Kampaň módní značky bojuje za přijetí odlišností skrze osobní příběhy zamilovaných párů a také podcast Karla „Kovyho“ Kováře

Inkluze, diverzita a přijetí jinakosti, to jsou hodnoty, které by dnešní společnosti měly být vlastní, ne vždy tomu tak ale skutečně je. I proto vzniká celá řada iniciativ, za nimiž nezřídka stojí také různé podnikatelské subjekty, a to např. i ty, které působí v kosmetickém průmyslu či v sektoru módy. Související reklamní kampaně ukazující život, lásku, ale i lidská těla ve všech možných podobách totiž mohou být také určitým „motorem změny“. A právě výše zmiňované hodnoty považuje za vlastní také společnost Zalando, která i v Česku představuje lokální variaci své globální kampaně „Tady s námi a napořád“…

V případě reklamních kampaní obvykle platí, že aby měly skutečně zamýšlený účinek, musí být uvěřitelné. Ještě důležitější je toto pravidlo v případě, že záměrem dané kampaně je upozornění na společenské problémy a obecně snaha o změnu mínění. Tehdy snad ani neexistuje lepší způsob než zvolit reálné příběhy lidí, kteří mohou všem ostatním přiblížit svou vlastní zkušenost. A přesně touto cestou se vydala také evropská platforma pro módu a životní styl Zalando. 

S nerozhodností dnes bojuje spousta lidí. Pokud si ale nedokážete vybrat, co si vzít na sebe, aniž si hodíte kostkou, máte aboulomanii22. 7. 2021

Zalando tedy trvalé společenské hodnoty, jako je např. láska, ale také důležitost diverzity, inkluze, respektu a přijetí prezentuje právě prostřednictvím párů, které skrze své vlastní příběhy dávají na tato témata náhlednout z mnoha různých perspektiv, to vše ve velmi osobní a lidské rovině.

Tato kampaň je oslavou hodnot Zalanda, specificky zdůrazňuje zásadní hodnoty jakými jsou diverzita nebo inkluze, ale jmenuje i další - například respekt nebo vzájemné porozumění. Příběhy opravdových lidí pro nás znamenají mnoho, protože nám dávají šanci propojit se zákazníky. Výběrem starších párů bychom chtěli podpořit vnímání lásky, která nikdy nevyjde z módy a je tu pro každého v jakémkoliv věku, a inspirovat mladší generace těmito krásnými příběhy a lidmi,” vysvětluje Dawid Pożoga, Regional Lead PL/CZ ve společnosti Zalando.

Že odlišnosti mohou nabývat skutečně rozmanitých podob, tedy ukazují dvojice, které by bylo z různých důvodů možné označit za „netradiční“. Příběh Češky Radany a japonského dokumentaristy Mahita, který po sametové revoluci zamířil do Evropy natáčet dokument o loutkovém divadle, ukazuje sílu lásky na první pohled (a napříč světem). Když totiž Mahito zavítal do Naivního divadla v Liberci, v tamním divadelním klubu poznal Radanu a okamžitě se do ní zamiloval, ač v té době neuměl jediné slovo česky. Láska této dvojice přitom trvá dodnes (a byla zpečetěna i manželstvím a vychováním dcery).   

Zcela jiný je pak příběh dvou Jaroslavů, Slunečka a Ševčíka. Ty dohromady svedly poměrně komplikované životní cesty až po čtyřicítce – přesto jsou důkazem toho, že na lásku není nikdy pozdě. A o lásce na celý život, ale také o tom, jak by měl vypadat vzájemný respekt a pochopení, pak jasně vypovídá také příběh Pavly a Miloše, kteří letos oslaví již 45. výročí sňatku a společně vychovali také dva syny.   

Ubývá žen, které chtějí děti, a přibývá gayů, co touží po vlastní rodině. Je heterosexualita univerzální „patent“ na rodičovství?30. 8. 2021

V rámci celé kampaně pak budou zveřejněny fotografie a videa těchto dvojic, to vše v souladu s tím, že v Česku je za měsíc lásky považován právě květen. A jelikož ambasadorem Zalando je Karel „Kovy“ Kovář, společně s ním značka připravila také sérii podcastů pod názvem Oděni láskou. Snad tedy i tato kampaň svou troškou přispěje k podpoře mezigeneračního dialogu a obecně k pochopení skutečnosti, že láska má nespočet možných podob – na nichž však v důsledku nijak nezáleží. Protože láska je jen jedna.

Zdroj: Spolupráce