Dva důvody, proč se vaše váha přestala hýbat směrem dolů, i když se snažíte

6. 12. 2018 15:00 Co se děje
Dva důvody, proč se vaše váha přestala hýbat směrem dolů, i když se snažíte

Začali jste běhat nebo chodit do posilovny. Stali jste se jedněmi z těch zpocenců, za kterými jste se vždycky na ulici jen nevěřícně otáčeli, div vám nespadl třetí kopeček zmrzliny z kornoutu. Nejprve jste zhubli, nyní ale již týdny či měsíce přes veškerou snahu vypadáte a vážíte stále stejně. Co za tím může být?

5. 12. 2018Po pivní józe se zrodil nový hit – jóga s kozou. Co je na ní tak skvělého?

Kalorie: Moc, nebo také moc málo

Ano, přejíst lze jakékoli cvičení. Takže je možné, že se za cvičení příliš odměňujete. S cvičením přichází zvýšená chuť do života, ale i do jídla. Pokud jíte opulentní večeře, asi tušíte, proč přes veškeré cvičení nehubnete. Může zde být ale překvapivější opačná příčina: Snížili jste kalorický příjem příliš či příliš rychle a tělo zabrzdilo metabolismus. Pokud tedy jíte jen nízkotučné věci a odpoledne se odmítáte sblížit s kýmkoli jiným než se salátem, popusťte si uzdu a dejte si i večer pořádné jídlo, a to nějaké s převahou bílkovin.

1. 12. 2018Chateau Hostačov – Království klidu v samém srdci Česka

Našli jste si pohodlnou oblíbenou aktivitu a té se držíte

Pokud chodíte třikrát či čtyřikrát týdně běhat na půl hodinku a běžíte tempem, které je pro vás už celkem komfortní, je to skvělá věc pro vaše zdraví, ale vaše tělo si již na tuto aktivitu zvyklo a měnit se nebude. Takže část běhu změňte třeba na fartleky nebo si dávejte vyloženě rychlé intervaly, kde se budete blížit své maximální tepovce, a prokládejte to pauzami bez aktivity. Můžete použít také intenzivní výběhy do kopce a lehký výklus či dokonce chůzi směrem dolů. Totéž platí i o pohodovém zvedání nízkých vah na strojích v posilovnách prokládaném dlouhými zevlovacími pauzami. To nikam nepovede. Prostě cvičte s menšími pauzami a těžší vahou (vždy by vám ale alespoň na začátku vašeho snažení trenér měl zkontrolovat, že máte správnou techniku).

Také přidejte alespoň dvakrát týdně kratší cvičení (20-30 minut) stylem HIIT složené ze cviků s vlastní vahou (shyby, dřepy, kliky atd.), kde si sáhnete trochu na dno. Na Youtube najdete nespočet programů odpovídajících všem stupňům trénovanosti a nemusíte ani nikam chodit a nikomu za nic platit. Vaše tělo dostane tak trochu šok a nové situaci se začne přizpůsobovat a měnit se vytouženým směrem. Je totiž opravdu důležité doplňovat cardio aktivity také posilováním a aktivitami s maximálním vypětím.

Zdroj: FOTO: Instagram
Nikol Šubrtová

Autor

Nikol Šubrtová

"Nebuď idiot." Tahle rada jí změnila život.

E-shop