
Duolingo i stání ve frontě na letadlo. Které návyky byste si měli odpustit na cestách, ať z vás generace Z nemá „osypky“?
Kritika, jakou byste netipovali
Na vrchol seznamu největších cestovatelských „osypek“ generace Z se dostalo veřejné natáčení videí na TikTok nebo Instagram, poněvadž ho jeden ze čtyř dotázaných z generace Z označil za „fuj“. Docela ironie, když zohledníme, že to generace Z možná zavinila nejvíc ze všech. V generaci Zoomerů zjevně existuje nějaký vnitřní konflikt.
Na první příčce se umístily také respektující „osypky“: nošení kulturně nevhodného oblečení, což jeden ze čtyř (26 %) respondentů z generace Z také označil nálepkou „fuj“.
Láska nebeská? Raději decentní rozloučení
Dále přišla na řadu příliš dramatická rozloučení na letišti, což dokazuje, že generace Z není velkým fanouškem úvodní scény z Lásky nebeské – zhruba jeden z pěti (19 %) dotázaných z generace Z to považuje za „fuj“.
Zdroj: Giphy
Respondenti z generace Z také vyjádřili nelibost k nošení turistického zboží (15 %) a k nakupování suvenýrů (6 %), takže hodně štěstí, pokud si chcete přivézt z dovolené něco na památku.
Co se týče dalších technologicky zaměřených „osypek“, generace Z také nemá ráda lidi, co dokumentují celý svůj výlet prostřednictvím sociálních sítí (12 %), a lidi, co používají Duolingo (8 %).
Vadit může i potlesk nebo batoh
Obaly na pasy jsou oficiálně out, což platí i pro generaci Z, která je označila za jeden z deseti největších cestovatelských „fuj“. A na dvanáctém místě máme ultra rozdělující rozhodnutí stát ve frontě na letadlo, což téměř jeden z deseti z generace Z oficiálně považuje za „fuj“.
Nový průzkum přichází v době, kdy mnoho uživatelů TikToku a Instagramu využilo tyto aplikace, aby oznámili, na které cestovatelské chování mají „alergii“. Často uváděli klasické potíže s etiketou, jako je tleskání během přistání letadla, ale došlo i na specifičtější stížnosti, jako je nošení batohů vepředu.
1. Natáčení videí na TikTok a Instagram na veřejnosti (26 %)
2. Nošení kulturně nevhodného oblečení (26 %)
3. Příliš dramatické loučení na letišti (19 %)
4. Nošení žabek (17 %)
5. Nošení turistického zboží (15 %)
6. Dokumentování celého výletu prostřednictvím sociálních sítí (12 %)
7. Nakupování jídla nebo pití z globálních řetězců (8 %)
8. Používání aplikace Duolingo (8 %)
9. Používání obalu na pas (7 %)
10. Nakupování suvenýrů (6 %)
11. Odbavení zavazadel na krátké cesty (6 %)
12. Stání ve frontě na letadlo (6 %)
13. Dostavení se na letiště dříve, než je nutné (5 %)
Když cestovat, tak nenuceně
Annajane Güzel, globální ředitelka brand marketingu ve firmě Generator, uvedla: „Tento výzkum ukazuje, že cestovatelé z generace Z přepisují pravidla turismu a upřednostňují autentičnost před zastaralými cestovními klišé.“
„Od vynechání dramatických rozloučení na letišti po vyhýbání se turistickému oblečení od hlavy až k patě, jde o to, jak ocenit destinaci promyšlenějším a nenucenějším způsobem. Zpráva je jasná: splynout, cestovat chytře a vypustit zjevné ‚turistické‘ manévry.“
© The Standard Ltd