Slavní zvířecí mazlíčci, kteří na Instagramu vydělávají i stovky tisíc za fotku
Význam roztomilých mazlíčků na sociálních sítích pochopili už i slavní Češi. Na Instagramu tak můžete najít třeba profil kočky TiGi Kitty (15,2 tisíc sledujících), za kterou stojí Kazma a jeho přítelkyně Andrea Kalousová. Nicméně daleko větší úspěch má třeba zlatý retrívr youtubera, který si říká VladaVideos. Jeho pejska najdete pod názvem „vodopad_the_dog“ a pyšní se již více než 174 tisíci fanoušky.
V Česku a na Slovensku většinou najdeme mazlíčky, za kterými stojí již dříve slavné osobnosti. Díky tomu, že svá zvířata označují v příspěvcích na svých sítích, které mají statisíce sledujících, jejich profily se rychle plní a oni tak mají další skvělé příležitosti obohatit svůj business na sociálních sítích. Rozdíl je v tom, že v zahraničí vzniklo mnoho z těch nejúspěšnějších zvířecích influencerů tzv. od nuly.
Nutno zmínit, že za hranicemi (obzvlášť v USA) je tento trend nejen čtyřnohých influencerů daleko více rozvinutý a najdeme zde zvířecí hvězdy, které sleduje celý svět. Spoustu takových profilů na Instagramu dohledáte díky hashtagu #dogsofinstagram, pod kterým bylo do dnešního dne zveřejněno již více než 170 milionů fotek. Princip role influencera je přitom v tomto případě úplně stejný, jako kdyby se jednalo o člověka.
V New Yorku dokonce vznikla i první agentura, která zvířecí influencery sdružuje. Jmenuje se The Dog Agency a za jejím vznikem stojí právnička Lizzie Edwards, která původně sama začala sdílet fotografie svého francouzského buldočka Chloe. Z jeho profilu se rázem stal hit a kromě společností, které s ní chtěly navázat spolupráci, se ozývalo také mnoho dalších „zvířecích influencerů“, kteří chtěli poradit, jak na to. Proto se rozhodla založit agenturu, která dnes spolupracuje s více než 150 klienty.
Za pár dní v New Yorku dokonce vypukne další akce pod názvem PetCon, kterou agentura The Dog Agency pořádá. Na ni zavítá mnoho zvířecích influencerů a v rámci programu proběhne i setkání s jejich fanoušky, ale hlavně několik zajímavých workshopů, aby se majitelé naučili co nejlépe své mazlíčky prodat. Stejná akce pak proběhne v červnu také v Chicagu. Cena vstupenek začíná v přepočtu na 1 000 Kč, za VIP lístek s přednostními vstupy a dalšími vychytávkami si zaplatíte klidně necelých 5 000 korun.
Roztomilý „medvídek“ a další dechberoucí profily
Jedním z nejznámějších a nejpopulárnějších profilů je „jiffpom“ alias Jiff the Pomeranian, pes, který má k dnešnímu dni téměř 10 milionů sledujících. Tento zvířecí influencer (respektive jeho majitelka) se může radovat ze spoluprací za stovky tisíc dolarů. Spolupracuje s nejrůznějšími módními značkami, firmami vyrábějícími doplňky pro mazlíčky, ale třeba i se společností Google. Další zajímavé zvířecí influencery si můžete prohlédnout v galerii níže.
Nejzajímavější zvířecí influenceři na Instagramu:
Jak udělat z vašeho mazlíčka influencera?
Nejvíce zvíře zaujme, pokud je roztomilé, případně nějakým způsobem „netradiční“ a vyčnívá díky nějaké nedokonalosti. Právě na tom zvířecí influenceři nezřídka staví a díky tomu se jim na sociálních sítích dostává takové pozornosti. U mazlíčků je situace jednodušší v tom, že nemohou sdílet své názory na politiku a další věci, neobjevují se na pofiderních večírcích a nepřicházejí do konfrontací s ostatními lidmi. Nikdo je tak nemá šanci nenávidět a všichni je zkrátka milují.
Otázkou je, zda si tito zvířecí influenceři popularitu užívají stejně jako jejich majitelé a fanoušci.