ROZHOVOR: Zakladatelé Greywolf: "Naše peněženky jsou minimalistické a přesto pojmou velké množství karet. Každá je navíc unikátní!"

27. 6. 2018 12:00 Dyzajn
ROZHOVOR: Zakladatelé Greywolf: "Naše peněženky jsou minimalistické a přesto pojmou velké množství karet. Každá je navíc unikátní!"

Za značkou GREYWOLF vyrábějící luxusní dřevěné peněženky stojí dva studenti, Čeněk Čermák a Filip Laboutka, kteří se společně rozhodli vrhnout na dráhu podnikání. S Čeňkem a Filipem jsme se sešli v jedné z pražských kaváren, abychom si o jejich práci popovídali a aby nám představili, co vlastně vyrábí.

 

Oba jste studenti, přesto už podnikáte. Jak jste se k tomu dostali?

Filip: Poprvé nás to napadlo někde u vodní dýmky, ale pak jsme si řekli, že se tomu nápadu začneme věnovat intenzivněji.

Čeněk: Nešlo o žádné rozhodnutí z minuty na minutu. Několik týdnů jsme přemýšleli, jaké oblasti bychom se chtěli věnovat a po průzkumu trhu jsme se rozhodli právě pro oblast luxusních peněženek s použitím luxusních druhů dřeva.

 

Nápad jste tedy měli, jak to bylo s realizací?

Čeněk: Čekal na nás vývoj produktu, který byl náročný vzhledem k vysokému nároku na kvalitu materiálů. Navazovali jsme také spolupráci s místními firmami, které by se na výrobě podílely, hledali jsme dodavatele dřevin, ale také leteckého hliníku nebo karbonu.

 

Šlo všechno hladce?

Filip: Ne, týden před plánovanou výrobou jsme zjistili, že náš dodavatel dřeva dodává neregistrovaný materiál. Spolupráci jsme okamžitě ukončili a hledali dál. Teď máme celoevropského dodavatele dřevin, který je ale na rozdíl od předchozího dodavatele schopen nabídnout ke stovce druhů dřeva místo pouhých pěti.

Čeněk: Další náročný požadavek, který jsme měli, je RFID bezpečnost. Každá peněženka je nyní schopná odolat pokusům o krádež informací uložených na kartách.

22. 11. 2018Vyzkoušejte „armádní sprchu“. Tento snadný trik z námořnictva vám zlepší život

Jak byste peněženku popsali?

Filip: Jde především o pouzdro na různé karty, ať už jde o platební karty, doklady nebo karty z věrnostních programů. Vejde se jich tam až 15. Dále je součástí peněženky i odnímatelný klip na bankovky. I přesto, že má peněženka velkou kapacitu, je poměrně minimalistická a nezabírá mnoho místa. To je její velká výhoda.

 

Jaká dřeva máte aktuálně k dispozici:

Čeněk: Jak jsme říkali, máme přístup k celé řadě různých dřev, mezi nimi je například ořech, mangové dřevo, makassar, indickou jabloň, zebrano… Je jich opravdu celá řada a díky kresbě dřeva je každý kus skutečně unikátní. Kromě dřeva nabízíme i karbonovou verzi.

 

Má zákazník možnost podobu peněženky přizpůsobit?

Filip: Připravujeme takovou podobu našeho e-shopu, aby si zákazník mohl vybírat z celé řady materiálů, kombinovat je a následně viděl, jak bude hotový výrobek vlastně vypadat. Na tom budeme pracovat hlavně teď v letních měsících, kdy máme oba více volna díky prázdninám na vysoké škole.

 

Jak máte svou práci rozdělenou?

Filip: Já studuji ekonomicky zaměřenou školu a Čeněk technicky zaměřenou, takže to rozdělení našich povinností je celkem přirozené.

 

Chystáte se i na další produkty, nebo zůstanete jen u peněženek?

Čeněk: Aktuálně se soustředíme hlavně na peněženky GreyWolf a také rozjezd pořádného e-shopu, jak zmínil Filip, ale máme i další plány. Rádi bychom se v budoucnu zaměřili na hodinky a další luxusní pánské dřevěné doplňky.

 

 

Zdroj: LUI, GreyWolf
Ondřej Josef Kubáček

Autor

Ondřej Josef Kubáček

Ondřej Josef Kubáček je na první pohled trochu upjatý snob. Pod povrchem je ale pravda trochu jiná. Ve skutečnosti se na svět dívá svobodomyslným pohledem, špatný vkus ovšem nepromíjí. Ideálně strávený čas je pro něj odpolední čaj a čerstvá várka drbů nebo novinek ze světa britské královské rodiny. Mezi jeho záliby patří také kultura a design. 

E-shop