Pokud se rozhodnete pro MBA, studujte nejlépe v angličtině. Co studium oboru Marketing Management and International Business obnáší a co mi přineslo?
Pod pokličku
Možná přemýšlíte o tom, že byste se chtěli kariérně posunout. Možná byste rádi zlepšili svou odbornou angličtinu a učili se od předních specialistů v oboru. Ať už jste manažer, začínající podnikatel, nebo dokonce marketingový a byznysový začátečník, roční studium MBA oboru Marketing Management and International Business v institutu CEMI vám zajistí uznání i na mezinárodní úrovni. A jelikož studium je vedeno i lektory z USA, UK a dalších evropských zemí, nejenže si díky nim procvičíte odbornou a obchodní angličtinu, ale proniknete i do problematiky kulturních odlišností komunikace i managementu v mezinárodních firmách. A jak celé studium probíhá?
Průběh studia
Studium samo o sobě trvá 9-12 měsíců. Sestává z 10 předmětů a je zakončeno diplomovou prací. Náplní studia jsou pak předměty jako např. Competition Policies for Business, v němž se rozebírá problematika kartelových dohod, zneužití dominantního postavení a regulace státních podpor. Díky tomuto předmětu porozumíte zásadám hospodářské soutěže a budete schopni analyzovat všechny hlavní typy porušení jejích pravidel. V předmětu International Marketing and Social Media se zase dozvíte, jak optimalizovat svou vícekanálovou kampaň pomocí strategie sociálních médií, naučíte se, jak na efektivně sestavený e-mailing, a pochopíte funkci jednotlivých platforem tak, abyste byli schopni vybrat tu relevantní pro konkrétní produkty a služby. V rámci ostatních předmětů zase hlouběji proniknete do marketingového a produktového managementu, byznysových strategií. Ani to ale zdaleka není vše.
Z teorie do praxe
Zní to sice zajímavě, ale vy máte pocit, že teorie už bylo ve vašem životě dost? Tento studijní obor je ale koncipovaný tak, aby byl nanejvýš propojený s vašimi vlastními pracovními zkušenostmi. V rámci seminárních prací tedy budete moci zpracovávat konkrétní témata z vaší praxe formou případové studie. Důležitou součástí studia jsou pak one-to-one konzultace, během kterých můžete s lektorem tvorbu těchto prací konzultovat a tematizovat i citlivější a interní záležitosti z vaší firmy beze strachu, že by se dostaly k nepovolaným uším dalších studentů. Výstupem z úspěšně absolvovaných předmětů pak bude cenný dokument, který lze okamžitě použít ve vašem zaměstnání či firmě.
Flexibilita a univerzálnost na prvním místě
Hlavní výhodou tohoto studijního programu je již výše zmíněné propojení s praxí – veškeré vaše náměty ke zlepšení chodu oddělení či k expanzi společnosti mohou být zpracovány formou seminární (nebo diplomové) práce a na vlastním relevantním příkladu se tak naučíte danou problematiku správně uchopit. Řešení bude přímo aplikovatelné v praxi a budete si tak moci ověřit, zda a jak studovaná teorie funguje. Obor je natolik univerzální, aby byl vhodný pro různorodé vedoucí pozice ve společnostech, ale je i skvělým startem pro všechny, kteří by na těchto pozicích jednoho dne rádi pracovali.
Zkušenosti a přínos
Osobně jsem program Marketing Management and International Business absolvoval, a to nejen s ohledem na mou vykonávanou profesi, jíž je marketing neoddělitelnou součástí, ale především s cílem získat pro sebe mezinárodně uznatelnou oporu pro případnou budoucí práci za hranicemi České republiky. Ačkoliv jsem zpočátku měl obavy o časovou zvládnutelnost programu, studium probíhalo v rámci možností velmi dobře – na zpracovávání seminárních prací mi bohatě postačilo vyhradit si čas během víkendů. Kladně hodnotím informační přínos předmětů, se kterými jsem se měl možnost v průběhu studia seznámit. Důležitým faktem nicméně bylo, že předměty spadaly do centra mého zájmu. Všem zájemcům o studium MBA bych tedy doporučil pečlivě si projít veškeré dostupné informace a důkladně zvážit, který obor by jim z pohledu zájmu i pracovních aspirací vyhovoval nejvíce.
Studijní materiály si nadále uchovávám a vracím se k nim vždy, když potřebuji zahájit řízení nového projektu, případně jej podrobit podrobné analýze. Díky studiu MBA programu Marketing Management and International Business jsem si nejen procvičil psaný byznysový projev v anglickém jazyce, ale získal také náhled na celou škálu moderních marketingových přístupů a metod, díky kterým se nám v práci daří nadále zůstávat relevantními pro současné rychle se měnící tržní prostředí.
A pokud by vás zajímalo jiné odvětví, CEMI disponuje různorodou nabídkou dalších celkem 11 oborů – od rozličných typů managementu (HR management, Realitní management, Podnikový management, Bezpečnostní a krizový management atd.) až po právo a ekonomiku. Další výhodou studia je i jeho velká flexibilita, jak již bylo naznačeno, studovat na CEMI je totiž možné i bez fyzické účasti. Studium je tak možné vměstnat jak do plného pracovního kalendáře, tak i do diáře těch, jejichž náplň práce stojí a padá na cestování po celém světě. A ačkoliv studium výše zmiňovaných 11 oborů probíhá v češtině, konkrétně Marketing Management and International Business je jedním ze dvou, které jsou vyučovány výhradně v angličtině. To pak ocení především ti, kteří jednoduše míří výš...