcete, se budete vlastně cítit jako king na americké dálnici s větrem ve vlasech. Pokud nemáte vlasy, existuje samozřejmě řada přípravků, které to vyřeší dříve, než se proválčíte tou Legerkou.

Dalším projevem toho, že jdete za svými sny, je, že si každý den vezmete jednu mikropůjčku. Za osm tisíc pak zrealizujete svůj sen obarvit si hlavu na modro, udělat si řidičák na kamión, koupit si kamión, přestavět ho na stage, založit kapelu a objíždět s ním republiku. Na dům, který si postavíte podle krásy okolí zřejmě v CHKO, protože jste nadšení horolezci a nedaleko supermarketu bydlet nehodláte, si s vámi půjčí vaše bankovní poradkyně, protože sice podmínky pro hypotéku nesplňujete, ale to bankovní poradkyni Marii, která od dětství snila jen o tom, jak utratí své plodné roky za stolem z překližky v jedné z milionu poboček nadnárodního koncernu, nezastaví v tom, aby splnila vše sny.

Dnes už není výjimkou, že u počítačů sedí i malé děti, které nedokáží rozlišit mezi realitou a reklamou. Internetové prohlížeče jim tak poskytují nepřeberné množství nápadů, co by mohly se svým životem dělat. Co takhle zavést mediální výchovu?
Foto: Adobe Stock

A zatímco se staví dům, děti by ve škole získaly samé jedničky, a to zejména diky nejmodernějším cucacím vitamínům, které jim zajišťují pozornost i několik hodin. Vždyť kdo by se učil jen za pomoci svých vlastních sil!

Odpoledne by pak vypadalo stejně idylicky. Každý člen rodiny by si užíval naplno své oblíbené aktivity, protože všechny ostatní základní a důležité práce za nás udělá chytrá domácnost a další chytrá zařízení, která máme v kapse, na rukách či na očích. Například otec by si šel v klidu zahrát golf, přičemž by každý jeho úder by byl dokonalý díky nejnovější golfové sadě, která je samozřejmě špičkou na trhu a zaručuje hole, které vždy trefí míček přesně do jamky.

<Path> V americké Virginii se objevil Billboard, který nabádá k léčení homosexuality. “Nikdo se jako gay nerodí,” hlásá reklamní poutač. Aktivisty sdělení pobuřujeZdroj:

Večer by pak celá rodina seděla u večeře, která by samozřejmě byla připravena, stejně jako snídaně, za použití pouze těch nejkvalitnějších a nejzdravějších surovin z místního řetězce, protože to přece říkali na billboardu. To celé doprovázeno neustálým úsměvem prodavačky, která vždy dobře poradí a ještě nám díky nezištně nabídnutým kupónům ušetří spoustu peněz. Večeři by samozřejmě zpestřila sklenka nejlepšího, a zároveň nejlevnějšího, vína a dětského šapmaňského.

Večer by končil společným zpíváním u piána, které samo hraje, a všichni by šli spát se šťastným úsměvem, protože zítra bude zase dokonalý den plný radosti a bez jakýchkoliv starostí, přesně jak to známe z reklam.

Krásné? Možná, ale zcela nerálné. Mějte na paměti, že výše nastíněné situace nemají být kritkou jednotlivých společností. Žijeme ve svobodném světě, kde má každý právo upozornit na svoji činnost prakticky jakýmkoliv způsobem. Nicméně vždy, když pozorujete nějakou reklamu, pamatujte si, že se téměř vždy jedná na prvním místě o předem promyšlený marketing, jenž má za cíl jediné – prodej. Tím nikdo neříká, že je to špatně či dobře, jen je dobré nad tím, než se rozhodneme reklamu poslechnout, aspoň na chvíli zauvažovat a popřemýšlet, zda jsou věci v ní slíbené i reálné.

Pokud máte tři minuty na uvaření polévky z pytlíku, jistě máte i pár minut na vyhledání informací. Skvělým přístupem je také si nejdřív produkty vyzkoušet (pokud to jde) a zjitit, zda je vůbec ve svém životě naplno využijete. Nicméně také zároveň zjistíte, zda je pravda, co o nich říká samotná reklama. Vše je jen o nalezení nového způsobu, jak přistupovat k věcem. Kupujte si co chcete, ale vždy s rozmyslem. 

 

Zdroj: Nikol Šubrtová, web.archive.org

Populární
články

E-Shop