Revoluční a zároveň pohodový trend v hubnutí: INTERMITTENT DIETING. Část času si při něm „užíváte“, jako byste vůbec nehubli, a výsledky jsou přesto obrovské

14. 5. 2018 15:30 Co se děje
Revoluční a zároveň pohodový trend v hubnutí: INTERMITTENT DIETING. Část času si při něm „užíváte“, jako byste vůbec nehubli, a výsledky jsou přesto obrovské

V našem okolí se před létem strhlo úplné hubnoucí šílenství. Faldík na břiše se na listině veřejných nepřátel pomalu propracoval i před kdejakou teroristickou buňku či muňku, co jich po světě bohužel je. U nás doma se postoj k těmto hysteriím obvykle vyjadřuje konstatováním: „Tomu, žes jedla jogurt, by stejně nikdy nikdo neuvěřil.“ Nicméně zbytek světa hubne jako o závod a aktuálně je velkým hitem dieta, při které si vlastně půlku času můžete i trošku vyhodit z kopýtka.

14. 12. 2018Jak být přes zimu psychicky i fyzicky v pohodě? Máme pár tipů, které vám pomůžou

Mluvíme o intermittent dieting neboli česky o přerušované dietě. Její funkčnost byla testována a potvrzena výsledky několika studií a z psychického hlediska je pro mnohé lidi přijatelnější než redukční diety klasické. Poslední studie na toto téma, která byla publikována v listu Nature, sledovala přes padesát obézních mužů, kdy každá polovina této skupiny měla jiný dietní plán.

První část snížila kalorický příjem o třetinu po celých 16 týdnů, zatímco druhá skupina omezila o stejné množství svůj kalorický příjem po dva týdny a pak dva týdny jedla v normálním, tedy ve smyslu příjem –výdej vyrovnaném, režimu, jinými slovy po tyto dva týdny druhá skupina mužů nedržela redukční dietu. Tak se to stále opakovalo, až tato skupina režim dodržovala po celých 32 týdnů tak, aby tedy celkový objem dnů v redukčním režimu byl nakonec stejný.

5. 12. 2018Máte rádi svoji práci a chcete si ji udržet? Tyhle tři tipy vám zaručí skvělou kariéru!

Ukázalo se, že skupina, která hubla přerušovaně, zhubla o dost více, a to v průměru přes 8 kilogramů. Výzkumníci věří, že je to tím, že přerušovaná dieta dokáže pozměnit váš metabolismus. Také je známo, že při redukční dietě se tělo procesu brání a svůj metabolismus o něco zpomalí, aby nás tak jaksi v podstatě výhledově chránilo před smrtí hlady. Zmíněná dieta má i variantu, kdy střídáte období půstu a normálního stravování (intermittent fasting). Zde je ale jasné, že půst by měl být krátký a ne absolutní a že dlouhodobé hladovění je pro tělo problémem a ne cestou ke zdraví.

Zdroj: FOTO: Instagram, Pinterest
Nikol Šubrtová

Autor

Nikol Šubrtová

"Nebuď idiot." Tahle rada jí změnila život.

E-shop