Žvýkačky na hubnutí a pro lepší spánek aneb Boj za záchranu žvýkačkového businessu

Hned několik ukazatelů svědčí o tom, že žvýkání dnes není už moc v módě. Tím rozhodujícím jsou však trvale klesající prodeje. Celosvětově mezi lety 2010 až 2018 klesl zájem o žvýkačky o čtyři procenta a vůbec nejhůř jsou na tom USA, kde se jedná dokonce o 23 procent.

Autor: Redakce / Zdroj: WSJ / 4. 12. 2019

Právě kvůli klesajícímu zájmu o zvýkačky se mezinárodní společnosti a cukrovinkoví giganti snaží produkovat žvýkačky, které nám údajně pomohou s hubnutím, s lepším spánkem, s odbouráním jet lagu (pásmová nemoc), s dodáním energie či skoncováním s kouřením. Na americkém trhu se dokonce objevila žvýkačka s názvem „Golf gum“, která má zlepšovat soustředění a ostření během hraní golfu. Je tak jasné, že producenti žvýkaček svůj boj o místo na trhu nevzdávají.

Jedním z důvodů produkce žvýkaček s nejrůznějšími zdravotními výhodami je i fakt, že v dnešní době se spotřebitelé daleko více dívají na obsah a funkční výhody potravin. Otázkou však zůstává, do jaké míry konkrétně tyto „zázračné“ žvýkačky fungují. Odborníci se totiž shodují na tom, že k jejich účinkům existuje jen velmi málo klinických výzkumů, a tudíž nejsou podloženy žádnými vědeckými poznatky.

22. 11. 2019Ženy vlevo, muži vpravo: proč se umístění knoflíků na dámském a pánském oblečení liší?

Novodobé žvýkačky si nezakládají jen na příchuti či osvěžujícím mentolu, ale výrobci do nich přidávají i vitamíny, kofein, aminokyseliny a nejrůznější rostlinné výtažky, čímž si automaticky nárokují velkou škálu zdravotních a dalších benefitů. Ne vždy to však musí být pravda. Často tyto žvýkačky mohou fungovat jen s účinkem placeba.

Ačkoliv žvýkání již v dnešní době moc společensky přijatelné není, možná bychom přeci jen, pokud se tedy žvýkaček nechceme úplně vzdát, měli zůstat u těch, které nám osvěží dech. Nebo budete patřit mezi ty, kteří těmto moderním žvýkačkám s mnohdy až kouzelnými účinky budou věřit?