Zájem o luxusní hodinky v Česku roste! Veletrh Umění času dokázal, že umí konkurovat světoznámým veletrhům s hodinkami

13. 12. 2018 17:25 Co se děje
Zájem o luxusní hodinky v Česku roste! Veletrh Umění času dokázal, že umí konkurovat světoznámým veletrhům s hodinkami

Veletržní výstava Umění času, která se konala koncem listopadu, dokázala, že umí konkurovat prestižním světoznámým veletrhům s hodinkami. Jejím záměrem bylo ukázat hodinářské řemeslo a představit novinky hodinářských manufaktur. Celou akci uspořádala v historických prostorách Rudolfina v Praze společnost Carollinum a akce byla letos poprvé otevřena i veřejnosti.

14. 1. 2019Romantická láska na ženy působí jako virus. Vliv na muže však může být odlišný

V rámci Umění času bylo prezentováno více než dvě stě náramkových hodinek od dvanácti špičkových hodinářských značek: konkrétně Rolex, Patek Philippe, A. Lange & Söhne, Vacheron Constantin, Jaeger-LeCoultre, Breitling, IWC, Panerai, Tudor, TAG Heuer, Montblanc a Baume & Mercier.

Historické prostory pražského Rudolfina

Exkluzivně se letos přehlídky zúčastnila i značka Patek Philippe, nejstarší rodinná manufaktura ze Ženevy, která patří mezi nejuznávanější v oboru a na podobných prezentacích se objevuje jen velmi výjimečně.

Návštěvníci mohli obdivovat ukázky hodinářského řemesla, práci hodinářského mistra či umělecké rytkyně, prohlédnout si, jak se vyrábí strojek mechanických hodinek.

28. 12. 2018Čas vánoční, čas infarktů. Rozhodně to není jen kvůli přejídání

Veletrh Umění času navazuje na takzvané „salony vysokého hodinářství“, které mají svou tradici především v Ženevě, Londýně, New Yorku anebo ve Vídni. „Pro Prahu je akce uznáním, že je světovými značkami vnímána jako místo, kde takováto exkluzivní akce najde erudované a vášnivé publikum,“ uvedla k akci majitelka rodinné společnosti Carollinum Tamara Kotvalová.

Trh s luxusním zbožím v Česku zažívá v posledních letech značný růst. Aktuální statistiky Federace švýcarského hodinářského průmyslu za prvních 10 měsíců roku ukazují, že export luxusních mechanických hodinek (v hodnotě nad 70 tisíc korun) roste meziročně o 16 % a mezi lety 2016 a 2018 souhrnně o 53 %.

Veletrh Umění času uspořádala majitelka společnosti Carollinum Tamara Kotvalová

Pozitivní vliv na obchod má zejména stabilní domácí ekonomická situace, fungující cestovní ruch a jak doplňuje majitelka společnosti Carollinum Tamara Kotvalová i „vyspělost lokální klientely, která v hodinkách objevila produkt s dlouhodobou hodnotou“. Potvrzuje to i obchodními výsledky své společnosti Carollinum, která je hlavním hráčem v prodeji mechanických náramkových hodinek v Česku: „Letošní obrat roste aktuálně o 24 procent, naše čtyři obchody míří na celkový obrat 600 milionů korun.

V příštím roce společnost rozšíří stávající butik Rolex v Pařížské ulici, který se tak stane jedním z vůbec největších obchodních míst značky ve středoevropském regionu.

Zdroj: Archiv značky
Kamila Písaříková

Autor

Kamila Písaříková

Odjakživa miluje všechno, co se třpytí, papírnictví a vůni vzduchu po bouřce. Styl preferuje minimalistický, šperky a doplňky maximalistické a v módě obdivuje české návrháře. Vášnivě ráda fotí, což je kromě značky Deers také její další profese. Víno moravské, kuchyně asijská, voda kohoutková, večery letní a rána brzká.

E-shop