Kampaň módní značky bojuje za přijetí odlišností skrze osobní příběhy zamilovaných párů a také podcast Karla „Kovyho“ Kováře
LGBT+
Zdroj: Zalando/Honza Zima

Kampaň módní značky bojuje za přijetí odlišností skrze osobní příběhy zamilovaných párů a také podcast Karla „Kovyho“ Kováře

Inkluze, diverzita a přijetí jinakosti, to jsou hodnoty, které by dnešní společnosti měly být vlastní, ne vždy tomu tak ale skutečně je. I proto vzniká celá řada iniciativ, za nimiž nezřídka stojí také různé podnikatelské subjekty, a to např. i ty, které působí v kosmetickém průmyslu či v sektoru módy. Související reklamní kampaně ukazující život, lásku, ale i lidská těla ve všech možných podobách totiž mohou být také určitým „motorem změny“. A právě výše zmiňované hodnoty považuje za vlastní také společnost Zalando, která i v Česku představuje lokální variaci své globální kampaně „Tady s námi a napořád“…
Redakce LUI Redakce LUI Autor
25. 5. 2021

V případě reklamních kampaní obvykle platí, že aby měly skutečně zamýšlený účinek, musí být uvěřitelné. Ještě důležitější je toto pravidlo v případě, že záměrem dané kampaně je upozornění na společenské problémy a obecně snaha o změnu mínění. Tehdy snad ani neexistuje lepší způsob než zvolit reálné příběhy lidí, kteří mohou všem ostatním přiblížit svou vlastní zkušenost. A přesně touto cestou se vydala také evropská platforma pro módu a životní styl Zalando. 

<Path> Jarní kampaň Zalando oslavuje progresivní lidi a hodnoty, které vyznávají a které by tu s námi měly být už napořádZdroj: Redakce

Zalando tedy trvalé společenské hodnoty, jako je např. láska, ale také důležitost diverzity, inkluze, respektu a přijetí prezentuje právě prostřednictvím párů, které skrze své vlastní příběhy dávají na tato témata náhlednout z mnoha různých perspektiv, to vše ve velmi osobní a lidské rovině.

Tato kampaň je oslavou hodnot Zalanda, specificky zdůrazňuje zásadní hodnoty jakými jsou diverzita nebo inkluze, ale jmenuje i další - například respekt nebo vzájemné porozumění. Příběhy opravdových lidí pro nás znamenají mnoho, protože nám dávají šanci propojit se zákazníky. Výběrem starších párů bychom chtěli podpořit vnímání lásky, která nikdy nevyjde z módy a je tu pro každého v jakémkoliv věku, a inspirovat mladší generace těmito krásnými příběhy a lidmi,” vysvětluje Dawid Pożoga, Regional Lead PL/CZ ve společnosti Zalando.

Že odlišnosti mohou nabývat skutečně rozmanitých podob, tedy ukazují dvojice, které by bylo z různých důvodů možné označit za „netradiční“. Příběh Češky Radany a japonského dokumentaristy Mahita, který po sametové revoluci zamířil do Evropy natáčet dokument o loutkovém divadle, ukazuje sílu lásky na první pohled (a napříč světem). Když totiž Mahito zavítal do Naivního divadla v Liberci, v tamním divadelním klubu poznal Radanu a okamžitě se do ní zamiloval, ač v té době neuměl jediné slovo česky. Láska této dvojice přitom trvá dodnes (a byla zpečetěna i manželstvím a vychováním dcery).   

Zcela jiný je pak příběh dvou Jaroslavů, Slunečka a Ševčíka. Ty dohromady svedly poměrně komplikované životní cesty až po čtyřicítce – přesto jsou důkazem toho, že na lásku není nikdy pozdě. A o lásce na celý život, ale také o tom, jak by měl vypadat vzájemný respekt a pochopení, pak jasně vypovídá také příběh Pavly a Miloše, kteří letos oslaví již 45. výročí sňatku a společně vychovali také dva syny.   

<Path> „K myšlenkám diverzity se hlásíme, již při našem otevření jsme vztyčili LGBT vlajku,“ popisuje Tamara Hušová z hotelu Mama ShelterZdroj: Spolupráce

V rámci celé kampaně pak budou zveřejněny fotografie a videa těchto dvojic, to vše v souladu s tím, že v Česku je za měsíc lásky považován právě květen. A jelikož ambasadorem Zalando je Karel „Kovy“ Kovář, společně s ním značka připravila také sérii podcastů pod názvem Oděni láskou. Snad tedy i tato kampaň svou troškou přispěje k podpoře mezigeneračního dialogu a obecně k pochopení skutečnosti, že láska má nespočet možných podob – na nichž však v důsledku nijak nezáleží. Protože láska je jen jedna.

Zdroj: Spolupráce

Populární
články

Má generace Z tu nejlínější pracovní morálku?
TRENDY

„Na obědě jsem minimálně 82 minut.“ Generace Z otevřeně přiznává, jak okrádá zaměstnavatele o čas i peníze

Autor: Michal Černý
Správné nabíjení telefonu je někdy trochu složitější než se může zdát
LIDÉ

Přestaňte ničit baterii svého telefonu několika zbytečnými chybami

Autor: Michal Černý
„Venerofobie mi seznamování kazí. Zodpovědnost, jakou bych si představoval, se nenosí,“ říká muž. „Asexuální nejsem,“ dodává
LIDÉ

„Venerofobie mi seznamování kazí. Zodpovědnost, jakou bych si představoval, se nenosí,“ říká muž. „Asexuální nejsem,“ dodává

Autor: Irena Piloušková
Je na gay páry jako plnohodnotné rodiče česká společnost plně připravena?
LIDÉ

„Když lidé poznají gay páry osobně, přestává jim vadit, že mají dítě,“ říká Jakub, který s partnerem vychovává adoptovaného syna

Autor: Michal Černý
I ženy, jejichž životní trajektorie vedou jinými směry, mohou nacházet společnou řeč a navzájem se podporovat
LIDÉ

„Ničí vám přátelství mrňata vašich kamarádek? Problém bude patrně ve vás,“ vzkazuje třicátnice, která mateřství aktuálně neplánuje

Autor: Veronika Košťálková
Společnost Generator představila výsledky originálního průzkumu, který zjišťoval, z jakých cestovatelských zvyků mají mladí lidé „osypky“
CESTOVÁNÍ

Duolingo i stání ve frontě na letadlo. Které návyky byste si měli odpustit na cestách, ať z vás generace Z nemá „osypky“?

Autor: Veronika Košťálková
Existují jídla, která vám zvýší hladinu oxytocinu, tedy vás udělají šťastnějšími? Ano
TĚLO & MYSL

Znáte potraviny, které zvyšují hladinu „hormonu dobré nálady“? Jsou doslova všude kolem nás

Autor: Michal Černý
Nemocniční dotazník, který šokoval rodiče i politiky, se novopečených rodičů ptá na genderovou identitu a sexuální orientaci miminka
AKTUALITY

„Je vaše novorozené dítě gay nebo trans?“ Nemocnice šokuje rodiče žádostí, ať určí sexuální orientaci a gender miminka

Autor: Veronika Košťálková
Za pozvánku na večírek pro „normální gaye“ sklidili američtí queer republikáni vlnu posměchu a kritiky
AKTUALITY

Konzervativci uspořádali večírek pro „normální gaye“. Slibovali koktejly a „zdravý rozum“, teď sklízí posměch i „ohromující zájem“

Autor: Veronika Košťálková
Že se za mnoha jeho obtížemi ukrývá vytěsněné sexuální zneužívání v raném věku, pochopil Karel až v dospělosti
LIDÉ

„Strýc mě naučil zneužívat sám sebe. Svou sexuální orientací si nejsem jistý dodnes,“ svěřuje se čtyřicetiletý Karel

Autor: Veronika Košťálková

E-Shop