Víte, jak se správně stravovat na koupalištích?

Ideální a nejjednodušší je se stánkům s občerstvením úplně vyhnout a vzít si s sebou doma připravenou svačinu. K dostání jsou nejrůznější mrazicí a chladící…

Autor: Petra Járková / 21. 4. 2017

Ideální a nejjednodušší je se stánkům s občerstvením úplně vyhnout a vzít si s sebou doma připravenou svačinu. K dostání jsou nejrůznější mrazicí a chladící tašky, kde není problém uchovat i pomazánky, sýry a jiné potraviny i delší dobu. Připravit si můžete například celozrnný chléb se šunkou, sýrem či rostlinnou pomazánkou, k tomu přidat nakrájenou zeleninu nebo ovoce, případně fresh. Dobře poslouží také různé proteinové či raw tyčinky. Párky, smažené langoše a zmrzliny ze stánků se opravdu nedají nazvat zdravou stravou, a tak je raději obejděte obloukem. I u vody myslete na to, že jíst byste měli pravidelně a po menších porcích, nepřejídejte se, ale ani jídlo nevynechávejte.

28. 4. 2019Díky nové populární hře může nyní menstruovat celá rodina! V bizarní deskovce zažijete PMS dobrodružství a zatočíte si i vaječníkem!

Voda, to je základ

Nezapomínejte na pitný režim, určitě byste neměli vypít méně než 1,5 litru, ale pokud je opravdu horko, doporučuje se vypít 2–3 litry tekutin, máte-li fyzickou zátěž, klidně i více. Nejvhodnější je k tomu čistá pramenitá voda. Slazené nápoje vynechte úplně, pro příjemnou chuť raději do vody kápněte pár kapek citronové šťávy nebo nakrájejte ovoce a bylinky.

Raději restaurace než stánek

Pokud nemáte čas si jídlo doma připravit dopředu, spíše než stánek zvolte dobrou restauraci. Zde totiž můžete narazit i na zdravější pokrmy. S chutí si dopřejte bílé maso, ryby, libové hovězí maso či luštěniny. Nejvhodnější přípravou masa je „přírodní způsob“, tedy bez zbytečného tuku či omáček zahušťovaných moukou nebo smetanou. Na léto jsou ideální saláty s grilovaným masem. Ty najdete dokonce i v některých fastfoodech, dejte si je ale bez těžké a tučné zálivky.

Ovoce a zelenina je základ

Nejlepšími potravinami na léto jsou ovoce a zelenina, dokáží totiž tělo i příjemně zchladit. Konzumujte je v syrovém stavu. Letní jídelníček by měl být lehký, svěží a dobře stravitelný. Největší podíl by měla zabírat sezonní zelenina, která zasytí, ale nezatěžuje tělo zbytečnými kaloriemi. Je složena zejména z vody, obsahuje také velké množství vlákniny a řadu cenných minerálních látek a vitamínů. Tepelná úprava může do určité míry chladivé účinky snižovat. Pozor se ale musíte dávat na příliš přezrálé plody, a to kvůli vyššímu obsahu cukru. Největší ochlazení tělu poskytnou z ovoce například jablka, středně zralé banány, borůvky, jahody a samozřejmě citrusy. Ze zeleniny doporučujeme rajčata, hlávkový salát, ředkvičky, hrách nebo mungo výhonky. Ovoce a zeleninu je vhodné dodávat v podobě čerstvých šťáv nebo vychlazených polévek na způsob španělského gazpacha.

30. 3. 2019Japonští stranded singles a „kreslené romance“: Zcela bizarní moderní fenomény ve světě lásky, sexu a seznamování

Když už se neudržíte a nějakou neřest ze stánku na koupališti si přece jen dopřejete, nemějte výčitky a místo toho se raději snažte si to vynahradit. Léto přeje sportům, takže si třeba pořádně zaplavte, zapojte se do plážového volejbalu, nebo si zajděte v podvečer, kdy už slunce tolik neprahne, zaběhat.

Zdroj: Věra Burešová, hlavní výživová poradkyně NATURHOUSE, www.naturhouse-cz.cz