Zájem o luxusní hodinky v Česku roste! Veletrh Umění času dokázal, že umí konkurovat světoznámým veletrhům s hodinkami

Koncem listopadu se v Praze konal veletrh hodinek Umění času, který potvrdil rostoucí zájem o toto luxusní zboží.

Veletržní výstava Umění času, která se konala koncem listopadu, dokázala, že umí konkurovat prestižním světoznámým veletrhům s hodinkami. Jejím záměrem bylo ukázat hodinářské řemeslo a představit novinky hodinářských manufaktur. Celou akci uspořádala v historických prostorách Rudolfina v Praze společnost Carollinum a akce byla letos poprvé otevřena i veřejnosti.

Kdyby všichni nosili nanovlákenné respirátory, byli bychom s celou pandemií už úplně jinde, říká Jana Zimová z firmy Respilon23. 3. 2021

V rámci Umění času bylo prezentováno více než dvě stě náramkových hodinek od dvanácti špičkových hodinářských značek: konkrétně Rolex, Patek Philippe, A. Lange & Söhne, Vacheron Constantin, Jaeger-LeCoultre, Breitling, IWC, Panerai, Tudor, TAG Heuer, Montblanc a Baume & Mercier.

Historické prostory pražského Rudolfina

Exkluzivně se letos přehlídky zúčastnila i značka Patek Philippe, nejstarší rodinná manufaktura ze Ženevy, která patří mezi nejuznávanější v oboru a na podobných prezentacích se objevuje jen velmi výjimečně.

Návštěvníci mohli obdivovat ukázky hodinářského řemesla, práci hodinářského mistra či umělecké rytkyně, prohlédnout si, jak se vyrábí strojek mechanických hodinek.

Marek Ztracený: „Člověk se dneska musí na něco těšit, jinak by se z toho všeho už zbláznil“24. 2. 2021

Veletrh Umění času navazuje na takzvané „salony vysokého hodinářství“, které mají svou tradici především v Ženevě, Londýně, New Yorku anebo ve Vídni. „Pro Prahu je akce uznáním, že je světovými značkami vnímána jako místo, kde takováto exkluzivní akce najde erudované a vášnivé publikum,“ uvedla k akci majitelka rodinné společnosti Carollinum Tamara Kotvalová.

Trh s luxusním zbožím v Česku zažívá v posledních letech značný růst. Aktuální statistiky Federace švýcarského hodinářského průmyslu za prvních 10 měsíců roku ukazují, že export luxusních mechanických hodinek (v hodnotě nad 70 tisíc korun) roste meziročně o 16 % a mezi lety 2016 a 2018 souhrnně o 53 %.

Veletrh Umění času uspořádala majitelka společnosti Carollinum Tamara Kotvalová

Pozitivní vliv na obchod má zejména stabilní domácí ekonomická situace, fungující cestovní ruch a jak doplňuje majitelka společnosti Carollinum Tamara Kotvalová i „vyspělost lokální klientely, která v hodinkách objevila produkt s dlouhodobou hodnotou“. Potvrzuje to i obchodními výsledky své společnosti Carollinum, která je hlavním hráčem v prodeji mechanických náramkových hodinek v Česku: „Letošní obrat roste aktuálně o 24 procent, naše čtyři obchody míří na celkový obrat 600 milionů korun.

V příštím roce společnost rozšíří stávající butik Rolex v Pařížské ulici, který se tak stane jedním z vůbec největších obchodních míst značky ve středoevropském regionu.

Zdroj: Archiv značky