
Kampaň módní značky bojuje za přijetí odlišností skrze osobní příběhy zamilovaných párů a také podcast Karla „Kovyho“ Kováře
V případě reklamních kampaní obvykle platí, že aby měly skutečně zamýšlený účinek, musí být uvěřitelné. Ještě důležitější je toto pravidlo v případě, že záměrem dané kampaně je upozornění na společenské problémy a obecně snaha o změnu mínění. Tehdy snad ani neexistuje lepší způsob než zvolit reálné příběhy lidí, kteří mohou všem ostatním přiblížit svou vlastní zkušenost. A přesně touto cestou se vydala také evropská platforma pro módu a životní styl Zalando.
Zalando tedy trvalé společenské hodnoty, jako je např. láska, ale také důležitost diverzity, inkluze, respektu a přijetí prezentuje právě prostřednictvím párů, které skrze své vlastní příběhy dávají na tato témata náhlednout z mnoha různých perspektiv, to vše ve velmi osobní a lidské rovině.
„Tato kampaň je oslavou hodnot Zalanda, specificky zdůrazňuje zásadní hodnoty jakými jsou diverzita nebo inkluze, ale jmenuje i další - například respekt nebo vzájemné porozumění. Příběhy opravdových lidí pro nás znamenají mnoho, protože nám dávají šanci propojit se zákazníky. Výběrem starších párů bychom chtěli podpořit vnímání lásky, která nikdy nevyjde z módy a je tu pro každého v jakémkoliv věku, a inspirovat mladší generace těmito krásnými příběhy a lidmi,” vysvětluje Dawid Pożoga, Regional Lead PL/CZ ve společnosti Zalando.
Že odlišnosti mohou nabývat skutečně rozmanitých podob, tedy ukazují dvojice, které by bylo z různých důvodů možné označit za „netradiční“. Příběh Češky Radany a japonského dokumentaristy Mahita, který po sametové revoluci zamířil do Evropy natáčet dokument o loutkovém divadle, ukazuje sílu lásky na první pohled (a napříč světem). Když totiž Mahito zavítal do Naivního divadla v Liberci, v tamním divadelním klubu poznal Radanu a okamžitě se do ní zamiloval, ač v té době neuměl jediné slovo česky. Láska této dvojice přitom trvá dodnes (a byla zpečetěna i manželstvím a vychováním dcery).
Zcela jiný je pak příběh dvou Jaroslavů, Slunečka a Ševčíka. Ty dohromady svedly poměrně komplikované životní cesty až po čtyřicítce – přesto jsou důkazem toho, že na lásku není nikdy pozdě. A o lásce na celý život, ale také o tom, jak by měl vypadat vzájemný respekt a pochopení, pak jasně vypovídá také příběh Pavly a Miloše, kteří letos oslaví již 45. výročí sňatku a společně vychovali také dva syny.
V rámci celé kampaně pak budou zveřejněny fotografie a videa těchto dvojic, to vše v souladu s tím, že v Česku je za měsíc lásky považován právě květen. A jelikož ambasadorem Zalando je Karel „Kovy“ Kovář, společně s ním značka připravila také sérii podcastů pod názvem Oděni láskou. Snad tedy i tato kampaň svou troškou přispěje k podpoře mezigeneračního dialogu a obecně k pochopení skutečnosti, že láska má nespočet možných podob – na nichž však v důsledku nijak nezáleží. Protože láska je jen jedna.