
„Ječící děti v letadle? Horší než turbulence.“ Průzkum odhalil, z čeho mají lidé nejhorší úzkosti na cestách
Aerolinky a jejich „stress-free“ skóre
Stránka Bounce.com použila data z průzkumu, aby určila, které atributy leteckých společností způsobují, že se cestující cítí nejméně „znepokojení nebo zneklidnění“, a následně porovnala hlavní letecké společnosti pomocí těchto faktorů, aby vytvořila „stress-free skóre“ s maximálním počtem 10 bodů.
Nejlepší leteckou společností pro úzkostné cestující se stala Singapore Airlines se „stress-free“ skóre 8,94 z 10. Bounce uvedla, že široká sedadla v ekonomické třídě této letecké společnosti poskytují cestujícím během delších letů více prostoru na spaní nebo relaxaci. Letecká společnost také nabízí playlisty pro meditaci během letu, aby si lidé mohli odpočinout od jakýchkoliv okolních situací, které by v nich vyvolávaly úzkost.
Korean Air dosáhla „stress-free“ skóre 8,82 a Cathay Pacific měla „stress-free“ skóre 8,57.
Dá se důvěra k letadlu trénovat?
Některé letecké společnosti — jako například British Airways na devátém místě — nabízejí nervózním cestujícím kurzy „létání s důvěrou“, v nichž se cestující dozví více o tom, jak letadlo funguje, a naučí se další techniky, které mohou použít během letu, aby zachovali klid.
Například pilot British Airways, kapitán Steve Allright, dříve uvedl pro The Independent, že mnoho nervózních cestujících nerozumí tomu, jak může letadlo zůstat ve vzduchu, takže připomněl těm, kteří se účastní kurzu „létání s důvěrou“, že letadlo letící ve výšce 30 000 stop může klouzat 100 mil, i když všechny motory selžou.
Allright také poznamenal, že turbulence mohou být „způsobeny přírodou a jsou naprosto bezpečné, protože letadlo je postaveno tak, aby vydrželo i ty největší turbulence. Pokud máte zapnutý bezpečnostní pás, jste vždy naprosto v bezpečí“.
Dalším návrhem pro nervózní cestující je promluvit si s posádkou při nástupu do letadla. To zahrnuje kladení otázek, pokud si nejste jisti, co se během letu děje.
Nejhorším „triggerem“ nejsou turbulence
Dále byl vytvořen seznam spouštěčů cestovní úzkosti, seřazených podle toho, kolik cestujících považovalo zážitek za „znepokojující“ nebo „zneklidňující“.
Více než polovina respondentů průzkumu (51,6 %) uvedla, že k jejich úzkosti během letu přispívají křičící děti. Dalším nejčastěji uváděným faktorem byly turbulence s 51,5 %.
Třetím nejzmiňovanějším faktorem byli „hluční lidé kolem vás“ se 46,7 %, zatímco čtvrtým bylo zpoždění s 40,30 %. Pátým faktorem se staly „zapáchající toalety“ s 39,8 %.
Další faktory, které přispěly k úzkostem během letu, zahrnovaly: nepřátelskou posádku, přeplněné uličky, náhodně přidělená sedadla, příliš horkou nebo studenou kabinu, rušné toalety, příliš mnoho podávaného alkoholu, dotěrnou posádku, která se snaží prodat zboží, a silně vonící jídla.
Nejlepší letecké společnosti pro nervózní cestující
• Singapore Airlines
• Korean Air
• Cathay Pacific
• Japan Airlines
• Qatar Airways
• easyJet
• Virgin Australia
• Virgin Atlantic
• British Airways
• SWISS
Pro více cestovních novinek a rad poslouchejte podcast Simona Caldera.
© Independent Digital News & Media Ltd