„Diverzita v kolektivu působí pozitivně na kreativitu týmu,“ říká majitelka firmy, která se zabývá také transplantací vlasů
Rozhovor
Zdroj: Foto: se souhlasem Clinical Hair
<Path>

„Diverzita v kolektivu působí pozitivně na kreativitu týmu,“ říká majitelka firmy, která se zabývá také transplantací vlasů

Společnost Clinical s.r.o. sídlí v Praze (své pobočky však má i v Brně a Plzni a nově otevírá také pobočku v Pardubicích) a nabízí nejen služby z oblasti trichologie, ale i širokou škálu celkové péče o zdraví. V současné době společnost poskytuje kompletní péči o vlasy vyšetřením trichologickou mikrokamerou, doporučením vhodných přípravků a následnými konzultacemi. Před třemi roky Clinical do nabídky služeb zařadil robotickou transplantaci pomocí systému ARTAS, což je nejmodernější a nejkvalitnější způsob transplantace na světovém trhu. Ačkoliv klinika nabízí klidné a harmonické prostředí, velmi důležitý je přístup speciálně proškoleného personálu, který musí počítat s velkou diverzitou klientů. Do jaké míry se diverzita ve společnosti Clinical řeší, jsme se zeptali majitelky společnosti Lenky Kašpaříkové.
Jan Witek Witek Jan Witek Witek Autor
10. 9. 2021

Jak obecně nahlížíte na principy prosazování diverzity ve firemní praxi a v čem tkví podle vašeho názoru její největší přínosy?

Diverzita v kolektivu působí podle mě pozitivně na kreativitu týmu, na to, že se lidé myšlenkově doplňují, vytvářejí prostor pro diskuzi, podporují nové myšlenky a nápady a tím posunují firmu výš. Zároveň je prima mít lidi různých talentů, pokud firma nabízí různé pracovní pozice. 

Jakým způsobem utváříte pracovní tým tak, aby byl pestrý? Například z hlediska genderového někteří prosazují kvóty – lze k diverzitě přistupovat takto taxativně, nebo raději volíte jiné způsoby?

Naše pracovní nabídky jsou otevřené a přístupné všem, avšak téma léčby vlasové pokožky motivuje k přihláškám spíš ženy, například zdravotní sestry nebo kosmetičky, které mají k dané problematice blízko. Za naši letitou praxi s výběrovými řízeními na různé pozice (recepční, tricholog/žka, asistent/ka, kadeřník/nice...) jsme se vždy setkávali s pestrou odezvou. A nebráníme se ani osobním pohovorům. Co se týče LGBT+ zaměstnanců, zatím nemáme zkušenost. Ale jak jsem řekla na začátku, jsme otevření všem.

Během pride měsíce řada firem deklaruje, že jsou LGBT+ friendly. Můžete upřesnit, jaká je v tomto směru vaše firemní kultura?

Naše společnost se otevírá v průběhu celoroční praxe všem, nic nedeklarujeme, přistupujeme stejně ke všem klientům i zaměstnancům. Problémy s vlasy trápí lidi bez rozdílů věku, pohlaví, vyznání... Nemoc si nevybírá, proto hledáme řešení pro všechny. Většina našich produktů je unisex – máme jediný specifický produkt cílený na mužské plešatění zapříčiněné mužským pohlavním hormonem DHT, tudíž při doporučování tohoto produktu potřebujeme znát pohlaví klienta, v ostatních případech to není důležité. Vyšetřujeme pokožku hlavy, ta je naší prioritou jak v technologii, tak při transplantaci vlasů.

Diverzita samozřejmě není jen tématem týkajícím se LGBT+ komunity. Které skupiny lidí podle vašich zkušeností v Česku nejvíce naráží na různé překážky na trhu práce? A jak tyto překážky případně odstranit?

Předdůchodový věk? Ženy s prvním dítětem, které chtějí mít druhé? Podle mě záleží na tom, aby měla firma dobrého personalistu, který vidí v účastnících výběrového řízení potenciál, ať už přichází z řad jakékoliv „skupiny kandidátů“.

V Česku stále platí, že inkluze, diverzita i podpora jinakosti jsou prosazovány zejména společnostmi s nadnárodní působností. Čím to? A lze vůbec s těmito koncepty pracovat i v menších tuzemských firmách?

Češi jsou podle mě všeobecně konzervativnější než okolní země. Fobie z neznámého a zacílení na jistý výdělek nám nasazuje klapky na oči. Chceme mít jistotu, že se náš personál bude líbit všem klientům a nebude nikomu vadit, aby neodradil případné zájemce o naše služby. Myslím si ale, že současný trend otevřené společnosti nabízí klientelu úplně novou, která naopak ocení vstřícný a pestrý tým s nadhledem.

<Path> Jak úspěšně bojovat s vypadáváním vlasů?Zdroj: AURIO, iStock

Jaké argumenty byste – vzhledem k vlastním zkušenostem – použila pro přesvědčení těch, kdo jsou vůči prosazování diverzity a inkluze na pracovišti spíše skeptičtí?

Nerada někoho přemlouvám, ale svým otevřeným a vstřícným přístupem můžu jít trochu příkladem. Z osobní zkušenosti s klienty můžu říct, že klienti LGBT+ jsou pohodoví a upřímní. Otevřeně mluví o svých problémech, a protože všechno souvisí se vším, tak se lépe hledá i řešení problémů s vlasy. Mám na mysli třeba to, že vypadávání vlasů může souviset s prodělanými nemocemi, stresem, životním stylem. Někteří klienti se totiž za své problémy mohou stydět nebo je nenapadne spojit problém s vlasy s něčím dalším. A pak řešíme vlasy a problém se stále vrací, protože pes je zakopaný někde jinde.

Jak jste se vlastně k tomuto oboru a vybudování úspěšné firmy dostala?

Začínala jsem jako specialista na prodlužování vlasů metodou neviditelných lepicích pásků firmy hairtalk extensions. V roce 2011 jsem převzala malou společnost a postupně rozšířila její nabídku o dermo kosmetické přípravky italské značky Vivipharma a trichologické vyšetření. Došlo mi, že je lepší problémům s vlasy předcházet, než je jen maskovat pomocí příčesů. Mým cílem je řešit problémy komplexně. I z toho důvodu je Clinical v současné době kromě trichologické poradny a výhradního dovozce a distributora trichologických přípravků a vlasové kosmetiky značky Vivipharma pro Českou republiku a Slovensko, také centrem pro robotickou transplantaci vlasů. Nabízíme širokou škálu služeb i produktů napříč Českou republikou a plánujeme otevírat nové pobočky i v dalších městech.

Trápí vás vypadávání vlasů či jiný problém? Více informací o společnosti a nabízených službách najdete zde.

Zdroj: Jan Witek, Lenka Kašpaříková

Populární
články

Jsem to já?
TĚLO & MYSL

„Takhle (hrozně) přece nevypadám!“ Proč se na fotkách sami sobě nelíbíme, má svůj důvod. Je jím „expoziční efekt“

Autor: Mirka Dobešová
Romantický polibek překvapivě není vlastní všem kulturám napříč světem
TĚLO & MYSL

Proč se lidé líbají? Zapomeňte na romantiku. Líbací praxe má docela nechutný (ale praktický) základ, zjistili vědci

Autor: Mirka Dobešová
Virální trendy se v posledních měsících točí kolem Římského impéria – v (homoerotických) kontextech, jaké byste nečekali
AKTUALITY

Jak se naučit být mužem? Pánové mají jasno – k získání chlapáctví pomůže římská praxe „ručníkových chlapců“

Autor: Veronika Košťálková
Nová studie popisuje, jak klíčovou roli hrají ženy v udržování sociálních vazeb mužů. Obráceně to však už neplatí
LIDÉ

Muže trápí epidemie samoty. Bez ženské asistence se často „nevyvenčí“, tvrdí nová studie. Na vině je i mužský strach z nálepky gaye

Autor: Veronika Košťálková
Robert Čapek je přesvědčený, že naše děti nečeká ve škole nic dobrého. Proto se již mnoho let snaží o zásadní změny celého systému, školením učitelů počínaje
LIDÉ

„I když bude výuka o LGBTQ+ tématech ve školách povinná, většina učitelů to bude stejně ignorovat,“ říká „Líný učitel“ Robert Čapek

Autor: Michal Černý
Vybíráte si, kam letět v příštím roce na dovolenou? Napovědět vám může aktuální žebříček nejbezpečnějších destinací, který zohledňuje i respekt k LGBT+ lidem
CESTOVÁNÍ

Kde bude v roce 2025 nejvíc bezpečno pro vaši dovolenou? Žebříček vyhrála země, která jde v respektování LGBT lidí příkladem

Autor: Veronika Košťálková
Zakladatele české firmy Potten & Pannen - Staněk naplňuje hrdostí jak prodejna, která na adrese Vodičkova 2 sídlí už 34 let, tak loni otevřená prodejna v Cukrovanickém paláci, která za svůj koncept získala mezinárodní oceněnní
LUI BUSINESS

Od prodejny s vůní oběda až po nejlepší retail na světě. „Naší filozofií jsme se lišili už v roce 1992,“ má jasno Pavel Staněk

Autor: Veronika Košťálková
Jihokorejské feministické hnutí 4B získává v posledních dnech na popularitě i v USA
LIDÉ

„Američanky, je čas se poučit od Korejců a přijmout hnutí 4B“: Trumpovo vítězství vzedmulo novou vlnu odporu k nadvládě mužů

Autor: Michal Černý
Festival Queer Eye i letos přiveze zajímavé ženské hlasy: třeba berlínskou zpěvačku MADANII.
KULTURA

Blíží se Queer Eye. Pestrý festival, kde můžete tančit, besedovat, skládat hudbu, trénovat sebeobranu… Nebo klidně jen ležet!

Autor: Veronika Košťálková
Dynamický vzhled na cesty, to je Volvo XC60
STYL

Anděl s ďáblem v těle – Volvo XC60 Black Edition spojuje dva světy a nadchne každého řidiče. Soutěžte s LUI o jeho víkendovou výpůjčku

Autor: Redakce LUI

E-Shop