Tři jednoduché triky, jak cvičením spálíte více tuku a vytěžíte z tréninku maximum

Když už se moderní člověk donutí k pohybu a na něco vynaloží čas, chce, aby účinky byly co největší. Často pomalu zvažujeme i to, že odložíme zvednutí se z…

Autor: Nikol Šubrtová / Zdroj: FOTO: Instagram / 30. 1. 2019

Když už se moderní člověk donutí k pohybu a na něco vynaloží čas, chce, aby účinky byly co největší. Často pomalu zvažujeme i to, že odložíme zvednutí se z gauče a cestu do lednice pro něco na zub na později, aby to bylo možné spojit s cestou na wc, kde si odložíme od vypitého piva. Dnes vám tedy přinášíme několik tipů, jak vytěžit maximum ze cvičení pro účely redukce tuku.

Zkuste nejdřív posilování, až pak cardio

Odborníci dnes často doporučují, abyste po krátkém rozhýbání začali cvičební jednotku posilováním a teprve nakonec zařadili cardio, tedy například ve fitku rotoped či běhání na páse. Mimo jiné by tento postup měl vést k tomu, že ve výsledku více spálíte. Také by to mělo prospět vašemu srdci. Arterie se během silového odporového tréninku zpevňují a zvýší se krevní tlak, například dvacetiminutový běh poté prý tento efekt vyváží a vaše tepny se pak záhy vrátí do normálu. Navíc trénink například s činkami vyžaduje soustředění a správnou techniku, z takového cvičení tedy vytěžíte více, pokud budete čerství a ne unavení delším během.

22. 4. 2019ROZHOVOR: „Piercingy jsem se učila dělat na sobě,“ říká profi piercerka Mirka X Mythra

Zvyšte příjem bílkovin a přidejte ocet

Pokud chcete spalovat více tuků, zvyšte příjem bílkovin o patnáct procent a budete profitovat z tzv. termického efektu. Zpracovat bílkoviny je totiž pro tělo energeticky náročnější. Zhruba dvacet až třicet pět procent kalorií přijatých z proteinů se totiž spálí během jejich trávení, třeba u sacharidů je to pak pouze pět až patnáct procent. S úbytkem tuků vám může pomoci také konzumace octa, doporučuje se třeba jedna až dvě polévkové lžíce jablečného octa denně. Dá se z něj například připravit slušně chutnající nápoj a lze jej přidávat i do salátů. Prospěje to i vašemu srdci a kontrole krevního cukru.

11. 4. 2019„Díky vyvážené drogové politice se infekce HIV mezi injekčními uživateli prakticky nešíří,“ tvrdí odbornice z centra SANANIM

Zvyšte intenzitu a zkraťte pauzy mezi sériemi a cviky

Cvičte prostě intenzivněji a zkraťte intervaly odpočinku. Pokud pomineme HIIT, můžete podobného efektu dosáhnout třeba i běháním. Odborníci radí například poměr cvičení k odpočinku dva ku jedné. Budete sprintovat na své maximum po dvacet vteřin (či na konkrétní vzdálenost - např. na začátek takových sto padesát metrů) a pak odpočívat pouze deset vteřin mezi jednotlivými sprinty. Vše zopakujete například pět až desetkrát.