
Snickers ve Španělsku po obvinění z homofobie stahuje televizní reklamu
Dvacetivteřinová reklama na známé čokoládové tyčinky Snickers se ve Španělsku postarala o řádné podzvižení, jak píše web BBC. V krátké scénce známý místní influencer Aless Gibaja s vysokým hlasem a afektovanými gesty požádá v plážovém baru číšníka o „sexy pomerančový džus s vitamíny A, B a C.“ Obsluha vypadá zmateně, ale přinese mu tyčinku Snickers.
Po ochutnání se Gibaja promění ve vousatého muže s hlubokým hlasem. „Lepší?“ ptá se její kamarád. „Lepší,“ odpoví muž. Spot skončí známým sloganem „Nejsi sám sebou, když máš hlad,“ který společnost dlouhodobě používá. Zejména na sociálních sítích se strhla vlna kritiky, že společnost uráží homosexuály. „Je ostudné a politováníhodné, že nyní existují společnosti, které nadále udržují stereotypy a podporují homofobii,“ uvedla Státní federace gayů, lesbiček a bisexuálů. Ke kritice se přidala také španělská ministryně pro rovnost Irene Montero. „Zajímalo by mě, komu by se mohlo zdát jako dobrý nápad použít homofobii jako obchodní strategii,“ napsala na sociální sítě. Dodala, že španělská společnost je různorodá a tolerantní.
Společnost Snickers spot po kritice stáhla o omluvila se za jakékoliv nedorozumění, které mohl způsobit. Uvedla, že nikdy nebylo zamýšleno stigmatizovat nebo urazit jakoukoli osobu nebo skupinu. Kauze přišla po sérii homofobních útoků, které v posledních měsících jihoevropskou zemí otřásly. V Barceloně bylo v průběhu května během jednoho víkendu fyzicky zraněno pět homosexuálů během tří útoků. Začátkem léta svět šokovala vražda čtyřiadvacetiletého homosexuála Samuela Luize, který byl před jedním z nočních barů ve městě A Coruña ubit k smrti. Co do práv LGBT katolická země patří v rámci Evropy a světa k těm nejotevřenějším, kupříkladu stejnopohlavní manželství umožňuje již od roku 2005.