Tyto zdravé potraviny jsou plné sacharidů. Myslete na to, pokud chcete držet dietu

8. 1. 2019 17:00 Co se děje
Tyto zdravé potraviny jsou plné sacharidů. Myslete na to, pokud chcete držet dietu

Kdo by nechtěl jíst zdravěji? A zejména dnes v době ketodiety je většinou první myšlenkou hubnoucích „Omezím cukry!“. To je jistě chvályhodné, ale pokud se rozhodnete jíst méně sacharidů, přijdete o spoustu zdrojů vitamínů a dalších prospěšných látek.

4. 1. 2019Restaurace Asian Temple je skutečným chrámem asijské kuchyně

Není sacharid jako sacharid. I vláknina, která nám pomáhá zdravě se zasytit, je vlastně sacharidem, jen jiného druhu, než jsou klasické cukry. Není tak divu, že pro striktní „ketaře“ jsou tabu i luštěniny, které bývají základem nejrůznějších diet. Ať už máte rádi hrách, fazole nebo třeba cizrnu, pamatujte, že kromě vlákniny jsou luštěniny také plné škrobu.

Podobné je to i v případě brambor. Nikoho nepřekvapí, že hranolky z friťáku nejsou něco, co byste měli jíst každý den. Obyčejné vařené brambory jistě nezaškodí, ale opět pozor na škroby. To samé platí i pro stále populárnější topinambury, které leckdo považuje za zdravějšího "bratříčka" brambor.

Někteří nadšenci do zdravé výživy nedají dopustit na quinou a pohanku. Ale i tyto pseudoobiloviny, jakkoliv zdravé, jsou velmi bohaté na škroby, a tudíž i sacharidy. Podobně je na tom i stále populárnější „divoká rýže“ – čím víc slupek, tím více vlákniny a sacharidů – i kukuřice a veškeré kukuřičné produkty, včetně zdravých "chlebíčků".

V neposlední řadě je třeba připomenout ovoce. Jistě, je to skvělý zdroj vitamínů, zdravá svačina i přísada do salátů. Důvod, proč se jeden z nejrozšířenějších cukrů jmenuje fruktóza, je však nasnadě, ovoce není sladké jen tak z ničeho. Takže pokud se snažíte hubnout, nepřehánějte to ani s jablky, hruškami nebo banány. Pozor si pak dejte i na velmi sladké druhy tropického ovoce, jako je třeba mango. Tomu sušenému a proslazovanému se pak raději vyhněte obloukem.

30. 12. 2018Pět věcí, které jste nevěděli o zázračném a kontroverzním nápoji ayahuasca, ale báli jste se zeptat

Mnoho lidí si také myslí, že chuť na sladké obelstí tím, že začnou sladit něčím „přírodním“. Chyba lávky. Třeba takový med nebo sirup z agáve mají sice vyšší sladivost než klasický cukr, ale stále se jedná o kalorické potraviny a významné zdroje sacharidů.

Zdroj: Men's Health
Petr Opršal

Autor

Petr Opršal

Milovník perliček na dně vína i pěny na hladině piva. Těžký stroj, poháněný kofeinem a smyslem pro humor. Melancholický cholerik, idealistický cynik. Tvor, který si pamatuje všechny vítěze Survivoru, ale kdyby neměl hlavu pevně přišroubovanou, někde ji zapomene.

E-shop