Pomoc australským koalům: módní dům uvádí charitativní koalí kolekci, Instagramem se šíří silácká „koalí výzva“

Z medvídka koaly se stal doslova symbol ničivých australských požárů. I proto se skupina Kering Group, která sdružuje značky jako Gucci či Saint Laurent, rozhodla využít jeden ze svých brandů a pod hlavičkou Balenciaga dnes představila charitativní „koalí kolekci“. Kromě toho však koalové hýbou i sociálními sítěmi – tzv. „koalí výzva“ pak zaujme především ty, kdo často navštěvují posilovnu…

Požáry, které zachvátily Austrálii, plní média i sociální sítě, a to nejen v kontextu fatálních škod na majetku, ztracených lidských životů, ale také s ohledem na množství zvířat, která ničivými požáry trpí. Kvůli přírodní katastrofě se navíc zdá, že medvídci koalové jsou na pokraji svého funkčního vyhynutí, v plamenech jich totiž zahynuly desetitisíce. A jelikož právě z koalů se stal jeden ze symbolů australských požárů, není divu, že se konkrétně tito chlupáči dostali i do centra zájmu prestižního módního domu. Ten uvádí speciální charitativní módní kolekci, v níž koalové hrají hlavní roli. A pokud byste neměli zrovna peníze na značkové oblečení, můžete se v posilovně zavěsit na nějaký ten stroj. Taková je totiž instagramová „koalí výzva“.

David Brodecký (32): „Do Česka už bych se nevrátil. Jako číšník jsem si v Dánsku vydělával stejně jako manažer velké mezinárodní firmy v Česku“27. 5. 2020

Koala zn. Balenciaga

Různých podpůrných aktivit, které se zaměřují na pomoc australským zvířatům v nouzi, vzniklo v poslední době nespočet (mj. i v Česku). Konkrétně skupina Kering Group již na pomoc věnovala solidní obnos, prostřednictvím „koalí koekce“ ale dává možnost všem milovníkům módy, aby se zapojili také. „V reakci na australskou krizi se značka Balenciaga rozhodla vyrobit trička a mikiny s obrázkem zranitelného australského koaly. Sto procent výtěžku z prodeje bude věnováno vybraným lokálním organizacím, které budou pečlivě vybrány experty na udržitelnosti skupiny Kering Group a brandu Balenciaga,“ uvedl pařížský luxusní módní dům na svém Instagramu.

Vzhledem k tomu, že trika a mikiny firma vyrobila speciálně za účelem pomoci Austrálii, někteří ji hned začali kritizovat kvůli další výrobě oděvů, jejichž nadměrná produkce je považována za jeden z důvodů stávající klimatické krize. Jiní však společnosti naopak vyjádřili uznání. Jak trika, tak i mikiny je možné koupit výhradně prostřednictvím webových stránek Balenciaga, a to počínaje dnešním dnem.

Ulovila jsem zajíčka a dělám mu matku: starší žena (34) s mladým partnerem (19) budí údiv, proč to tak není i naopak?23. 5. 2020

Zavěs se jako koala…

Přidat se k podpůrným aktivitám na pomoc koalům se však mohou i ti, kdo po značkové „koalí mikině“ netouží. A především pak ti, kteří rádi trápí své tělo v posilovně. Instagramem se totiž šíří „koalí výzva“. Ta vznikla díky společnosti FITAID, která vyrábí fitness nápoje a vyzvala všechny fitness nadšence, aby se pověsili nohama vzhůru na tréninkovou lavici. Za každé publikované video pak firma věnuje na pomoc medvídkům koala 5 dolarů.

Je přitom třeba dodat, že celá výzva spočívá v tom, že člověk musí začít na horní straně lavice a potom celé své tělo – bez dotknutí se podlahy – přesunout naopak dolů. Výsledkem má být pozice zavěšeného uvolněného medvídka koaly. A i když zrovna on není žádný super-silák, konkrétně po lidech tato výzva vyžaduje docela velkou zdatnost a sílu. Díky snaze pomoci koalům tak navíc můžete výrazně zdokonalit i svou muskulaturu…

Zdroj: insider.com, dazeddigital.com