3 prosté cviky pro perfektní ruce: Nesoustřeďte se na bicepsy, pro vzhled paží je rozhodující úplně jiný sval!

13. 6. 2018 15:30 Co se děje
3 prosté cviky pro perfektní ruce: Nesoustřeďte se na bicepsy, pro vzhled paží je rozhodující úplně jiný sval!

Kdybych dostala korunu pokaždé, když jsem v posilovně nebo tělocvičně viděla někoho, jak sedí na lavičce před zrcadlem, dělá bicepsový zdvih a s až romantickým zaujetím pozoruje smršťování svého bicepsu, explodovalo by mi prasátko. Jakkoli je pozorování vlastního bicepsu jistě duševně velmi dobrodružné a obohacující, pokud chcete mít pěknou konturu ruky, ale hlavně silné a funkční ruce, musíte minimálně stejnou péči věnovat i antagonistovi bicepsu, tedy tricepsu. Trojhlavý sval je totiž pro vzhled ruky zásadní a mnoho lidí také trpí svalovou nerovnováhou, kdy biceps má velkou převahu právě nad často i ochablým tricepsem.

21. 9. 2018ROZHOVOR: "Nejúspěšnější příspěvky jsou ty, které vzniknou náhodou," říká influencer David Pártl o Instagramu

Je to i tím, že pohyby, které zatěžují biceps, děláme reálně i v běžném životě daleko častěji. Svalová nerovnováha kromě toho, že není estetická, je především pro tělo špatná. Mělo by se tedy kompenzovat – zkrácený sval zvýšeně protahovat a ten ochablý zase zvýšeně posilovat.

Níže nabízíme 3 cviky, které vám pomohou celkem zajímavou formou posílit právě vaše tricepsy.

15. 10. 2018Jak se zbavit tvůrčího bloku. Víte, co vám pomůže?

Tricepsová extenze ve stoje s jednoručkami za hlavou

Činku držíte v jedné ruce, kdy začínáte na natažené ruce, která se pak ohýbá za tělo tak, že činka se na konci pohybu blíží rameni. Tento cvik se zaměřuje na co neizolovanější zasažení trojhlavého svalu. Můžete provádět například 4 x 15 opakování, ale záleží na použité váze a vašich záměrech. Další dva cviky naopak zapojí i další partie a při intenzivním provedení vám pomohou i se spalováním. I zde lze například použít 4x15 opakování.

Dipy neboli kliky na bradlech

Jste ve vzporu na bradlech nebo třeba mezi dvěma opěradly židlí a spouštíte celé tělo dolů. Kontrolujte provedení a nešvihejte, nekruťte se a nemelte sebou. Pokud je pro vás zatím cvik moc náročný, můžete provádět jeho alternativu, kdy nohy jsou na zemi a ruce se za tělem opírají o lavičku, pod jejíž úroveň se pak spouštíte.

Tricepsová extenze v planku

Plank neboli prkno je dnes velmi populární cvik ke zpevnění středu těla. Zde toto budeme kombinovat se zapojením tricepsu. Z plankové pozice se budete snažit zvednout napřímením paží, jak vidíte v galerii. Jako není to úplně jednoduché, když se o to pokoušíte prvně a možná se i k tomuto cviku, budete muset propracovat.

Zdroj: Foto: Instagram, Youtube
Nikol Šubrtová

Autor

Nikol Šubrtová

"Nebuď idiot." Tahle rada jí změnila život.

E-shop