Tyto zdravé potraviny jsou plné sacharidů. Myslete na to, pokud chcete držet dietu

Kdo by nechtěl jíst zdravěji. A zejména dnes v době ketodiety je většinou první myšlenkou hubnoucích „Omezím cukry!“. To je jistě chvályhodné, ale pokud se…

Autor: Petr Opršal / Zdroj: Men's Health / 8. 1. 2019

Kdo by nechtěl jíst zdravěji? A zejména dnes v době ketodiety je většinou první myšlenkou hubnoucích „Omezím cukry!“. To je jistě chvályhodné, ale pokud se rozhodnete jíst méně sacharidů, přijdete o spoustu zdrojů vitamínů a dalších prospěšných látek.

4. 1. 2019Restaurace Asian Temple je skutečným chrámem asijské kuchyně

Není sacharid jako sacharid. I vláknina, která nám pomáhá zdravě se zasytit, je vlastně sacharidem, jen jiného druhu, než jsou klasické cukry. Není tak divu, že pro striktní „ketaře“ jsou tabu i luštěniny, které bývají základem nejrůznějších diet. Ať už máte rádi hrách, fazole nebo třeba cizrnu, pamatujte, že kromě vlákniny jsou luštěniny také plné škrobu.

Podobné je to i v případě brambor. Nikoho nepřekvapí, že hranolky z friťáku nejsou něco, co byste měli jíst každý den. Obyčejné vařené brambory jistě nezaškodí, ale opět pozor na škroby. To samé platí i pro stále populárnější topinambury, které leckdo považuje za zdravějšího "bratříčka" brambor.

Někteří nadšenci do zdravé výživy nedají dopustit na quinou a pohanku. Ale i tyto pseudoobiloviny, jakkoliv zdravé, jsou velmi bohaté na škroby, a tudíž i sacharidy. Podobně je na tom i stále populárnější „divoká rýže“ – čím víc slupek, tím více vlákniny a sacharidů – i kukuřice a veškeré kukuřičné produkty, včetně zdravých "chlebíčků".

V neposlední řadě je třeba připomenout ovoce. Jistě, je to skvělý zdroj vitamínů, zdravá svačina i přísada do salátů. Důvod, proč se jeden z nejrozšířenějších cukrů jmenuje fruktóza, je však nasnadě, ovoce není sladké jen tak z ničeho. Takže pokud se snažíte hubnout, nepřehánějte to ani s jablky, hruškami nebo banány. Pozor si pak dejte i na velmi sladké druhy tropického ovoce, jako je třeba mango. Tomu sušenému a proslazovanému se pak raději vyhněte obloukem.

22. 2. 2019Homosexuální senioři – menšina v menšině, kterou všichni (i systém) přehlíží

Mnoho lidí si také myslí, že chuť na sladké obelstí tím, že začnou sladit něčím „přírodním“. Chyba lávky. Třeba takový med nebo sirup z agáve mají sice vyšší sladivost než klasický cukr, ale stále se jedná o kalorické potraviny a významné zdroje sacharidů.