"Společně záříme!" zdůrazňuje oděvní značka C&A důležitost spojenectví s LGBTI+ lidmi

Průvody a festivaly hrdosti LGBTI+ lidí jsou pro řadu značek příležitostí, kdy mohou pod záminkou podpory díky duhovým logům a nápisům zvýšit své prodeje. Jsou zde ale i takové značky, které svou podporu myslí vážně a jejich kampaně mají skutečný dopad a zlepšují životy LGBTI+ lidí. Mezi ně se řadí i společnost C&A. Její letošní pride kampaň vzdává hold příběhům lásky a spojenectví. Zisky z prodeje pride kolekce jsou navíc věnovány organizaci zlepšující životy mladých queer lidí v celém světě.

V záplavě čistě marketingových pokusů s pride kampaněmi je občas obtížné najít ty, které podporu LGBTI+ lidí myslí vážně. Proto je vždy velmi osvěžující, když se taková objeví a ještě staví na skutečných lidských příbězích. Mezi ně se v letošním roce řadí i kampaň „Společně záříme“ oděvní značky C&A, která prostřednictvím příběhů o spojenectví s LGBTI+ lidmi prezentuje důležitost vzájemného porozumění a podpory, jíž je třeba budovat už od útlého věku.

Za každým z nás se skrývá nějaký příběh. Díky aktuální kampani C&A se na sociálních sítích objevují příběhy LGBTI+ spojenectví8. 7. 2022

„Jsme solidární s komunitou LGBTI+ a podporujeme rovná práva pro lidi pro lidi všech sexuálních orientací a genderových identit. Ačkoli v právech komunity LGBTI+ bylo dosaženo výrazného pokroku, skutečná rovnost zůstává vzdáleným snem,“ stojí v prohlášení společnosti. „Vylučování začíná již v raných letech: mladí lidé s menšinovou sexuální orientací na celém světě čelí šikaně ve školách a ztíženému přístupu k pracovním místům a každý den zažívají diskriminaci. Ve stejném duchu to pokračuje i v dalších fázích života!“ upozorňuje C&A.

Společnost proto klade důraz na spojenectví s LGBTI+ lidmi napříč celou společností, přičemž nejzásadnější vliv mají ti, kteří jsou dotyčným nejblíže. Skrze pozitivní příběhy skutečných lidí prezentuje, jaký vliv může mít podpora vyjádřená queer lidem ze strany jejich rodiny a přátel. Mezi příběhy najdeme například jeden mezi nejlepšími přáteli Volkanem a Giem: „Gio a Volkan se potkali v roce 2018 na studentské koleji v Hamburku a velmi se sblížili. O Giově nebinární orientaci se jeho okolí dozvědělo v roce 2020, o dva roky později následovala mastektomie. Nyní každý žije jinde, ale na jejich přátelství se nic nezměnilo. Na akcích komunity LGBTQIA+, jichž se Gio účastní, nechybí ani Volkan!

Na webových stránkách společnosti najdete nejen tyto krátké příběhy, ale také videa prezentující životy skutečných lidí – otce a dcery Herberta a Laury, sester Nory a Evin nebo přátel Lindy a Ghaffara. Díky nim si můžete uvědomit, jak zásadní může spojenectví pro LGBTI+ lidi být. „Spojenectví znamená aktivní příspěvek ke kultuře rovnosti a inkluze. Spojenec chápe, že změna přístupu a chování nemá být na bedrech těch, kteří zažívají vylučování ze společnosti. Ví totiž, že právě on je tím, kdo věci může měnit: z titulu své pozice a příslušnosti ke skupině, s níž se ztotožňuje, či prostě jen díky tomu, že stojí mimo“ upozorňuje C&A.

Temnota dnešní doby se promítá i do sexu: Mladí si apetit zvyšují drogami. Dočkáme se ale někdy opravdových pilulek lásky?8. 4. 2022

Už před nějakou dobou jsme navíc upozorňovali, že do sdílení osobních příběhů se zapojili i někteří influenceři české sociální scény. Mezi nimi byl například mladý herec Štěpán Tuček, který přiblížil příběh svého coming outu v rodině. V příspěvku měl navíc na sobě kousky z letošní C&A pride kolekce. Výnosy z jejich prodeje věnuje společnost organizaci IGLYO – přední světové organizaci pro rozvoj LGBTI+ mládeže.

Zdroj: C&A