Děti jako skvělý internetový byznys aneb Jak vám potomci mohou vydělat miliony?

Na YouTube najdeme přes miliardu nejrůznějších videí a každou minutu zde přibývá až 300 hodin dalších. Ačkoliv je to pro mnohé překvapením, jedni z nejúspěšnějších youtuberů jsou ti průměrně nejmladší.

Autor: Jan Witek / Zdroj: YouTube, NoxInfluencer, Facebook / 13. 1. 2020

Ještě před koncem roku zveřejnil americký časopis Forbes zajímavý žebříček, který mapuje nejvýdělečnější youtubery. První místo obsadil teprve osmiletý Ryan Kaji, který si za rok 2019 přišel na neuvěřitelných 26 milionů dolarů (zhruba 590 milionů korun). Svou kariéru odstartoval již ve třech letech a nejvíc se proslavil v tzv. „unboxing“ videích, ve kterých vybaloval různé výrobky (většinou hračky) na kameru.

16. 10. 2019Muži začínají (znovu) objevovat výrazné šperky. Proč pro ně byla náušnice v levém uchu dlouho tabu?

V top desítce však Ryan Kaji není jediným dítětem. Hned na třetí příčce se umístila pětiletá Ruska Anastasia Radzinskaya, která za loňský rok vydělala 18 milionů dolarů (zhruba 410 milionů korun). Na jejím YouTube kanále převažují videa, ve kterých si hraje se svým otcem.

Ať už Ryan, Anastasia nebo kdokoliv další, peníze tito mladí youtubeři nevydělávají jen díky reklamám na YouTube, ale i díky reklamním smlouvám se známými značkami nebo vlastní řadě hraček, oblečení apod. Stanete-li se na sociálních sítích oblíbení, otevírá se vám brána k neomezeným možnostem, jak svou slávu monetizovat.

Za čím stojí úspěch dětských kanálů?

Kdo má nejvíce času koukat na videa na YouTube? Jsou to bezpochyby děti a teenageři. Technologický pokrok zapříčinil, že mnoho dnešních dětí tráví volný čas s telefonem nebo tabletem. Není tedy divu, že společně dokážou tvořit taková čísla. Dle průzkumů mají videa s dětmi dokonce až trojnásobek více zhlédnutí oproti jiným. Děti navíc stojí i za úspěchem mnoha dalších známých youtuberů, kteří natáčejí různé vtípky či herní videa, ve kterých ukazují svůj způsob hraní známých počítačových her.

Telefon a tablet jako novodobá chůva

Sledování videí na YouTube se týká dokonce i malých batolat. Stovky kanálů, které tvoří animovaná videa, v nichž se děti učí barvičky, čísla, zvířata a další, jsou skvělou volbou nejen pro děti, ale i pro mnohé rodiče, kteří tak mají šanci své potomky na chvíli „odložit“. Taková videa jsou pravidelně přehrávána několikrát dokola a díky tomu dosahují vysokých čísel zhlédnutí. Z toho důvodu vznikla i speciální odnož YouTube Kids, v rámci které lze plně sledovat aktivitu dětí a zakázat nevhodný obsah. Dříve se totiž často stávalo, že děti sledovaly videa, která pro ně nebyla obsahově vhodná.

České a slovenské kanály

Perfektně se dá na děti zacílit i pomocí hudebně-zábavných youtubových kanálů. Mnoho takových funguje i v Česku a na Slovensku a nabízí videa à la Dáda Patrasová. Možná vám jména Fíha Tralala, Smejko a Tanculienka nebo Štístko a Poupěnka nic neříkají, ale jejich kanály na YouTube mají stamilionová zhlédnutí. Například dvojice Smejko a Tanculienka dle propočtů webu NoxInfluencer vydělává díky svým videím na YouTube až 220 000 korun měsíčně.

Video Smejka a Tanculienky, které má téměř 57 milionů zhlédnutí:

Zabývají se tvorbou písniček a videí pro děti, které v domácnostech mnoha českých a slovenských rodin hrají od rána do večera (rodiče by nám to jistě potvrdili). Kromě toho vydávají vlastní alba a cestují se svým živým představením po všech městech Česka a Slovenska. Nemusíme ani připomínat, že všechna vystoupení jsou dlouhou dobu předem beznadějně vyprodaná.

18. 12. 2019Ženy dosáhnou ekonomické rovnosti s muži nejdříve za 250 let. Lépe než ČR v celosvětové analýze dopadla i Uganda

YouTube chce mladé vydělávající hvězdy omezit

Vzhledem k údajnému porušování ochrany soukromí dětí YouTube plánuje nejmladší youtubery trochu omezit. V těchto dnech by měl začít platit zákaz reklam cílených na děti a videa by se měla automaticky propadat níže i ve výsledcích vyhledávání Google. Uvidíme, kdo se tak v žebříčku nejvýdělečnějších youtuberů světa umístí na prvních příčkách letos.