Nové číslo LUI s NFT na obálce právě vychází. S podtitulem „DIVIDED“ přináší odvážné rozhovory s vyhraněnými osobnostmi o tématech, která dráždí společnost

Jsou věci, o kterých se dnes u rodinného oběda raději nemluví, aby nelítaly talíře vzduchem. Redakce LUI vybrala pět takových třaskavých témat a promluvila si o nich s lidmi ze zcela opačných konců názorového spektra. Právě vycházející tištěné vydání LUI s podtitulem „DIVIDED“ (tedy „rozdělení“) ale nemá čtenáře rozčílit, natož jakkoliv „rozdělit“. Poskytne však zajímavé pohledy na palčivé otázky dneška, aby se nad nimi každý mohl zamyslet v klidu, stranou od vřavy sociálních sítí. Aktuální číslo magazínu již najdete v trafikách a v našem e-shopu.

Pojem „rozdělená společnost“ se stal součástí každodenního života. Politikům se podařilo rozdělit nás, sociálním médiím uzavřít nás do bublin. Ale můžeme si za to i sami, protože jsme se za poslední roky odnaučili diskutovat a naslouchat názorům, které jsou jiné než ty naše. Redakce LUI se vrátila do časů, kdy se za opačný názor ještě nedával ban. Vybrali jsme témata, která hýbou společenskou náladou a která jsou oblíbenou municí politiků. Témata, jimž se spousta lidí záměrně vyhýbá, protože v nich nepanuje obecná shoda a při konfrontaci tak spíše hrozí hádka.

K rozhovorům jsme pozvali osobnosti, jejichž jména mohou v očích některých znamenat kontroverzi nebo extrém. A co se nestalo? Zjistili jsme, že se všemi oslovenými jsme schopni najít alespoň něco, na čem se shodneme. A taky že bez ohledu na veřejný image jsou tito lidé tváří v tvář milí a dá se s nimi o věcech diskutovat. Redaktorky a redaktoři, kteří pro vás nové vydání LUI DIVIDED připravili, při této práci získali dojem, že společnost není tak beznadějně rozdělená. Vše záleží na tom, jak jsme sami ochotni otevřít se protistraně. Pojďte se začíst do magazínu a zjistit, jestli to cítíte stejně.

Hlasy z opačných stran propasti

O rovnosti lidí ve společnosti jsme si povídali s advokátkou Klárou Samkovou, která proslula střídáním názorových pozic vůči romské menšině v různých fázích svého života, a s pedagožkou Ninou Novákovou bojující z konzervativních pozic proti Istanbulské úmluvě. K narušování zažitých genderových rolí se vyjadřoval Josef Petr z Ligy otevřených mužů a psycholog Jaroslav Šturma. O manželství pro páry stejného pohlaví jsme hovořili s bývalým pirátským poslancem Františkem Kopřivou, který prosazoval manželství pro všechny, a s poslancem Patrikem Nacherem (ANO), který chce dát gayům a lesbám manželská práva, ale nechce jejich svazky nazývat manželstvím. Svůj pohled na politickou korektnost představila Věra Jourová, která se jako místopředsedkyně Evropské komise pohybuje v samotném politicky korektním epicentru, a protipohled poskytl spisovatel a novinář Ondřej Neff. O konzumaci masa i osobní zodpovědnosti ve vztahu ke klimatické změně jsme hovořili se zpěvákem a propagátorem rostlinné stravy Benem Cristovaem a s vegan-hejtrem, kulturistou Filipem Grznárem.

Každé téma zároveň do souvislostí zasazuje pohled nezávislého odborníka, který čtenáři dává možnost podívat se na problém z odstupu a udělat si vlastní obrázek. Také grafika nového čísla je uzpůsobena zvolenému zaměření: každé z pěti témat je zpracováno liberálním i konzervativním vizuálním stylem.

Vydání můžete zakoupit za 59,- Kč v našem e-shopu.

Zdroj: Giphy

Vydání s obálkou, která tvoří historii

Na obálce nového vydání výjimečně neuvidíte celebritu, ale digitální obraz Maják naděje dostupný jako NFT (non-fungible-token) od českého umělce Jana Gemrota. Oslavuje dobu přesahující desetiletí, kdy magazín LUI vychází jako jediný dlouhodobě vydávaný titul určený LGBT+ komunitě v Česku a na Slovensku.

Pevnou skálu pod majákem s duhovým světlem tvoří nejvýznamnější obálky LUI magazínu, které rezonovaly českým mediálním prostředím – například vizuál jednoho z prvních vydání s Mirkem Topolánkem, vizuál vydání „O HIV POZITIVNĚ“ s kapkou pozitivní krve, zrcadlová obálka THE PERFECTION ISSUE nebo obálka s ilustrací Václava Klause apod. NFT dílo Maják naděje můžete dražit online a zapojit se tak do nového trendu vlastnictví digitálních uměleckých děl.

Zdroj: LUI