Co z nás dělá v očích druhých sexuální objekt? Ukázalo se, že to vůbec není nahota, ale něco zcela jiného

27. 8. 2018 15:00 Co se děje
Co z nás dělá v očích druhých sexuální objekt? Ukázalo se, že to vůbec není nahota, ale něco zcela jiného

Že sex prodává, to se tak nějak ví. Ovšem snaha lidí z marketingové branže zapojit jej skoro do všeho je až pozoruhodná, a tak se člověk kolikrát diví, že sex neprodává i v trafice. Takže klidně na billboardu vidíte hromadu pneumatik, které vás má reklama přimět koupit, a vedle toho je zcela beze smyslu a souvislosti vyobrazena mladá žena pouze v podprsence. Jestli to má evokovat, že s novými gumami svedete nějakou dívčinu před maturitou, nebo že bychom měli měnit pneumatiky jen ve spoďárech, protože to tak jde prostě lépe, to těžko říci. Každopádně to, že ženy jsou v reklamách a mnohde jinde prezentovány pouze jako sexuální objekty, což podporuje neúctu k nim a mnoho dalších negativních jevů, je terčem široké kritiky. Vědci se tedy začali zabývat tím, co z nás vlastně v očích druhých udělá pouhý sexuální objekt. A výsledek byl celkem překvapivý.

20. 9. 2018Nová vlajková loď automobilky Volkswagen se povedla. Touareg dokazuje, že není autem pro každého

Vnímání někoho pouze jako „sexuální věci“ totiž vůbec není podmíněno nahotou, jak by si člověk mohl myslet. Alespoň to ukázala studie publikovaná v Bulletinu personální a sociální psychologie, za kterou stojí převážně akademici ze Svobodné univerzity v Bruselu.

Tím, co z nás v očích jiného člověka udělá jen jakýsi soubor částí, a dotyčný nás pak přestane vnímat jako lidskou bytost, není nahá kůže, nýbrž až nějaká sexuálně vyzývavá póza.

11. 9. 2018Rádi se díváte na televizi? Pořiďte si domů šampiona od Philips!

Pozorovaným osobám byli při výzkumu ukazováni na fotkách muži a ženy s rozmazanými obličeji. Zobrazení lidé na sobě měli buď černé kalhoty a trička, či naopak pouze černé plavky připomínající spodní prádlo.

Ačkoli lidé vykazovali při pohledu na méně oblečené postavy větší vzrušení, stále nevnímali ony modely o nic méně coby lidi. K tomu, že zúčastnění začali druhé vnímat pouze jako sexuální objekty, došlo až tehdy, kdy jim byly předloženy obrázky lidí ve vyzývavé póze s rukou blízko rozkroku a druhou rukou za hlavou.

Zdroj: Pinknews, Flickr, Instagram
Nikol Šubrtová

Autor

Nikol Šubrtová

"Nebuď idiot." Tahle rada jí změnila život.

E-shop