Michal Zadák hledal možnost, jak se profesně osamostatnit. Příležitost přišla v podobě vlastní poradenské pobočky

Stále více lidí se začíná lépe starat o své finance a obrací se na finanční poradce. Situace využil Michal Zadák, který se už v roce 2018 stal franšízantem sítě Partners Market. Za tuto krátkou dobu se jeho pobočka vyšvihla mezi deset nejlepších v České republice. Stará se o finance více než 500 domácností a celkem jim spravuje přes 110 milionů v penězích i investicích. Jak se Michal franšízantem stal a jaké byly jeho začátky? O tom i o jeho plánech do budoucna jsme si s Michalem povídali.

Co Vás přivedlo k myšlence stát se franšízantem sítě Partners Market?

Přestože jsem měl skvěle rozjetou kariéru v internetovém mediálním domě, chtěl jsem mít „něco svého“. V průběhu let přicházely různé nápady a myšlenky. Některé byly lepší, jiné horší, ale pořád to nebylo ono. Pak jsem se seznámil s možností mít vlastní poradenskou pobočku pod záštitou Partners, kterých jsem byl léta spokojeným klientem. Přišlo mi, že právě Partners Market splní mou touhu osamostatnit se. Navíc jsem v tom viděl velkou příležitost do budoucna, což se pomalu potvrzuje!

 

Jak dlouho jste již franšízantem této sítě a jak se Vám daří?

Začali jsme na podzim roku 2018. Od té doby se stále učíme a zlepšujeme služby pro klienty. Všechno budujeme postupně a tak je to běh na dlouhou trať. Ale to je dobře! A jak se nám daří? Tak, jak si zasloužíme! (smích). Po necelých třech letech se umisťujeme mezi deseti nejlepšími pobočkami v ČR a to je, myslím si, skvělé. Cíle však máme vyšší.

 

Italské ostrovy se staly cílem sexuálních poutníků. Zdejší klima je prý afrodiziakální a působí na sexuální výkonnost i plodnost21. 7. 2021

Jaké byly Vaše pracovní zkušenosti, než jste se stal franšízantem? Měl jste již zkušenosti z oboru financí?

Před Partners jsem skoro 14 let pracoval pro společnost Seznam.cz, kde jsem se z pracovního hlediska naučil řadu věcí, které nyní dále používám. Za stěžejní považuji hlavně práci s lidmi a strategické plánování. Tyto mi pomáhají každý den. Z oblasti financí jsem měl zkušenosti pouze jako klient, znal jsem základní principy, ale pracovní zkušenosti jsem neměl žádné.

 

S jakými problémy jste se musel na začátku Vašeho franšízového podnikání vypořádat?

Ze své pozice vnímám dva – personální a klientský. Obor finančního poradenství stále nemá dobré jméno. Klienti mají řadu předsudků, bojí se, že budou podvedeni, okradeni. Ta míra nedůvěry je opravdu vysoká. Zároveň z personálního hlediska jde o náročnou práci, co se týče obchodních dovedností, odborných znalostí a komunikace. Pro spoustu lidí je to opravdu výzva. V obou směrech se ale situace zlepšuje. Když vidím naše úspěšné konzultanty a spokojené klienty, jsem rád, že se nám daří povědomí o tomto oboru vylepšovat.

Co vás při začátku nejvíce překvapilo, ať už negativně nebo pozitivně?

Negativních překvapení moc nebylo, věděl jsem do čeho jdu. Pozitivní je pro mě společnost Partners, přemýšlení vedení společnosti, cílevědomost a přístup. To, co se řekne platí, a to je pro mě zásadní.

 

Co vnímáte jako hlavní pozitiva podnikání na principu franšízingu?

U Partners vidím pozitiva franšízového modelu především v interních systémech, vzdělávání, v know-how, které mohu pro svoji firmu využít, vše je na vysoké úrovni.

 

Jakou podporu jste získal od vedení Partners Market, když jste s podnikáním pod jejich značkou začínal?

Jak již jsem zmínil, velkou podporou jsou interní systémy, ale hlavně lidé, kteří Partners Market model zastřešují a pomáhají franšízantům. Jejich podpora byla při realizaci a otevření pobočky zásadní.

 

Co byste poradil případným zájemcům o licenci Partners Market? Na co by se měli připravit?

Jako klíčovou stránku vnímám tu personální! Správný tým lidí je to nejdůležitější.

 

Nemůže být pro někoho problém pravidelný dozor centrály?

Myslím si že spojení „pravidelný dozor centrály“ zní až příliš přísně. A tak to určitě není. Každý franšízový model má svá pravidla, která je třeba dodržovat. Tedy vůbec nemám pocit dozoru, naopak mi přijde, že vše běží, jak má.

I pitím kávy můžete bojovat za práva LGBT+ komunity18. 8. 2021

Jaké další plány máte v rámci Vašeho podnikání pod značkou Partners Market? Neuvažujete například o otevření další pobočky?

Aktuálně chceme naplnit tým kvalitními konzultanty a stabilizovat pobočku jak personálně, tak obchodně. Cíle máme vyšší, než jaké nyní realizujeme. Předpokládám, že v horizontu dvou let budeme řešit buď zvětšení týmu na dvojnásobek nebo další pobočku. Uvidíme, jaké řešení bude to vhodnější.

 

Napadá mě, že vaše podnikání mohla zásadně ovlivnit pandemie COVID-19 a s ní spojená vládní opatření. Jak moc vás ovlivnila?

Ovlivnila, velmi. Převážně ale vnímám, že pozitivně. Nejdřív se objevila obava, zda bude možné se s klienty scházet, protože ideální je tuto problematiku řešit osobně. Nicméně ukázalo se, že digitalizace obor zrychlila a přinesla nové možnosti, které budeme využívat i v budoucnu. Též vidím, že u některých klientů došlo k uvědomění si, že správné chování ke svým financím je stejně důležité jako odpovědné chování ke svému zdraví.

 

Bylo pro Vás to, že jste součástí franšízové sítě, v tomto momentě výhodou? Získal jste od franšízora nějakou podporu?

Ano, byla to výhoda. Digitalizace proběhla napříč všemi úrovněmi. Podpora centrály byl značná, což nám pomohlo růst i v této době.