IKEA i letos podpoří Mezinárodní den proti homofobii IDAHOT a přispěje na provoz poradny S barvou ven
[little ads never killed nobody] #spoluprace
Zdroj: IKEA

IKEA i letos podpoří Mezinárodní den proti homofobii IDAHOT a přispěje na provoz poradny S barvou ven

I letos IKEA podpoří Mezinárodní den proti homofobii, transfobii a bifobii (IDAHOT), který připadá na 17. května. U svých obchodních domů vyvěsí tzv. vlajku pokroku a zisk z prodeje duhové tašky STORSTOMMA věnuje LGBT+ online poradně S barvou ven. IKEA Česká republika se také stala partnerem nového dokumentárního filmu Zákon lásky o snaze prosadit manželství párů stejného pohlaví. Ve svých obchodních domech rovněž vytvoří dočasné ukázkové pokoje s názvem Bez rozdílu.
Redakce LUI Redakce LUI Autor
14. 5. 2021

Vyvěšením vlajky pokroku chce IKEA poukázat na potřebu zahrnout do komunity LGBT+ mnoho identit. Vlajku pokroku navrhl v roce 2018 umělec Daniel Quasar. Vlajka obsahuje černé a hnědé pruhy, které představují barevné komunity LGBT+, stejně jako pruhy růžové, světle modré a bílé, které zase symbolizují transgenderovou komunitu. Barvy tak ilustrují větší různorodost a inkluzi.

<Path> Do boje za práva LGBT lidí se vydává i IKEA. Duhová taška unese všechno, jen ne nenávistZdroj: Foto: Facebook, Ikea, iStock

Diskriminace může být všudypřítomná

„Je důležité uvědomit si, že sexuální orientace a gender nejsou jedinými součástmi identity člověka, na kterých záleží. Někteří lidé mohou čelit další diskriminaci kvůli své rase, etnickému původu, sociální vrstvě, vyznání nebo například fyzickým a duševním schopnostem. Pro nás je vyvěšení vlajky pokroku a vytvoření speciálních ukázkových pokojů více než symbolické. Víme, že je před námi ještě kus cesty, aby se se všemi lidmi v LGBT+ komunitě zacházelo stejným způsobem a necítili se být odříznutí,“ říká Roman Bojko, manažer pro rovnost, diverzitu a inkluzi IKEA Česká republika.

IKEA letos v Česku druhým rokem v řadě prodává duhovou tašku STORSTOMMA. Zisk z prodeje věnuje LGBT+ online poradně Sbarvouven.cz, která pomáhá klientům a klientkám s coming outem, hledáním vlastní identity a zvládnutím strachu z odmítnutí rodinou či přáteli. „Online poradnu S barvou ven jsme podpořili už i loni, kdy duhová taška STORSTOMMA dorazila poprvé i do našich obchodních domů v Česku. Prodalo se jí zhruba 8 500 kusů a poradně jsme věnovali téměř 130 tisíc korun,“ doplňuje Roman Bojko.

IKEA se také stala hrdým partnerem časosběrného dokumentu Zákon lásky od režisérky Barbory Chalupové. Finančně podpořila dokončení filmu a věnovala 300 kusů tašek STORSTOMMA do crowdfundingové kampaně. Příběh se věnuje otázce sňatků osob stejného pohlaví a premiéru bude mít 21. května na festivalu Jeden svět.

<Path> Nový americký návrh zákona zakazuje vyvěšování duhové vlajky nad jakoukoliv ambasádou USA. Je to směšné pro voliče obou stran, říká jeden z poslanců.Zdroj: nbcnews.com

Zákazníci IKEA mohou svou podporu komunitě vyjádřit i díky novému krytu na reproduktor ENEBY, který navrhl jeden z LGBT+ zaměstnanců IKEA v Japonsku. Vzal dva přenosné reproduktory ENEBY a polepil je tenkými pruhy látky nejrůznějších barev. Díky tomu mají reproduktory nejen krásné kryty v duhových barvách, ale vyjadřují také jasný a hrdý postoj. Duhový kryt ENEBY se prodává na 33 trzích včetně Česka.

Další informace najdete na webu IKEA.cz. Tématu se podrobně věnuje i nový díl IKEA Podcastu.

Populární
články

Londýnská restaurace The Fair Pour chce upozornit na majetkové nerovnosti – i proto bude otevřena ve speciálně vybraném termínu
FUN

„Platím dvě piva a příplatek za vilu s bazénem!“ Jak to chodí v hospodě, která majetným schválně účtuje vyšší částky?

Autor: Veronika Košťálková
Nadnárodní firmy, které dříve ochotně slavily tzv. „pride month“ a otevřeně podporovaly LGBT+ menšinu, v důsledku změny politického klimatu „převlékají kabáty“
AKTUALITY

Přistiženy při pinkwashingu? Obří firmy ukazují LGBT+ lidem záda, duhové škrty dělá McDonald’s, Amazon i Meta

Autor: Veronika Košťálková
Ketamin, původně vyvinutý jako anestetikum, se v posledních letech dostává do popředí jako kontroverzní nástroj pro léčbu deprese
TĚLO & MYSL

„Bral jsem 3 gramy za noc“: Proč muži používají ketamin k léčbě deprese

Autor: Michal Černý
I když spal dvanáct hodin denně, stále byl vyčerpaný a nešťastný
LIDÉ

„Na vyhoření je nejhorší, že vám ho lidi nevěří,“ vypráví Daniel o dnech na dně. „U mě to odstartoval coming out,“ dodává

Autor: Irena Piloušková
Mnohé studie i mediální titulky líčí generaci Z jako „kutilsky neschopnou“. Často ale zapomínají na fakt, že pronajímatelé DIY projektům příliš nefandí – a s vlastním bydlením to mají „sněhové vločky“ těžší než generace jejich rodičů
LIDÉ

Každá pátá „sněhová vločka“ se bojí vyměnit žárovku. Důvody, proč generace Z radši volá na pomoc řemeslníky, vás pobaví i rozesmutní

Autor: Veronika Košťálková
Takzvaní „treatleři“ si hlasitě stěžují na dovážkové služby – často jim však nedochází, v jakých podmínkách kurýři pracují
TRENDY

Napůl zákazník, napůl Hitler. Tzv. „treatleři“ jsou postrachem kurýrů i sociálních sítí. Jak rozvážkové služby mění běžné lidi na tyrany?

Autor: Veronika Košťálková
I když některé studie říkají, že žádný gay gen neexistuje, ještě pořád zůstává poměrně velký prostor pro to, abychom zjistili opak
TĚLO & MYSL

Moje rodina je důkaz, že existuje „gay gen“, říká bisexuální TikToker Sam Williams. A není sám

Autor: Michal Černý
Průvodce Karel, který si prošel mnoha pekelnými situacemi, ze kterých si dnes umí udělat legraci
LIDÉ

Bezdomovec nemusí smrdět, žebrat a může být i hezky oblečený, pokud skutečně chce, říká speciální pražský průvodce Karel

Autor: Michal Černý
Pes jako dítě? I to se může stát
TRENDY

Pes či kočka místo dětí: Mladí lidé nemají (a nechtějí) potomky, do mazlíčků investují majlant. Kdo jsou „příslušníci generace Fido“?

Autor: Mirka Dobešová
Mladší generace se stále častěji vyhýbají nejen manželství, ale též i označování svého vztahu jakoukoliv oficiální nálepkou
TRENDY

Zapomeňte na manželství aneb Čeho se bojí moderní „vztahofobové“

Autor: Redakce LUI

E-Shop