Muži, kteří se kvůli rande fotí s cizími psy – jakou roli hrají mazlíčci při seznamování?

Zvířátka jsou roztomilá, pejsci a kočičky zejména. Lidé obvykle roztomilá zvířátka milují, a tak není divu, že se s nimi fotí např. i na sociální sítě nebo na seznamky. A to i tehdy, pokud vůbec nejsou jejich. Jakou roli tedy sehrávají zvířata při seznamování?

Autor: Mirka Dobešová / Zdroj: washingtonpost.com, cultofmac.com / 15. 8. 2019

Zvířátko jako faktor přitažlivosti

To, zda lidé jinak reagují při seznamování na osoby, které mají ve své blízkosti nějaké zvíře, se již stalo i předmětem vědeckého bádání. Studie s názvem Role psů a koček v lidském namlouvání a randění uvádí, že 35 % žen a asi 25 % mužů je skutečně více přitahováno k potenciálním partnerům/kám, kteří/é mají domácího mazlíčka. Toto číslo ještě stoupne v případě, že majitel zvíře zachránil/má jej z útulku, to pak osloví na 64 % žen a 50 % mužů.

Ovšem zatímco ženy své psy a kočky obvykle za účelem seznamování „nezneužívají“, v případě mužů je situaci jiná. Dle zmiňovaného výzkumu totiž až čtvrtina mužů zcela bez skurpulí domácího mazlíčka využije k navázání kontaktu či seznámení. S věkem navíc toto číslo roste, a to až ke 30 % ve věkové kategorii 30-40 let.

A muži moc dobře vědí, co dělají. Podle průzkumu webu match.com z roku 2014 mnohem více žen vyhledávalo muže, kteří mají psy, než naopak (tedy muži o ženy se psy jevili menší zájem). „Ženy někdy podvědomě srovnávají věci – třeba z toho, jak se muži chovají ke svému psovi, odvozují, jak by se chovali k partnerce,“ tvrdí Erika Ettin, koučka online seznamování. S tímto předpokladem ostatně pracovali i vědci zkoumající vliv psů a koček na seznamování – kdy právě osoby, které mají psa, vyhodnotili jako více pečující a odpovědné ve srovnání s majiteli/kami (nezávislých) koček.

10. 6. 2019„Běžní muži“ nejsou jako z reklamy, kvůli vzhledu ale cítí stud a znechucení. Nyní bojují za „normální těla“

Zapomeňte na králíčky…

Ačkoliv by se dalo předpokládat, že prakticky jakékoliv zvíře by se mohlo stát poměrně zajímavým partnerským lákadlem, opak je pravdou. Jak naznačila statistická data, bezkonkurenčně nejlépe fungují psi – právě psa by si totiž vybrala drtivá většina žen údajně jako „nejsmysluplnější zvíře“, které může člověk vlastnit. Pokud se tedy pyšníte špičkovým chovem angorských králíků, zapomeňte na to, že by tito chlupáči fungovali stejně dobře jako třeba štěně labradora.

Jenže kulturní posedlost psy, kteří nesporně dokáží perfektně narušit trapné ticho a jsou také dobrým námětem k hovoru na prvním rande, má i své negativní důsledky. Lidé – vědomi si toho, jak pejskové na okolí působí – se na sociální sítě a seznamky začínají fotit se psy, kteří vůbec nejsou jejich. A fungují de facto jako „návnada“. Tato praxe má již dokonce i svůj název – dogfishing.

1. 6. 2019Nová bizarní služba vám za peníze pomůže zvládnout rozchod s partnerem

Dogfishing

Termín „dogfishing“ ve volném překladu dle definice znamená „pořízení fotografie s roztomilým psem, který není váš, a umístnění fotky na stránky seznamky za účelem zvýšení zájmu potenciálního protějšku.“ Z hlediska etymologického vychází z podobného anglického termínu – catfishing, který se však netýká focení s cizími kočkami, ale přímo vystupování v online prostředí pod smyšlenou identitou (příp. pod identitou někoho jiného, koho je cílem poškodit).

Trend lovení partnerů/ek na cizího domácího mazlíčka se každopádně stává čím dál tím běžnějším. Přesto nakonec může být dogfishing poměrně kontraproduktivní – jakmile se totiž dvojice setká, dříve či později se ukáže, že roztomilý hafan je rodičů (v lepším případě) nebo někoho úplně jiného (v případě horším). „Přestaňte si půjčovat psy. Je to skutečně divné, když použijete psa někoho jiného k tomu, abyste na sebe upoutali pozornost,“ uzavírá vztahová koučka Ettin.