HUBNEME DO PLAVEK DÍL 1.: Jak začít? Pět tipů od profi trenéra najdete uvnitř článku!

HUBNEME DO PLAVEK DÍL 1.: Jak začít? Pět tipů od profi trenéra najdete uvnitř článku!

Není to tak dávno, co jsme oznamovali tříměsíční výzvu, kterou podstoupí moderátor, DJ a také jeden z našich redaktorů Jan Witek. Má za sebou první trénink s…
Jan Witek Witek Jan Witek Witek Autor
7. 5. 2018

Není to tak dávno, co jsme oznamovali tříměsíční výzvu, kterou podstoupí moderátor, DJ a také jeden z našich redaktorů Jan Witek (více zde). Honza má za sebou první trénink s osobním trenérem Janem Poborákem, se kterým vám zároveň prozradí pět tipů do začátku.

"Byl to první trénink, takže jsem zjišťoval Honzovu fyzickou kondici," říká trenér Jan Poborák, který bude nad celou výzvou dohlížet. Kromě cvičebního plánu bude Honzovi taktéž sestavovat jídelníček (na tipy se můžete těšit v dalším díle seriálu Hubneme do plavek).

<Path> Neurotrenér sestavuje 10 priorit pro ztrátu tělesného tuku – část 2Zdroj: Jan Vinkler, IG: @janvinkler, FB: /jan.vinkler

Celý trénink začal základními cviky na břicho a tzv. "core muscles" což jsou svaly, které patří do středu těla a tvoří jakýsi stabilizační systém, posilování těchto svalů je tedy základ ke zdravému tělu. Právě proto, aby člověk mohl začít správně dělat i další cviky, měl by mít tohle jádro těla zpevněné. Cvičili jsme také zádové partie, které taktéž patří k těm základním, a díky kterým máme zpevněná záda.

Jelikož se Honza kromě nabírání svalů snaží také zredukovat procento tuku v těle, je k tomu nejlepší dělat více opakování s malou zátěží, kdy dochází k většímu spalování tuků a zároveň se posilují svaly. Další dobrou radou je určitě začít menším kardio tréninkem na zahřátí (chůze na běžícím pásu, veslování na veslovacím stroji apod.) a taktéž na konci tréninku. Svaly, které jste během tréninku posilovali se tak ještě více vyrýsují.

Dalším doporučením je také chůze, snažte se chodit víc než obvykle. Pokud můžete, přivstaňte si a do práce běžte pěšky. Na škodu není ani rychlejší chůze. Je to jeden z nejlepších a nejzdravějších způsobů, jak zdravě snižovat tuk v těle.

"I když jsem teprve na začátku, už teď vidím obrovskou výhodu v tom, že nade mnou někdo drží dohled. Jak uvidíte i v tipech do začátku, je opravdu dobré začít cvičit s osobním trenérem nebo s někým, kdo tomu opravdu rozumí. Již dříve jsem absolvoval několik pokusů v posilovně a až teď vidím, co vše jsem dělal špatně. A vzhledem k tomu, že na rovinu patřím mezi ty méně odhodlané, je skvělé být s někým dohodnutý na pevném termínu, protože není pak tak snadné si chvíli před tím říct, že to odložíte na zítra, což mimochodem také znamená, že to neuděláte nikdy," dodává Jan Witek.

<Path> Na jarní detox pomůže zázračný japonský produkt – zelený čaj Matcha TeaZdroj: Petr Patočka, iStock

Také jste odhodláni dělat něco se svým tělem? Nemáte však tolik odvahy a nevíte jak začít? Níže si přečtěte pět tipů, které jsme dali dohromady s profesionálním osobním trenérem Janem Poborákem.

1. Začněte cvičit s trenérem

Určitě je dobré začít cvičit s trenérem nebo s někým, kdo se v tom opravdu dobře vyzná. Hned ze začátku totiž může dojít ke špatným zvyklostem a člověk si dokonce může poranit či zbytečně namáhat nejrůznější části těla. Osobní trenér vám zároveň dodá motivaci a bude vás povzbuzovat.

2. Neodrovnejte se hned ze začátku

Není dobré si dávat velké zátěže hned na začátku. Pokud jste dlouho, nebo nikdy necvičili, dá to tělu opravdu zabrat. Začnou se posilovat svaly, které nikdo nikdy neposiloval a vy ani možná nevíte, že je máte. Musíte je na to tedy postupně připravit.

3. Neberte ohled na druhé

Neměli byste jít do posilovny s tím, že když vedle vás někdo zvedá dvaceti kilovou činku, tak ji zvednete také. Ze všeho nejdřív se musíte naučit správným pohybům a až poté přidávat a přidávat. Svaly se tak budou posilovat přirozeně a zdravým způsobem, nedojde k přemáhání a následným křečím či dokonce poranění svalových vláken. A ještě jedna rada, pokud se stydíte a máte dojem, že na vás každý kouká, choďte do posilovny se svým kamarádem či kamarádkou a cvičte společně.

4. Zaměřte se také na jídelníček

Velkou součástí péče o vaše tělo je samozřejmě stravování. Pokud si najmete osobního trenéra, většina z nich rovněž nabízí také sestavení jídelníčku. Pokud budete všechna pravidla zdravého a pravidelného stravování dodržovat, výsledky se projeví daleko rychleji. Na základní rady ohledně správného jídelníčku se těšte v dalším dílu tohoto seriálu, který vychází vždy v pondělí.

5. Buďte trpěliví

Pokud se jedná o cvičení a formování postavy, určitě to nebude hned. S tím musí každý, kdo se pro to odhodlá, počítat. Začátky nejsou lehké, ale pokud překonáte pár prvních tréninků, můžete se těšit na odměnu v podobě prvních výsledků, a pak už to půjde samo. Hlavně to chce vydržet!

Další díly seriálu HUBNEME DO PLAVEK:

 

DÍL 1.: Jak začít? Pět tipů od profi trenéra najdete uvnitř článku!

DÍL 2.: Pokud budete dodržovat tyhle zásady stravování, kila půjdou dolů sama

DÍL 3.: Jak cvičit opravdu efektivně? Rady osobního trenéra uvnitř článku!

DÍL 4.: Jaké výhody a nevýhody mají venkovní workoutová hřiště?

DÍL 5.: Velký boom venkovních workoutových hřišť. Kde je najdeme?

DÍL 6.: Profesionální trenér Jan Poborák radí, k čemu je prospěšný funkční trénink

 

Zdroj: Jan Witek, Jan Poborák

Populární
články

Některé mučicí nástroje se dochovaly dodnes
LIDÉ

Hrozivé sexuální mučení praktikované v minulosti se týkalo především žen a gayů. Jak si naši předci představovali správné „tresty“?

Autor: Mirka Dobešová
Vaše dovolená nemusí být jen o vyhledávání památek, ale i neobvyklých sexuálních zážitcích
HOT!

Sexuální turistika: Spojte potěšení z cestování s prohlubováním své intimity. Které světové destinace jsou ty nejoblíbenější?

Autor: Michal Černý
Mít v 90 letech svůj první veřejný coming není jednoduché, ale Kenneth Felts svůj strach překonal a změnil tím zbytek svého života
LIDÉ

V 90 letech se rozhodl pro veřejný coming out a změnil tím zbytek svého života. Příběh Kennetha Feltse inspiruje tisíce lidí po celém světě

Autor: Michal Černý
Je-li čištění intenzivní, může pastu i nahradit
TĚLO & MYSL

Je zubní pasta pro zdraví chrupu nezbytná? Podle odborníků ne – a vznikla jen kvůli zisku výrobců. Zdravé zuby lze zajistit i jinak

Autor: Mirka Dobešová
Pokud se budou pozitivní výsledky klinických testů opakovat, mohou se muži těšit na své „antikoncepční Eldorádo“
TĚLO & MYSL

Zapomeňte na kondomy či vasektomii, vědci přichází s revolučním řešením. Antikoncepční gel pro muže se na trh dostane za pár let

Autor: Michal Černý
Vzhledem k tomu, že výstup na horu i pohyb v jejím okolí je je zakázán, moc fotek odtamtud neexistuje
CESTOVÁNÍ

Poznejte Gangkhar Puensum, nejvyšší nezdolanou horu na světě, na kterou již 30 let platí zákaz vstupu

Autor: Michal Černý
Krása Dolomit láká na idylickou glamsport dovolenou
LUXURY TRAVEL

Nový trend „glamsport“ láká na spojení aktivní dovolené s luxusem. Vyzkoušet jej můžete třeba s kolem v italských Dolomitech

Autor: Redakce
Emerald Kaia se vydá na první plavbu v dubnu 2026
LUXURY TRAVEL

Nahlédněte za oponu luxusního cestování. Jak probíhá plavba jednou z nejexkluzivnějších jachet současnosti?

Autor: Redakce
Je tohle podoba domů budoucnosti?
LIVING

Změna klimatu žádá změnu bydlení. Plovoucí domy, které odolají záplavám i tajfunu, již slouží jako inspirace architektů napříč světem

Autor: Mirka Dobešová
Součástí vzrušení může být i dominantní postavení muže, kderý kompliment „uděluje“
HOT!

„Miliony žen“ mají v posteli úchylku, o které většina mužů ani netuší. Provazy ani důtky k tomu přitom nejsou potřeba

Autor: Martin Lyko

E-Shop