Pět tipů, jak utišit bolest svalů po cvičení a snadno a rychle zregenerovat po těžkém dni

12. 10. 2018 15:00 Co se děje
Pět tipů, jak utišit bolest svalů po cvičení a snadno a rychle zregenerovat po těžkém dni

Trénoval jste v tělocvičně nohy. Trénink to byl skvělý, jen teď uvažujete, jestli nenechat důstojnost důstojností a nezavolat přece jen ženě, aby si pro vás přijela, neboť máte pocit, že vám náhle na nohy čivavy někdo nasadil tělo vlčáka a vy domů se ctí asi nedojdete. Na bolest svalů po cvičení ale existuje několik tipů, které vám s bolestí i rychlejší regenerací mohou pomoci.

19. 11. 2018Jaký byl rok 2018? Podle britských odborníků toxický. Co se s námi děje a jak se situací naložit?

Dejte si višně nebo ananas

Ať už si dáte toto ovoce při svačině po cvičení nebo si z něj umixujete alespoň smoothie, může to hodně pomoci. Je tomu tak díky bromelainu, což je protizánětlivý enzym. Višně obsahují anthokyany a bioflavonoidy, což jsou velmi účinné antioxidanty.

Namasírujte se

Pomoci vám může třeba i laciný masážní váleček určený k tomu, aby se člověk komfortně mohl masírovat i sám.

Noste kompresní podkolenky a prádlo

Pomoci s bolavými svaly na nohách vám mohou také kompresní ponožky a prádlo, podporující správnou cirkulaci krve a zkracující čas potřebný pro regeneraci.

20. 11. 2018Jak se nechovat na sociálních sítích, pokud nechcete štvát lidi ve svém okolí?

Použijte kombinaci chladu a tepla

Pokud to váš zdravotní stav dovoluje, zkuste se zchladit ve studené lázni až po celých deset minut, sníží to napětí ve svalech. Později během dne pak přejděte na teplo, kdy na namožené svaly přiložíte hřejivý polštářek či termofor tak, aby se krev opět rozproudila.

Naložte se do solné koupele

Epsomská sůl, kterou běžně seženete v lékárnách nebo na internetu, je minerální sůl s vysokým obsahem hořčíku a síranu. Dejte si ji do teplé koupele, ve které si skvěle odpočinete. Tato sůl je totiž jedním z nejsilnějších přírodních svalových relaxantů a pomáhá vedle uvolnění svalů i k odbourání stresu či detoxikaci. Takže taková koupel je vhodná nejen po tréninku, ale i obecně po těžkém dni v práci a podobně.

Zdroj: Amazon, Pixabay, Instagram
Nikol Šubrtová

Autor

Nikol Šubrtová

"Nebuď idiot." Tahle rada jí změnila život.

E-shop