BDSM medvídek, pedofilie a satanismus aneb reklamní pseudokauza, která (absurdně) pobouřila svět
Straight friendly
Zdroj: iStock

BDSM medvídek, pedofilie a satanismus aneb reklamní pseudokauza, která (absurdně) pobouřila svět

Dnešní svět do jisté míry neodpouští žádné „přešlapy“. Zlomit vaz si lze neobratným vyjádřením, nekorektní volbou slov i humorem, který byl před pár dekádami běžný a dnes je již za hranou. To vše samozřejmě platí i v reklamním byznysu, a tak není divu, že jedním z nejžhavějších témat je aktuálně reklamní kampaň spol. Balenciaga, která údajně spojuje děti s BDSM praktikami (protože děti v rukou drží hračky v kožených popruzích) a navíc prý propaguje satanismus. Ach bože.
Mirka Dobešová Mirka Dobešová Autor
9. 12. 2022

Konspiračních teoretiků dnes po světě běhá nespočet. Jedni věří, že jsme tajně práškováni bůhvíčím (chemtrails zdar a čepičkám z alobalu třikrát sláva), jiní jsou přesvědčeni o celosvětovém spiknutí elit apod. Není tedy divu, že prakticky v jakémkoliv (nejen) mediálním obsahu tak ti, co o to usilují, jistě najdou nějaký ten „háček“. Je pak docela absurdní, že v době, která ještě donedávna platila za nejsvobodnější v historii z hlediska volnosti vyjadřování, někoho pohorší kampaň s dětmi a medvídkem, který má kolem těla pár popruhů (přičemž je jasné – navzdory oficiálním vyjádřením Balenciaga – že kampaň musela projít schvalovacím procesem a že s tím, co na fotkách bude, museli souhlasit i rodiče oněch dětí). Což nutně musel být stejně účel…

O účelovosti lze uvažovat i v souvislosti s fotkou, kde lze odhalit podklady ke kauze, jež se stala základem zákona označovaného jako PROTECT Act zvyšujícího federální ochranu proti dětské pornografii. Bez ohledu na související kontroverze je totiž faktem, že v takové míře, v jaké se nyní v dané souvislosti skloňuje také pedofilie, se o této problematice velmi dlouho nemluvilo. Ať už byl tedy úmysl Balenciaga jakýkoliv, určitý pozitivní dopad kampaň má – a platí-li, že i negativní reklama je stále reklamou, i v této rovině značka vlastně zabodovala.

<Path> Štve vás reklama? Berte ji třeba jako pohádku s reálným základem a příležitost ke vzděláníZdroj: Autor, britannica.com

Ovšem s teoriemi o BDSM a pedofilii jsme v souvislosti s kampaní ještě relativně v rovině příčetnosti. Ta však byla solidně překročena poté, co se světem internetu začalo šířit také video, které poukazuje na fakt, že Balenciaga skrze svou kampaň šíří i skryté zprávy týkající se satanismu

Satan všude, kam se podíváš

Dle videa publikovaného na TikToku obsahují reklamy Balenciaga kromě již zmíněného také odkazy na satanismus. Mj. se prý jedná o dětskou kresbu ďábla a také černou kapuci odkazující k satanskému kultu. Ďábelské jsou pak prý i červené boty, které působí, jako by člověku „ ďábel zíral přímo do tváře“. Svíčka, která se na fotkách také objevuje, je pro změnu prý rekvizitou pro seanci z okultního hororu. Nejvíce satanská je ale údajně žlutá páska, kde má být nápis „Balenciaga“, ale zobrazen je jen výsek s chybou (!), kdy je název firmy vyveden se dvěma A. Pokud jste tedy znalci, hned víte, že Baal je domnělý starověký bůh (démon) uctívaný v mnoha starověkých blízkovýchodních komunitách, a to včetně Kananejců, kteří byli proslulí obětováním dětí (ehm).

Mimochodem, vše výše řečené přesně zapadá do konceptu v USA označovaného jako Satanic Panic. A to je stav, kdy média zobrazují bezbožné dospívající, kteří poslouchají deviantní hudbu a sledují podobně zvrhlá média (ať už to znamená cokoliv). To v důsledku vede ke společenské hysterii, kdy prakticky cokoliv lze interpretovat jako „satanské“ (paralela s nesmyslnými čarodějnickými procesy se přímo nabízí)…

Je ale namístě přiznat, že běžné reklamní kampaně dnes už nikoho nezajímají. Není tedy divu, že firmy často kontroverzi samy volí. Ačkoliv kampaň Balenciaga se změnila v soudní procesy, satanská obvinění a hysterickou reakci médií, v praktické rovině to znamená jediné – značka rozhodně nebude v nejbližší době zapomenuta, protože se o ní hovoří. Všichni její zástupci se aktuálně omlouvají, vlna zájmu a odsouzení se obrací jak korouhvička ve větru (a svou porci nenávisti schytala i Kim Kardashian, která dle „hlasu lidu“ značku, s níž byla spojena, hned a důrazně neodsoudila) a celý skandál prý bude ještě pokračovat. Nakonec tak nezbývá než marketérům Balenciaga pogratulovat. A všichni ti, co mají potřebu se pobouřeně vyjadřovat, by si měli především uvědomit, že se dané kampaně stali aktivní součástí.  

Zdroj: Redakce, nypost.com, thecut.com, global.oup.com, dazeddigital.com, nypost.com, exopolitika.cz, britannica.com, biblearchaeology.org, vox.com, cnn.com

Populární
články

Gay páry dnes již docela běžně děti vychovávají
LIDÉ

„Chtěli jsme být s partnerem rodiči za každou cenu, dnes kvůli tomu syn trpí,“ přiznává Erik, který svého rozhodnutí lituje

Autor: Mirka Dobešová
Správné nabíjení telefonu je někdy trochu složitější než se může zdát
LIDÉ

Přestaňte ničit baterii svého telefonu několika zbytečnými chybami

Autor: Michal Černý
Pro někoho je BDSM jen čistokrevná úchylárna, pro jiného zase životní poslání
LIDÉ

„BDSM je můj smysl života,“ říká Lucie, kterou fascinovala bolest už na základní škole

Autor: Michal Černý
I ženy, jejichž životní trajektorie vedou jinými směry, mohou nacházet společnou řeč a navzájem se podporovat
LIDÉ

„Ničí vám přátelství mrňata vašich kamarádek? Problém bude patrně ve vás,“ vzkazuje třicátnice, která mateřství aktuálně neplánuje

Autor: Veronika Košťálková
Portrét muže, který musel opustit vše, aby našel svobodu
LIDÉ

V Rusku ho vydírala policie, protože je gay. Uprchl proto do Kanady a Čechům vzkazuje: “Bojujte za svá práva, dokud ještě můžete”

Autor: Redakce LUI
Ani studium na křesťanské škole neznamená, že by vaši sexuální orientaci nebo genderovou identitu měli učitelé jakkoliv hanět
LIDÉ

„LGBT je hřích,“ řekla učitelka a byla vyhozena z práce. Soud její žalobu ministerstva školství nyní zamítl

Autor: Michal Černý
Společnost Generator představila výsledky originálního průzkumu, který zjišťoval, z jakých cestovatelských zvyků mají mladí lidé „osypky“
CESTOVÁNÍ

Duolingo i stání ve frontě na letadlo. Které návyky byste si měli odpustit na cestách, ať z vás generace Z nemá „osypky“?

Autor: Veronika Košťálková
Má generace Z tu nejlínější pracovní morálku?
TRENDY

„Na obědě jsem minimálně 82 minut.“ Generace Z otevřeně přiznává, jak okrádá zaměstnavatele o čas i peníze

Autor: Michal Černý
Myslím, tedy jsem! Ale kde jsem?
BEYOND REALITY

Pochybnostmi o realitě se zabýval i René Descartes: „Myslím, tedy jsem!“ Jenže kde vlastně jsme?

Autor: Redakce LUI
„Venerofobie mi seznamování kazí. Zodpovědnost, jakou bych si představoval, se nenosí,“ říká muž. „Asexuální nejsem,“ dodává
LIDÉ

„Venerofobie mi seznamování kazí. Zodpovědnost, jakou bych si představoval, se nenosí,“ říká muž. „Asexuální nejsem,“ dodává

Autor: Irena Piloušková

E-Shop