Petr Jindra: Když děláte byznys, potřebujete kromě lásky k módě i zapálení pro obchod, v hlavě kalkulačku a před očima čísla
Rozhovor
Zdroj: Petr Jindra / Se svolením
<Path>

Petr Jindra: Když děláte byznys, potřebujete kromě lásky k módě i zapálení pro obchod, v hlavě kalkulačku a před očima čísla

Petr Jindra, CEO a akcionář společnosti Luxury Brand Management, která v současnosti provozuje v Praze celkem 6 butiků a zastupuje více než 20 luxusních módních značek, nám v exkluzivním rozhovoru prozradil svůj tajný lék na úspěch.
Rozálie Růžičková Rozálie Růžičková Autor
28. 11. 2023

Petře, řekněte nám prosím nejdříve něco o sobě. Jak jste se dostal na pozici Chief executive officer (CEO) v tak prestižní společnosti jako je Luxury Brand Management?

Pro mě je v životě důležité mít cíl a k němu pak hledat cestu. Občas může být i dost trnitá, ale jsem ten typ, který když něco chce, tak si za tím jde. Někdy i možná až moc tvrdě. Asi je to i tou mojí německou částí DNA, která chce mít všechno za každou cenu perfektní. Víte, já už jsem si jako malý hrál nejraději na obchod a úplně největší radost mi tehdy jako dárek udělaly etiketovací kleště, mohl jsem si tak ten svůj malý obchod doladit k dokonalosti. Jasnou volbou se tak stal i studijní obor obchod, marketing a komunikace na Vysoké škole ekonomické v Praze a později i marketing a komunikace na druhé vysoké škole v Německu. V rámci studií jsem pak v Německu začal pracovat nejprve v médiích, konkrétně v televizi RTL, pak následovala práce v České televizi a v několika mezinárodních reklamních a PR agenturách, postupně jsem se dostal až do FMCG retailu na mezinárodní pozici pro 5 zemí a následně do luxury retailu. Zkušenosti z luxury jsem získal prací pro lokální i globální hráče a také pro lifestylové, módní a luxusní značky jako Swarowski, Louis Vuitton nebo na pozici Brand Group Managera pro 3 země v luxusní divizi L‘Oréalu (Lancóme, YSL, Armani). Můj další krok pak směřoval do Pařížské. Do LBM jsem nejdřív nastoupil na pozici Marketingového ředitele celé skupiny, pak jsem postupně převzal i obchodní tým a oddělení buyingu. Poslední více než 2 roky působím na pozici generálního ředitele a spoluvlastníka celé firmy. 

Za ty dva roky se vám podařily neuvěřitelné věci. Jak? Pomohl tomu váš kladný vztah k módě?

LBM a jeho aktuální podoba a portfolio značek je v podstatě moje dítě. Vím, čím si firma prošla a co potřebovala. Cesta to byla extrémně náročná a trnitá. Určitě pomohlo i to, že mám dlouhodobé vazby ve světě luxury fashion v Paříži a Miláně. Díky tomu se mi podařilo do Čech uvést například tehdy úplně neznámou značku Balenciaga, značky Saint Laurent, Givenchy a mnoho dalších. Z posledních butiků jsem společně s týmem otevřel naše butiky Valentino a Dsquared2. Ty poslední dva roky byly náročné, ale podařilo se firmu vytáhnout do černých čísel a pokračovat v uvádění nových značek a projektů.

A můj vztah k módě? Ten je kladný, avšak pracovní.  Nemyslím si, že je to alfa omega mého úspěchu v byznysu. To funguje možná spíše pro stylisty, ale když děláte byznys, potřebujete kromě lásky k módě i zapálení pro obchod, v hlavě kalkulačku a před očima čísla. Spoustu módních butiků už „umřelo na krásu“. Stručně řečeno, je potřeba být nejen kreativní, ale hlídat i čísla, umět analyzovat co se děje „ve světě“ a předvídat trendy. No a musíte nakupovat hlavně to, co víte, že se prodá. Jinak to zůstane viset v obchodě a věřte, že v naší branži to hodně svádí kupovat různé „kraviny“. 

<Path> SOUTĚŽ: Vyhrajte luxusní pánskou kosmetiku BIOTHERM HOMME!Zdroj:

Momentálně objíždíte fashion weeky po celé Evropě. Je to spíš osobní nebo pracovní záležitost?

Možná to tak z Instagramu občas nevypadá, ale je to 100% pracovní! Luxury fashion je prostě branže postavená na osobních vztazích. Všechno je o lidech a když jsem v Miláně nebo Paříži, kde mám několikaleté vztahy, jsem důvěryhodným partnerem a také známým „jménem“, tak se to násobí. Tady prostě chcete věnovat kus sebe i svého času, každý den potkáváte úžasné lidi, a hlavně obchodní příležitosti.  

Fashion Weeky jsou pro mě i příležitost vzít své nejlepší klienty přímo do centra dění a odměnit je třeba místem v první radě na prestižní přehlídce, potkávají se tu s designéry na večeřích, mohou navštívit kreativní ateliéry značek nebo udělat soukromé objednávky limitovaných kousků přímo v showroomech designérů. Ti jim pak vyrábí kousky přímo pro ně. Jak se říká „Sky is the limit“ a já pro ně chci to nejlepší. 

Jaký vztah máte k módě jako kupce?

Upřímně, pohybuji se v prostředí, kde je vztah k módě prostě samozřejmostí. Módu mám rád, ale nejsem konzumní typ. Udržitelnost a respekt vůči autorským právům je pro mě důležitý. Nijak to neodsuzuji, ale než abych si koupil například v řetězci nespočet oblečení, které kopíruje a vykrádá poslední trendy, raději si koupím něco ikonického. Ano, je to dražší, ale vím, že platím za kvalitu, kterou můžu dalších 5 až 10 let nosit a prostě mě baví. A kdybyste viděli můj šatník, tak se přesvědčíte, že některé kousky už jsou úctyhodného věku.

Když už se ptáte, nebudu lhát, mám i profesní deformaci! Na svých cestách nebo při jakékoli návštěvě butiku hned sleduji, jak je zboží vystaveno a hlavně jaký servis personál poskytuje. Jsem klientem napříč segmentem a pořád hledám způsoby, jak dostat naše služby v LBM na vyšší level. V luxury musí být nakupování zážitkem, proto ho na online nikdy úplně nepřenesete – neustále chceme nabízet to, co nikde jinde nemají a udělat z toho pro naše klienty standard. 

Tipy redakce

Luxury Brand Management má v portfoliu mnoho luxusních módních značek. Jaké jsou vaše výhody vůči konkurenci? 

V první řadě je to samotné portfolio. Pokud vám totiž jedna značka nesedí, máme více než 20 dalších, ze kterých si můžete vybrat. A můj tým tak může pracovat s opravdovým vkusem a znalostí klienta. Moji prodejci mohou být spíš stylisté než jako běžní prodejci v ostatních monobrandech pro značku, která klientovi prostě nemusí sedět.

Druhou naší výhodou je, že jsme celý management, včetně vlastníků, Češi. Oproti konkurenci máme ke klientům blízko, máme s nimi osobní vztahy, soustředíme se právě na lokální klientelu a z celé Pařížské ulice patříme mezi butiky s nejvyšším podílem nakupující lokální klientely. A asi vám nemusím vysvětlovat, že jsou mnohem náročnější. Turista přijde, nakoupí a už nikdy se nevrátí. Lokální klientelu musíte umět uspokojit, ta vám chyby jen tak neodpustí. A uspokojíte je skvělými službami, ty jsou alfou omegou úspěchu. Jak už jsem zmínil, pořád hledám inspiraci kde, co a jak zlepšit. Hledáme, co můžeme mít na Pařížské jenom my, dělat to oproti konkurenci jinak a lépe.

Klienti jsou pro nás vždy na prvním místě a uděláme pro ně cokoliv. Zavřeme pro ně butik, když to chtějí, a uděláme jim privátní přehlídku nové kolekce. Mají k dispozici na každém butiku krejčí na úpravu oděvů, stylistu a make-up artistu pro speciální příležitosti, privátní Concierge, který zná klientův šatník a umí mu doporučit, co by se mu tam hodilo nebo soukromého řidiče, který mu pomůže s nákupem až domů. Co nám teď super funguje je mobilní appka THE BRANDS Invitation Only, která je určena vybraným klientům a otevírá jim svět k mnoha dalším výhodám a personifikovaným službám. 

<Path> OUTFIT DNE: Sportovní bunda nového věkuZdroj:

Zmiňovaný vztah k módě je velmi důležitý. Ten, kdo platí jsou ale zákazníci. Jakým způsobem se propojujete s nimi? Máte k tomu nějaké prostředky?

Našim skvělým prostředníkem je mobilní appka THE BRANDS Invitation Only. Místo a způsob, jak se s klienty propojíme udávají díky této appce oni. Vidíme, když se jim líbí něco z kolekce a rovnou s nimi můžeme domluvit vyzkoušení v butiku, nebo jim nechat kousky odvézt osobním řidičem domů, Concierge jim může doporučit další doplňky nebo oblečení, které skvěle doladí outfit. Appka jim umožňuje v sekci Special Orders objednat si přímo z přehlídkového mola v Paříži nebo Miláně do Česka třeba jen jediný kus z kolekce. Neriskují tím faux pas, že se na důležité akci objeví někdo ve stejném outfitu.

A pak jsou tu samozřejmě naše osobní vztahy. S mnoha klienty se osobně znám a jsem s nimi v kontaktu. Pořádáme pro ně mimořádné akce, privátní eventy, jezdí s námi na Fashion Weeky. To vše je pro mě i můj tým možnost je lépe poznat a to je pro úspěch klíčové.

Charitativní kolekce Terezy Maxové WE ARE FAMILY, která vznikla ve spolupráci s italskou značkou DSQUARED2, se v létě dočkala pokračování. Jaký máte vy osobně názor na práci paní Maxové? Je něco, co byste rád vyzdvihnul?

S Terezou se známe opravdu dlouho. Kromě toho, že je to tvář, která je v modelingu velmi známá, a to dlouhodobě, si ji vážím jako člověka. Tereza je příkladná matka, svůj čas věnuje charitě a dělá ji skvěle. A navíc není za svou dlouhou a úspěšnou kariéru spojená s žádným skandálem. Tereza byla pro spolupráci s návrháři jasná volba. Téma rodiny perfektně propojuje jak činnost její charity, tak rodinného dua bratrů návrhářů DSQUARED2, se kterými se osobně znám stejně jako s Terezou a nápad si zamilovali. 

Proč si myslíte, že její propojení se zmiňovaným Milánským módním domem tak dobře funguje?

Je to prostě dokonalá symbióza. DSQUARED2 je rodinná firma a Tereza zná opravdovou hodnotu rodiny nejen díky své práci pro charitu. Proto to tak dobře funguje a jsme jedna z mála zemí, která podobnou spolupráci na limitované edici vůbec nabízí.

Pomáhá luxusní móda z vašich butiků i jinak?

Pomáháme posouvat Pařížskou na další level. Ať už jsem mluvil o značkách, klientech nebo o službách. Rozvíjíme i mladé talenty a podporujeme mladé designéry. Nové značky, inspirace pro klienty a kreativní výzvy přesahující svět módy nás prostě baví. Kromě limitky s Terezou jsme například minulý rok ve spolupráci s nadějným českým designérem Janem Černým představili i limitku THE BRANDS X JAN, capsule kolekci zaměřenou na jeho představu o evening-wearu.

A pomáháme i mladým lidem bez zkušeností splnit si svůj sen, tak jak jsem si ho splnil kdysi i já. Před 2 roky jsem zavedl speciální Talent Acquisition program, který umožňuje mladým lidem s talentem a dostatečným drivem vyzkoušet si různé role napříč LBM, získat zkušenosti, cestovat do módních metropolí, rychle růst, a nakonec si i vydělat zajímavé peníze. 

V čem si myslíte, že je móda pro lidstvo důležitá?

V kontextu současného dění ve světě je móda asi trochu banální téma, viďte? Móda je odrazem našich osobností. Utváří první dojem a ten, ať chceme nebo nechceme, prostě otevírá nebo zavírá dveře. Na druhou stranu mě mrzí, že v módě stále úplně nerespektujeme kreativitu a autorství designérů, kteří módní trendy přivádí na světlo světa. Za tím stojí spousta práce a úsilí, proto mě překvapuje, že lidi pořád nakupují „padělky“. A pozor, to opravdu neznamená, že na sobě musí mít logo. Chápu, že pro některé řetězce je zcela normální zkopírovat sezónní trendy. Ale jen se nad tím zamyslete. Designér na tom se svým týmem pracuje několik měsíců, marketingové a PR týmy to proslaví a vytvoří poptávku, a nakonec si to někdo „vypůjčí“ a vyrobí milión kusů, které prodává za 999 korun.  

Móda je zábava, prostředek, jak se odlišit, ale nesmí se to přehánět. Jako s každou zábavou.

Zdroj: Rozálie Růžičková, autorský článek

Populární
články

V minulosti jednu postel sdílelo více lidí - i těch, co si byli cizí
LIDÉ

Postele plné cizích lidí byly dřív běžné a měly řadu výhod. Richard Lví srdce spával s Filipem II., královna Alžběta I. se služebnými

Autor: Mirka Dobešová
Koláč jako od babičky? Žádný problém
CESTOVÁNÍ

Jak přijmout stárnutí, ukazuje vídeňská kavárna. Pracují v ní jen seniorky, které pečou koláče „jako od babičky“. A z podniku je hit

Autor: Mirka Dobešová
Michal Novotný
AKTUALITY

„Chudák“ bílý heterosexuální muž Michal Novotný řekl svůj názor a dostal za to facku na sítích. Homofob přece není, když to sám říká

Autor: Martin Lyko
Nemusíte mít bujnou kštici, abyte vypadali stylově
STYL

Jak vypadat dobře bez vlasů? Sexy look vám dodají nejen vousy, radí stylista. Důraz klade na siluetu a doplňky

Autor: Martin Lyko
Kolik designů dokážeš smíchat, tolikrát jsi člověkem
Trendy & Styl 2024

Jaké jsou letos trendy bytového designu? Porovnali jsme nabídku čtyř velkých hráčů na trhu!

Autor: Michal Černý
Měli by být generací, která je otevřená všemu, feminismus se ale mladým mužům nelíbí
LIDÉ

Feminismus přináší víc škody než užitku, tvrdí mladí muži. Být mužem je dle nich těžké. Progresivněji myslí i senioři, ukázal výzkum

Autor: Mirka Dobešová
Také jste někdy snili o tom, že se tu na všechno vykašlete a zmizíte v zahraničí? V čem vám může taková změna pomoci?
CESTOVÁNÍ

Také jste někdy snili o tom, že se tu na všechno vykašlete a zmizíte v zahraničí? V čem vám může taková změna pomoci?

Autor: Irena Piloušková
Misionářská poloha není jen pro heteráky
HOT!

Jak mají gayové sex? Povědomí, které mají heteráci, je přinejlepším zkreslené. Kdo si dovádění mezi muži vyzkoušel, zná rozdíl

Autor: Martin Lyko
Autorem emotivního dopisu je nejmenovaný dospívající gay
AKTUALITY

15letý chlapec v emotivním dopise vysvětlil, co pro něj znamená stejnopohlavní manželství. Upřímný text sdílela Danuše Nerudová

Autor: Martin Lyko
Oko je okno nejen do duše, ale také do neřestných myšlenek
TĚLO & MYSL

Je možné poznat sexuální orientaci z očí? Vědce to napadlo před půl stoletím, teorii potvrdili ale až nedávno

Autor: Martin Lyko

E-Shop