Viděno očima personálu restaurací: Kteří hosté jsou ti nejhorší prudiči?

Viděno očima personálu restaurací: Kteří hosté jsou ti nejhorší prudiči?

Není to tak dávno, co jsme psali o tom, co nám nejvíce vadí v restauracích, zejména na chování personálu. Nemá ale smysl lhát si do kapsy, hosté se v…
Petr Opršal Petr Opršal Autor
28. 2. 2020

Není to tak dávno, co jsme psali o tom, co nám nejvíce vadí v restauracích, zejména na chování personálu. Nemá ale smysl lhát si do kapsy, hosté se v restauračních zařízeních také často chovají hůř než pětileté děcko po dvojitém espressu. Kteří hosté jsou podle provozního new yorské restaurace, který si říká Outekan, ti nejhorší? 

Poněkud překvapivě se v seznamu nejhorších hostů neukázali ani agresivní opilci, ani lakomci, kteří zásadně nedávají dýška, i když oběma druhům lidí podle LUI patří místo v devátém kruhu pekla, tedy hned vedle prznitelů dětí a pojišťovacích agentů v nepadnoucím obleku.

<Path> Česká gastronomická scéna se rozrůstá o novinku, která u nás nemá obdoby! Mech v interiéru nebo sezení u jednoho kulatého stolu?Zdroj:

„Na prvním místě bych zmínil lidi, kteří lžou o tom, že jsou na něco alergičtí. Jistě, ne každému chutná každá ingredience, ale stačí říct ´Připravte mi to-a-to bez cibule, kmínu nebo třeba koriandru.´ Takhle je příprava jednodušší, prostě jen vynecháme jednu ingredienci. Pro alergiky ale musíme pečlivě umývat každý jeden kus nádobí, připravovat nový základ pokrmu a celkový proces přípravy trvá výrazně déle. Takže se nedivte, když vám číšník přinese ´jídlo pro alergika´ až ve chvíli, kdy mají všichni již skoro dojedeno,“ říká Outekan.

Mimochodem, nadšený není provozní ani z nedávné módní vlny, kdy téměř každý druhý odmítal lepek. „Bezlepkové neznamená zdravější. Celiakům i sebemenší množství lepku spouštělo nežádoucí reakci imunitního systému. Pro zdravého člověka to ale neznamená skoro nic. Takže když slyším lidi říkat ´Přibral jsem o Vánocích čtyři kila, musím omezit lepek´, jenom protáčím oči.“

Samostatnou kapitolou jsou netrpěliví hosté. „Když si objednáte jídlo, zejména minutku, nemůžete čekat, že vám ho číšník přinese obratem. Teoreticky je to možné, ale to znamená, že jídlo není čerstvé, jen ohřáté v mikrovlnce. Měli jsme tu paní, co přišla ve špičce a objednala si lososový steak. Už po sedmi minutách volala číšníka, kde se její objednávka zdržela. Losos není kuřecí prsní, aby byl hotový za dvě minuty, navíc objednávek bylo tehdy v pořadí opravdu hodně. Kdo chce jídlo dostat okamžitě, ať si zajde na gyros nebo do McDonaldu.“

<Path> Dáváte si v restauraci často vodu s citronem? Pak to rychle přestaňte dělat. Toto jsou důvody...Zdroj: iStock, Journal of Environmental Health

A fast-foodu se týká i poslední stížnost provozního. Některé malé pivnice sice dovolují, aby si host přinesl občerstvení z bufetu přes ulici, to však není případ restaurací. „Nejednou se nám stalo, že přišli hosté, usadili se a na stůl vytáhli papírové pytlíky s jídlem od McDonalda. Číšník jim okamžitě vysvětloval, že jíst vlastní jídlo v restauraci je nejen neslušné, ale navíc kvůli hygienickým předpisům i zakázané. Mimochodem, viděl jsem i uražené hosty, kteří se po tom, co jsme je s vlastním jídlem poslali pryč, snažili usadit v ostatních restauracích v ulici. Všude je vyhnali.“

Zdroj: Bored, ImgUr

Populární
články

E-Shop