Od natáčení filmů pro dospělé k unikátnímu e-shopu: „Snažíme se, aby náš obchod byl jiný,“ říká majitel specifického sexshopu
Vaše podnikání je zaměřené na dospělé – jedná se o obchod s erotickými pomůckami TitanMen.cz. Jak jste se k tomuto byznysu dostal? Jak vypadalo vaše rozhodnutí a začátky?
Po 10 letech (od roku 1998) obchodování s filmy pro dospělé a jejich distribuci (na VHS kazetách a následně na DVD a Blu-Ray discích), kdy rapidně klesl zájem o toto zboží, jsme se rozhlíželi jak dál. Co nového zajímavého dělat.
Často jsme se potýkali s velkým nedostatkem erotických pomůcek, vybavení, oblečků a podobně – právě pro natáčení především erotických filmů s fetiš praktikami a BDSM tematikou. Vše jsme museli nakupovat draze v zahraničí. Tak nás napadla myšlenka zalepit díru na trhu a otevřít online obchod právě s takovým zbožím určeným především pro gay klientelu. Oslovili jsme několik již známých dodavatelů z Nizozemí a USA a rozjeli jsme to.
Proč právě název TitanMen?
Především proto, že je to světoznámá značka gay filmů ze San Francisca – ve své době s nejodvážnější tematikou, s těmi nejvíc sexy chlapy, ale vždy jen bezpečně, tedy s kondomy. Já osobně jsem pro studio TitanMen produkoval a režíroval více jak 30 filmů v Evropě, a právě jako bonus za svou práci jsem získal i práva na užívání této značky pro náš obchod v Evropě. Takže když někdo řekne TitanMen, většina potenciálních zákazníků již ví, o co půjde.
Změnilo se během všech těch let něco? Například je poptávka zaměřená na jiné produkty, než bývala na začátku?
E-shop jsme rozjeli koncem roku 2008, a ten se soustředil především na prodej filmů studia TitanMen. Pomalu přibývaly i erotické hračky značky TitanMen, které licenčně vyrábí americká firma Doc Johnson. Jednalo se především o hračky z vinylu a PVC, odlitky penisů nebo pozadí slavných herců tohoto studia. Z hvězd bych jmenoval taková jména jako François Sagat, David Anthony nebo Marco Blaze.
Hračky od roku 2008 prošly obrovským vývojem. Jak co se týče materiálů (od vinylu a PVC k dnešním termoplastickým materiálům TPE nebo TPR, které jsou na omak téměř k nerozeznání od lidské kůže), tak co do měkkosti a hebkosti silikonových materiálů rafinovaných platinou. Změna proběhla i ohledně techniky vibračních či pohyblivých hraček na baterie. Ty už jsou také minulostí. Dnes je 99 % hraček dobíjecích díky zabudovaným lithiovým bateriím. A v neposlední řadě vstupují na trh tzv. high-tech hračky, které lze ovládat pomocí aplikací v mobilních telefonech nebo hračky spojené (s použitím moderní virtuální reality) s filmy pro dospělé. Samozřejmě bych mohl ve výčtu pokračovat i dál…
Vnímáte, že by se i ve vašem oboru projevovaly ekonomické cykly? Utrácejí lidé u vás méně teď, v krizi, nebo je to naopak? Nebo snad žádný takový externí vliv nezaznamenáváte?
Bohužel je tomu tak i v našem oboru. Zaznamenáváme ekonomické výkyvy v dobách krize nebo v době covidu. Například v loňském roce jsme kvůli situaci naší ekonomiky, zvýšení cen energií, vysoké inflaci a válce na Ukrajině zaznamenali téměř dvacetiprocentní pokles tržeb. Lidé začali přemýšlet nad nakupováním tzv. zbytných věcí, kam bohužel patří i erotické zboží. Přemýšlí nad svými nákupy a spousta jich dává přednost i levnějším výrobkům.
A co je takový váš bestseller i v této době? Co lidé kupují poměrně často?
My se můžeme vytáhnout a říci, že jsme specialisti na dilda a také na f*ck machines, které jsou schopné zajistit rozkoš oběma partnerům. A je jedno, jestli jde o gay nebo hetero páry.
Dilda jsou absolutním bestsellerem. Nabízíme dilda všech velikostí – od malých až po obrovská, realistická či fantasy… Prostě každý zákazník si u nás vybere.
Jedním z našich bestsellerů jsou americká dilda značky Mr. Hankey´s Toys. Tato dilda se vyznačují svou jedinečnou kvalitou a měkkostí. Jsou vyrobená z platinou vulkanizovaného silikonu s měkkostí 75 %, neobsahují ftaláty ani latex, jsou nepáchnoucí, odolné vůči plísním a silikonový materiál má výbornou biokompatibilitu. S těmito hračkami lze použít všechny druhy lubrikačních gelů.
Z nabídky zmíněných f*ck machines bych pak rád zmínil britský stroj F-Machine PRO 4 F*ck Machine. Jedná se svou konstrukcí a funkčností o špičku na světě vůbec. Je sice malinko dražší, ale v tomto případě se kvalita opravdu vyplatí.
Z kolekcí high-tech hraček (vibrátory, masturbátory, kolíky, stimulační vajíčka…) ovládaných pomocí aplikace v chytrém telefonu bych pak rád vypíchnul dvě značky, a to Lovense nebo SVAKOM.
Jsou i věci, které víte, že neosloví široké spektrum lidí, ale zároveň je máte v nabídce právě pro ty, kteří by možná jinak neměli příliš mnoho šancí si podobný produkt pořídit jinde?
Ano, snažíme se, aby náš obchod byl svou nabídkou jiný než mnoho konkurujících si e-shopů s téměř shodným sortimentem (určeným především hetero klientele) a bojujících o zákazníka většinou tím, kdo sníží cenu dřív nebo kdo uspořádá slevovou akci, na kterou český zákazník často slyší.
Původní záměr byl shop výhradně pro gay muže. Avšak kvůli omezené kupní síle se snažíme náš obchod otevřít každému, komu se naše zboží bude líbit a osloví ho. Již dnes máme hodně zákaznic ženského pohlaví, které hledají právě něco jiného, než co nabízí standardní sexshopy. Překvapivě k nám rády chodí nakupovat i páry. Návštěva našeho malého showroomu v Praze se často promění v nakupování bez ostychu – v soukromí, s maximálním servisem a se sklenkou sektu či pravou brazilskou kávou.
Máme také širokou nabídku oblečení a pomůcek z kůže, gumy nebo neoprenu pro BDSM hry. Nabízíme kožené zboží jako kalhoty, bundy, košile nebo šortky v jedinečné a zaručené kvalitě od nizozemské značky Mister B. S tím je spojená také nabídka vybavení tzv. playroomu pro BDSM hraní: bazénky, bondage kříže, rámy, houpačky a další.
Vnímáte nějaký nový trend? Co je v poslední době oblíbené?
Nová generace hledá trendy a sexy spodní prádlo a oblečení, které se hodí pro použití jak v soukromí, tak i třeba někam na party nebo do klubu. To představuje například kolekce URBAN od nizozemské značky Mister B.
Kde nacházíte inspiraci? Jak vzniká rozhodnutí o prodeji nového produktu?
Snažím se maximálně sledovat, co se nového připravuje jak u výrobců, tak i u našich dodavatelů. Jezdíme na výjezdní prezentace výrobců a také na veletrhy.
Vzhledem ke skutečnosti, že se 75 % všech hraček vyrábí v Číně, dochází i v tomto odvětví ke kopírování a napodobování výrobků. S tím se bohužel jen těžko bojuje. Proto je třeba správně vybírat.
Stále (z vaší zkušenosti) vnímají lidé objednávání erotických pomůcek jako věc tajnou a tabuizovanou? Nebo se stává otevřenost více „normální“?
My jsme měli v plánu otevřít i velkou kamennou prodejnu v centru Prahy, ale po čase jsme od tohoto záměru ustoupili vzhledem k nákladnosti realizace. Jedním z hlavních důvodů je i stud zákazníků a požadavek maximální diskrétnosti, což otevřený obchod nemůže nabídnout.
Na druhou stranu otevřenost především mladších lidí je znatelná. Je vidět, že to berou jako zpestření sexuálního života, který by jim mohl brzy zevšednět. Zajímavé je, že mladší lidé hledají hračky a pomůcky, které viděli používat ve filmech pro dospělé. Nemluvě o práci influencerů a youtuberů, kteří občas dělají úplné zázraky, co se týká reklamy a prezentace určitého zboží – i erotického.
Jsou věci, které byste v rámci svého oboru nikdy do nabídky nezařadil? A pokud ano, proč tomu tak je?
Určitě bych do naší nabídky nezařadil doplňky stravy určené pro zvýšení erekce a sexuální výdrž, neboť někteří výrobci do „přírodních látek“, které nefungují, tajně přidávají léčivo spadající pouze pod lékařský dohled – na předpis: Sildenafil nebo Tadalafil. To jsou látky, které obsahuje například slavná Viagra, jejíž nelegální a nesprávné použití může ohrozit zdraví a život uživatele.
MEDAILONEK: Kdo je Oldřich Widman?
Oldřich Widman je majitel firmy, ředitel, producent, režisér, filmový kritik a novinář narozený v roce 1970 v Praze.
V letech 1989 až 1994 studoval na VŠE (obor Zahraniční obchod) a v roce 1990 se studijně přesunul do USA (NY University).
V letech 1992 až 1994 pracoval na Ministerstvu kultury, odbor Kinematografie; mezi lety 1993 a 1995 působil jako Výkonný tajemník nadace MFF Karlovy Vary, načež se stal programovým koordinátorem (vč. VIP servisu hostů) MFF Praha Zlatý Golem 1995, kam se mu podařilo přivést takové hvězdy jako Meryl Streep, Helen Mirren nebo Dennis Hopper. Zkušenost má i jako externí poradce a tlumočník u společnosti Bohem Production (produkující v ČR filmy pro dospělé). Deset let působil také jako šéfredaktor komerčního filmového měsíčníku „Svět filmu“, jehož existenci ukončila krize médií během covidu v roce 2020.
Od roku 1998 do současnosti je majitelem produkční a distribuční společnosti Dream Entertainment s.r.o., kde působí jako majitel a výkonný ředitel. Firma se zabývá výrobou, produkcí a distribucí filmů pro dospělé a zastupuje mnoho slavných světových pornohvězd.
Již 25 let se věnuje režii filmů pro dospělé – jak pro zahraniční společnosti, tak i pro vlastní značku Dream Entertainment. Mezi lety 2005 a 2011 režíroval více jak 30 filmů pro prestižní americkou společnost TitanMen. Od roku 2008 firma provozuje i e-shop TitanMen.cz, TitanMen.eu a TitanMenShop.com.