Je mu 7 let a už šije outfity pro Sharon Stone. Malý návrhář Max bere svět módy útokem a chce být novým Guccim
Straight friendly
Zdroj: AdobeStock

Je mu 7 let a už šije outfity pro Sharon Stone. Malý návrhář Max bere svět módy útokem a chce být novým Guccim

Při vyslovení jmen jako Dior či Gucci jistě každému na mysli vytanou světoznámé módní domy, potažmo osobnosti jejich zakladatelů. Ti si samozřejmě svůj úspěch tvrdě vydřeli, ovšem v podstatě o nikom z branže nelze říci, že by své vášni pro navrhování šatů propadl již v dětském věku. Přesně to ale platí o sedmiletém Maxovi Alexandrovi, který se rozhodl stát návrhářem již ve čtyřech letech. A zatím se mu skutečně daří – své kolekce již prezentuje i na známých „týdnech módy“ napříč USA a přibývají mu i klienti z řad celebrit…
Mirka Dobešová Mirka Dobešová Autor
4. 12. 2023

Jsem návrhář!

O svém budoucím zaměstnání má v dětském věku jasno asi málokdo. Tedy, pomineme-li klasická přání být princeznou či popelářem. Maxovi ale byly čtyři roky, když svým rodičům oznámil, že bude krejčím a módním návrhářem. „Měl jsem sen, že vyrábím šaty. Tak jsem u večeře rodičům řekl, že budu návrhář,“ popsal počátek své kariéry sám Max. Jak shrnula jeho maminka, byli s manželem v šoku – Maxe s jehlou v ruce nikdy neviděli. Ale protože dětská přání se mají plnit, Maxova matka (která se mimochodem živí jako umělkyně) vyrobila z kartonu figurínu, aby Max mohl zkusit, co si přál. A ukázalo se, že neuvěřitelné se může stát skutečným – kromě toho, že Max vyrobil svůj první model, záhy si sehnal také šicí stroj a začal docházet na bezplatné lekce šití. Nakonec svými schopnostmi předčil i svou matku. Nyní se některé jeho modely prodávají i za více jak tisíc dolarů a Maxova tvorba již zaujala i celebrity.

Vzhůru na Fashion Week

I když Max je nesporně talentovaný, jeho kariéru odstartoval především jeho profil na instagramu. Ten byl přitom zpočátku určen jen pro blízké, aby viděli jeho práci. Jelikož ale fanoušci začali přibývat po tisících a dnes jich jsou téměř dva miliony, není divu, že Max na sebe upoutal mnohem větší pozornost, než kdo zpočátku čekal.

Tipy redakce

Právě fanoušci ze sociálních sítí Maxovi také posílají množství látek a dalších materiálů, které by mohl využít. Mladý návrhář si ale samozřejmě také různé komponenty sám nakupuje za peníze, které si prodejem svých modelů vydělá – jak uvedla jeho matka, mají zavedené pravidlo, že třetinu výdělku může Max použít na cokoliv si přeje, třetinu na nákup materiálů a třetinu na spoření do budoucna.

Všichni jsou každopádně fascinováni Maxovými módními výtvory, které zahrnují velkolepé róby, ale i crazy modely nebo kousky inspirované ikonickými outfity, v nichž se blýskly světoznámé celebrity. A mimochodem, pro některé známé osobnosti již Max tvoří na zakázku, a dokonce spolupracuje s Sharon Stone. „Je to pravděpodobně ta nejmilejší celebrita v Hollywoodu. Zaplatila Maxovi za kabát ještě dřív, než na něm začal Max vůbec pracovat. Tak velká Maxova fanynka je!“ dodala se smíchem Maxova matka.

Díky své popularitě má za sebou Max již účast na Denver Fashion Week před pár dny a dostal i pozvánku na New York Fashion Week. Pro tuto příležitost tvoří řadu plavek pro speciální pop-up show. „Myslím, že ženy musí být i v bazénu či oceánu krásné. Tak proč to nedělají?“ položil si otázku Max, který se rozhodl navrhnout zcela nový typ vrstvených plavek s výraznými rukávy, které ženskou krásu podtrhnou.

Mimochodem, právě na dámské šaty se Max specializuje – pánskou módu naopak vůbec nevytváří. Jeho největší inspirací jsou prý příroda a oceán a nejoblíbenějšími barvami zlatá a vínová. Své návrhy si před jejich ušitím nekreslí, ale vytváří je přímo na svých (dnes už profesionálních) figurínách. Poté, co si pomocí špendlíků vytvoří z látek návrh (jedná se o techniku tzv. drapování, kdy jsou na krejčovské bustě různě skládány či řaseny střihové díly), vše z figuríny sundá a přesune se k šicímu stroji.

Budoucí „Gucci“?

Max přitom zaujal nejen svou prací, ale také tím, že se sám začal označovat jako Guccio Gucci s odkazem na věhlasný módní dům – právě slavného návrháře Paola Gucciho prý Max také viděl ve svém prvním snu, resp. prý jím byl v minulém životě. Ostatně, jeho matka také poznamenala, že jeho nejoblíbenější boty byly mokasíny Gucci, které dostal od babičky. Max si je zamiloval natolik, že je odmítal sundat z nohou i ve školce, kde chtěli, aby je vyměnil za tenisky. Ne náhodou tedy Max sní o tom, že v budoucnosti módní dům Gucci povede, nebo usedne v čele vlastní módní značky.

<Path> Lukáš Macháček: „V módním světě je sezóna celoročně. Nejnáročnější období právě začalo!“Zdroj: BAT, Lukáš Macháček

Maxův talent by pak bylo možné spojovat i s rodinnou tradicí v krejčovině, již jeho pradědeček působil v oboru, stejně jako jeho dědeček – ten provozoval obchod s oděvy. Dle Maxovy matky by oba byli na Maxe neskutečně pyšní. Sama dle vlastních slov zpočátku nevěřila, že návrhářská vášeň jejímu synovi vydrží. Považovala ji spíše za chvilkový výstřelek – právě jako jiná dětská přání jako „být popelářem“. Max však zatím dokazuje, že to se svými plány do budoucna myslí opravdu vážně.

Zdroj: insider.com, cbsnews.com, masterclass.com, boredpanda.com

Populární
články

Londýnská restaurace The Fair Pour chce upozornit na majetkové nerovnosti – i proto bude otevřena ve speciálně vybraném termínu
FUN

„Platím dvě piva a příplatek za vilu s bazénem!“ Jak to chodí v hospodě, která majetným schválně účtuje vyšší částky?

Autor: Veronika Košťálková
Nadnárodní firmy, které dříve ochotně slavily tzv. „pride month“ a otevřeně podporovaly LGBT+ menšinu, v důsledku změny politického klimatu „převlékají kabáty“
AKTUALITY

Přistiženy při pinkwashingu? Obří firmy ukazují LGBT+ lidem záda, duhové škrty dělá McDonald’s, Amazon i Meta

Autor: Veronika Košťálková
Ketamin, původně vyvinutý jako anestetikum, se v posledních letech dostává do popředí jako kontroverzní nástroj pro léčbu deprese
TĚLO & MYSL

„Bral jsem 3 gramy za noc“: Proč muži používají ketamin k léčbě deprese

Autor: Michal Černý
I když spal dvanáct hodin denně, stále byl vyčerpaný a nešťastný
LIDÉ

„Na vyhoření je nejhorší, že vám ho lidi nevěří,“ vypráví Daniel o dnech na dně. „U mě to odstartoval coming out,“ dodává

Autor: Irena Piloušková
Mnohé studie i mediální titulky líčí generaci Z jako „kutilsky neschopnou“. Často ale zapomínají na fakt, že pronajímatelé DIY projektům příliš nefandí – a s vlastním bydlením to mají „sněhové vločky“ těžší než generace jejich rodičů
LIDÉ

Každá pátá „sněhová vločka“ se bojí vyměnit žárovku. Důvody, proč generace Z radši volá na pomoc řemeslníky, vás pobaví i rozesmutní

Autor: Veronika Košťálková
Takzvané „momfluencerky“ se pouštějí na tenký led – z pohledu mnohých narušují soukromí vlastních potomků, a ještě monetizují jejich dětství. Samy matky-influencerky ale argumentují tím, že vydělané peníze spoří dětem na jejich budoucnost
LIDÉ

„Až děti uvidí, kolik peněz mají na účtu, nebudou se na mě zlobit,“ tvrdí úspěšná „momfluencerka“. Sdílením jejich dětství vydělává statisíce

Autor: Veronika Košťálková
Takzvaní „treatleři“ si hlasitě stěžují na dovážkové služby – často jim však nedochází, v jakých podmínkách kurýři pracují
TRENDY

Napůl zákazník, napůl Hitler. Tzv. „treatleři“ jsou postrachem kurýrů i sociálních sítí. Jak rozvážkové služby mění běžné lidi na tyrany?

Autor: Veronika Košťálková
Mladší generace se stále častěji vyhýbají nejen manželství, ale též i označování svého vztahu jakoukoliv oficiální nálepkou
TRENDY

Zapomeňte na manželství aneb Čeho se bojí moderní „vztahofobové“

Autor: Redakce LUI
Daniel Krutý, zakladatel politické strany Hnutí Generace
LIDÉ

„LGBT lidé jsou součást společnosti, nemám v plánu házet je v jakémkoliv ohledu přes palubu,“ říká Daniel Krutý, zakladatel Hnutí Generace

Autor: Michal Černý
Průvodce Karel, který si prošel mnoha pekelnými situacemi, ze kterých si dnes umí udělat legraci
LIDÉ

Bezdomovec nemusí smrdět, žebrat a může být i hezky oblečený, pokud skutečně chce, říká speciální pražský průvodce Karel

Autor: Michal Černý

E-Shop