10 potravin, které vás překvapí svými pozitivními zdravotními účinky

10. 7. 2018 17:00 Co se děje
10 potravin, které vás překvapí svými pozitivními zdravotními účinky

Podívejte se na deset potravin, o kterých jste si možná vždy mysleli, že jsou zdraví škodlivé, ale ve skutečnosti mají také svou „zdravou“ stránku a dokáží vám pomoct v souvislosti s mnoha chorobami.

Brambory

Zatímco brambory jsou často vnímány jako jídlo, které je nabité sacharidy a kterému je třeba se vyhnout (zvláště když se snažíme udržet fit), pravdou je, že mají také spoustu velkých výhod. Jedná se například o velký obsah vitaminu B6, draslíku a hořčíku. Pomáhají také trávení, snižují hladinu cholesterolu a posilují vaše srdce díky vysokému obsahu vlákniny.

6. 7. 2018Jak na skvělý steak? Kvalitní vyzrálé maso a spolehlivý gril!

Mražená zelenina

Mražené potraviny mají špatnou pověst, protože zkrátka nejsou čerstvé. Nicméně jeden z výzkumů dokázal, že zmrazená zelenina si nejenže zachovává veškerou nutriční integritu, v některých případech se změny složení, které se vyskytují během procesu zmrazování, dokonce zlepšují. Navíc je méně pravděpodobné, že v průběhu času ztratí svou nutriční hodnotu.

Čokoláda

Pravá neslazená tmavá čokoláda může být odpovědí na vaše potíže. Pokud zrovna máte chuť na čokoládu během diety, měli byste sáhnout po té tmavé s vysokým obsahem kakaa. Tmavá čokoláda obsahuje antioxidanty, které prosperují zdraví a bylo prokázáno, že snižuje stres a podporuje produkci kortizolu.

Med

Med je dnes považován a často zařazován do kategorie tzv. superpotravin (superfood). Konzumace medu je nejen skvělý způsob, jak uspokojit váš sladký zub (je lepší ho používat jako sladidlo do čaje a kávy místo cukru), ale surový tmavý med třeba obsahuje i spoustu antivirových, antibakteriálních a protizánětlivých látek.

Steak

Libový steak je skvělý a nabízí vysoký obsah bílkovin a nízkým obsah karbidu. Steak (s velmi malým obsahem tuku) může snížit "špatný cholesterol" a pomůže vám zhubnout.

22. 6. 2018Jak se nejlépe připravit na grilovací sezónu?

Káva

Mnoho studií ukazuje, že káva může přispívat k úbytku hmotnosti, snížit riziko mozkové mrtvice, cukrovky a srdečních onemocnění, a dokonce může zlepšit i vaše trávení. Samozřejmě je to za předpokladu, že pijete pravou kávu, ne to nejsladší latte se s příchutí vanilky.

Hnědá rýže

Stejně jako jiné potraviny, hnědá rýže by měla být obsažena ve vašem jídelníčku, pokud se bavíme o zdravém stravování. Hnědá rýže je skvělá, protože si zachovává více vlákniny, což v konečném důsledku snižuje chuť k jídlu. Hnědá rýže obsahuje také množství vitaminu B, hořčík a mastné kyseliny, které jsou skvělé pro srdce.

Burákové máslo

Ukázalo se, že klasické organické burákové máslo s nízkým obsahem cukru má prakticky stejné přínosy pro zdraví a výživové látky jako ty ostatní „zdravější“ másla. Dobré arašídové máslo obsahuje vlákninu a zdravé tuky, které vám dokonce pomohou zhubnout.

Hřebenatka (mušle)

Hřebenatky patří mezi mořské živočichy, o kterých je obecně známo, že jsou našemu zdraví prospěšné. Nicméně, tyto lahodné malé mušle jsou obzvlášť bohaté na omega-3 mastné kyseliny, které mohou pomoci bojovat proti kardiovaskulárním chorobám. Nový výzkum ukazuje, že tyto mušle mohou dokonce také pomáhat mírně snížit riziko rakoviny tlustého střeva a prsu.

Řepkový olej

Zatímco na první pohled bychom řepkový olej spíše odsoudili, protože se často používá ke smažení jídla. Ve skutečnosti je to tak, že právě řepkový olej má velmi jedinečný poměr omega-6 k omega-3 tukům, u kterých se ukázalo, že pomáhají bojovat proti nemocem, jako je artritida, astma, a dokonce i rakovina. Vysoké množství mono nenasycených tuků je skvělé i pro úbytek hmotnosti.

Zdroj: Jan Witek, TheChive
Jan Witek

Autor

Jan Witek

I když vystudoval zdravotnický obor, nikdy se z něj zdravotní bratr ani doktor nestal. Od malička toužil po pozornosti ostatních, a tak není divu, že se kromě psaní věnuje také moderování a DJingu. Miluje hudbu, kulturu, cestování, dobré jídlo, auta, nové technologie a samozřejmě žít naplno.

E-shop