TikTok je nejoblíbenější sociální síť mladých lidí i v Česku. Jeden z našinců zde má téměř čtyři miliony fanoušků
TikTok se zaměřuje na krátká videa, která jsou nejčastěji kombinována s hudbou, jež právě letí. Co se obsahu týče, mladí lidé ve videích většinou předvádějí nějakou scénku nebo tancují stejnou choreografii jako miliony ostatních. Dalším lákadlem je také velké množství filtrů a efektů, které lze do videí přidat.
Oblibu si sociální síť našla především u mladé generace ve věku od 16 do 24 let. Nezřídka se na ní však objevuje i generace, která navštěvuje základní školu. Nejen díky tomu se na TikTok vrhli i influenceři a známé osobnosti, které dosud působily hlavně na Instagramu, Facebooku a YouTube. TikTok totiž raketově roste a jeho potenciál je obrovský.
Petr Čech a Leoš Mareš se můžou jít zahrabat
Také v Česku se síť těší obrovské oblibě a aktivně ji zde používá několik stovek tisíc uživatelů. Díky tomu je plně podporována v češtině.
Co je však daleko zajímavější, jsou čísla. Zatímco na Instagramu je nejsledovanějším Čechem Petr Čech (1,9 milionu sledujících), kterého následuje Leoš Mareš (865 tisíc sledujících), na TikToku najdeme daleko úspěšnější Čechy.
Jedním z nich je například Ondy Mikula. Mladý klučina, který nahrává nejrůznější krátká videa a sketche a v současné době má na svém kontě početnou základnu fanoušků, kterých je celkem 3,6 milionu. Nehledě na to, že jeho videa získala dohromady již skoro čtvrt miliardy srdíček (obdoba „lajků“).
Podobně úspěšných Čechů je na sociální síti daleko více a zajímavostí je, že mnohé z nich nenajdete na žádných ostatních populárních sociálních sítích. Víte-li, jak na to, může váš profil na TikToku v číslech vyrůst opravdu rychle. Za pár měsíců již můžete být na stovkách tisíc sledujících.
Výhodou je prozatím jen malé množství reklamy, která není tak nápadná jako na ostatních sítích. Nicméně i tak již existují lidé, kteří se TikTokem živí. Finance kromě reklamy mohou získávat i v přímých přenosech či prodejem vlastního merchandisingu.
Rodiče se bojí nebezpečí
Na internetu se často objevují informace a články o tom, jak je tato sociální síť nebezpečná. I když nebezpečí na uživatele číhá na všech podobných platformách, v souvislosti s TikTokem je tohle téma poněkud citlivější, jelikož se na něm objevuje mnoho dětí. I když by všichni uživatelé měli být starší 13 let, často se tato podmínka obchází a mezi uživateli jsou tak i daleko mladší děti.
Kromě nebezpečných videí a manipulace s nebezpečnými předměty jsou hrozbou také kyberšikana a pedofilové. Na videích se totiž často objevují mladí lidé s obnaženými částmi těla, což pozornost pedofilů láká.
Ať tak či onak, TikTok je jednoznačně fenoménem, o kterém ještě hodně uslyšíme. Uvidíme, zda se mu jednou podaří přeskočit i celý Facebook a Instagram. Nakročeno má velmi dobře.