Zakladatelé Greywolf

Za značkou GREY WOLF vyrábějící luxusní dřevěné peněženky stojí dva studenti, Čeněk Čermák a Filip Laboutka, kteří se společně rozhodli vrhnout na dráhu…

Za značkou GREYWOLF vyrábějící luxusní dřevěné peněženky stojí dva studenti, Čeněk Čermák a Filip Laboutka, kteří se společně rozhodli vrhnout na dráhu podnikání. S Čeňkem a Filipem jsme se sešli v jedné z pražských kaváren, abychom si o jejich práci popovídali a aby nám představili, co vlastně vyrábí.

 

Oba jste studenti, přesto už podnikáte. Jak jste se k tomu dostali?

Filip: Poprvé nás to napadlo někde u vodní dýmky, ale pak jsme si řekli, že se tomu nápadu začneme věnovat intenzivněji.

Čeněk: Nešlo o žádné rozhodnutí z minuty na minutu. Několik týdnů jsme přemýšleli, jaké oblasti bychom se chtěli věnovat a po průzkumu trhu jsme se rozhodli právě pro oblast luxusních peněženek s použitím luxusních druhů dřeva.

 

Nápad jste tedy měli, jak to bylo s realizací?

Čeněk: Čekal na nás vývoj produktu, který byl náročný vzhledem k vysokému nároku na kvalitu materiálů. Navazovali jsme také spolupráci s místními firmami, které by se na výrobě podílely, hledali jsme dodavatele dřevin, ale také leteckého hliníku nebo karbonu.

 

Šlo všechno hladce?

Filip: Ne, týden před plánovanou výrobou jsme zjistili, že náš dodavatel dřeva dodává neregistrovaný materiál. Spolupráci jsme okamžitě ukončili a hledali dál. Teď máme celoevropského dodavatele dřevin, který je ale na rozdíl od předchozího dodavatele schopen nabídnout ke stovce druhů dřeva místo pouhých pěti.

Čeněk: Další náročný požadavek, který jsme měli, je RFID bezpečnost. Každá peněženka je nyní schopná odolat pokusům o krádež informací uložených na kartách.

Znečištěný vzduch způsobuje psychické poruchy, prokázal výzkum mezi obyvateli Londýna. Problém se ale týká i těch, co žijí v Praze a Brně8. 9. 2021

Jak byste peněženku popsali?

Filip: Jde především o pouzdro na různé karty, ať už jde o platební karty, doklady nebo karty z věrnostních programů. Vejde se jich tam až 15. Dále je součástí peněženky i odnímatelný klip na bankovky. I přesto, že má peněženka velkou kapacitu, je poměrně minimalistická a nezabírá mnoho místa. To je její velká výhoda.

 

Jaká dřeva máte aktuálně k dispozici:

Čeněk: Jak jsme říkali, máme přístup k celé řadě různých dřev, mezi nimi je například ořech, mangové dřevo, makassar, indickou jabloň, zebrano… Je jich opravdu celá řada a díky kresbě dřeva je každý kus skutečně unikátní. Kromě dřeva nabízíme i karbonovou verzi.

 

Má zákazník možnost podobu peněženky přizpůsobit?

Filip: Připravujeme takovou podobu našeho e-shopu, aby si zákazník mohl vybírat z celé řady materiálů, kombinovat je a následně viděl, jak bude hotový výrobek vlastně vypadat. Na tom budeme pracovat hlavně teď v letních měsících, kdy máme oba více volna díky prázdninám na vysoké škole.

 

Jak máte svou práci rozdělenou?

Filip: Já studuji ekonomicky zaměřenou školu a Čeněk technicky zaměřenou, takže to rozdělení našich povinností je celkem přirozené.

 

Chystáte se i na další produkty, nebo zůstanete jen u peněženek?

Čeněk: Aktuálně se soustředíme hlavně na peněženky GreyWolf a také rozjezd pořádného e-shopu, jak zmínil Filip, ale máme i další plány. Rádi bychom se v budoucnu zaměřili na hodinky a další luxusní pánské dřevěné doplňky.

 

 

Zdroj: LUI, GreyWolf