Plavba po moři jako symbol svobody aneb Mileniálové objevili nový způsob trávení dovolené
LGBT+
Zdroj: Adobe Stock

Plavba po moři jako symbol svobody aneb Mileniálové objevili nový způsob trávení dovolené

Moderní výletní plavby po moři už dávno nejsou jen o poklidném odpočinku. Staly se totiž oblíbeným cílem mileniálů a členů LGBTQ+ komunity, kteří na nich hledají kombinaci luxusu, nespoutané zábavy a jedinečných zážitků. Tyto cesty nabízejí vše od objevování exotických destinací až po možnost navázání nového vztahu. Co na těchto lodích můžete očekávat a proč si je zejména mladá generace tak oblíbila?
Michal Černý Autor
22. 1. 2025

Na horní palubě lodi Scarlet Lady od společnosti Virgin Voyages se pohybují svalnatí muži v neonových plavkách, kteří popíjejí koktejly pod ibizským sluncem. Všichni poslouchají Richarda Bransona, který na pódiu diskutuje se svým dlouholetým přítelem Boyem Georgem.

„Pokud jste na plavbě Virgin Voyage a připadáte si napjatí, víte, kde je prkno. Klidně si ho vyzkoušejte,“ říká Branson, nyní 74letý podnikatel a zakladatel Virgin Group. Publikum jásá a směje se. Tohle je ta nejlepší „gay“ pirátská loď, jakou si dokážete představit.

Mileniálové na vlně plaveb

Plavby lodí dříve představovaly doménu starší generace hledající klidnější zážitky. Nicméně hlavně díky mileniálům celý tento plavební průmysl prochází radikálním oživením. Podle zprávy Cruise Lines International Association z roku 2023 tvoří více než 50 % cestujících na plavbách lidé ve věku 20 až 59 let.

Společnosti jako Virgin Voyages s heslem „žijte jako rocková hvězda“ těží z toho, že mladší generace hledá dobrodružnější a nespoutanější způsoby, jak trávit dovolenou. Balíčky nabízejí atraktivní slevy pro mladé lidi – třeba na plavbě od konkurenční společnosti MSC Cruises dostanou cestující mezi 18 a 29 lety slevu 15 %. Virgin Voyages navíc oslovuje i generaci Z, když nabízí plavby zdarma pro mladé do 26 let, kteří cestují se svými rodiči.

<Path> Za nabubřelost mileniálů může generace rodičů. Je odpovědností společnosti přizpůsobit se jejich potřebám, myslí si známý odborníkZdroj: YouTube kanál Team Fearless, simonsinek.com, entrepreneur.com, forbes.com, beresfordresearch.com, theatlantic.com, indeed.com

Royal Caribbean, známá svými moderními loděmi plnými zábavních atrakcí, láká mladé dobrodruhy na speciální nabídky v podobě balíčků pro skupiny přátel, které zahrnují slevy na kajuty a zážitky, jako je surfování na umělé vlně nebo lanový skluz přímo na palubě. Pro ty, kteří cestují s rodinou, nabízí až 30% slevu na druhou a třetí osobu v jedné kajutě.

Tipy redakce

Norwegian Cruise Line se zase zaměřuje na individualisty a flexibilní cestování. Jejich koncept „Freestyle Cruising“ umožňuje cestujícím plánovat si denní program podle svých představ, bez pevně stanovených časů večeří či aktivit. Mladé cestovatele oslovují také nabídkou slev pro studenty a častými akcemi, kdy druhý cestující v kajutě pluje zdarma, což je oblíbené zejména mezi páry a přáteli.

Zábava bez hranic

Na palubě Scarlet Lady, kde se odehrávají DJ sety od Boye George, atmosféra připomíná festival spojený s luxusem. Boy George s úměvem prohlašuje: „Nejlepší na tom, že nemám děti, je možnost dělat, co chci.“ Publikum jásá.

Virgin Voyages je díky své otevřenosti a podpoře LGBTQ+ komunity považována za jednu z nejoblíbenějších možností mezi queer cestovateli. Jejich lodě, jako například Scarlet Lady, nabízejí nejen nepřetržitou zábavu, ale také služby šité na míru specifickým přáním pasažérů. Mezi lákadla patří třeba tetovací studio nebo VIP zóny s neomezenými minibary. Zkrátka místo, kde si můžete připadat jako skutečná rocková hvězda.

Novodobí piráti na palubě

„Klub zavírá až ve tři ráno? Cože?“ komentuje jeden z britských cestujících, čímž dokonale vystihuje atmosféru plaveb Virgin Voyages, které se rychle stávají symbolem neomezené svobody a nekonečné zábavy. Plavba s názvem „Francouzské dny a noci na Ibize“ nabízí zastávky v Marseille, Cannes, Palma de Mallorca a na samotné Ibize. Cestující jsou povzbuzováni, aby si každý den vytvořili vlastní festival plný zážitků. Jeden z vrcholů přichází, když loď zakotví u Ibizy a hosté mají možnost navštívit legendární klub Ushuaïa, kde vystupuje Calvin Harris. Na palubu se pak mohou vrátit až v časných ranních hodinách.

Některé výletní lodě spíše než místo ke klidné relaxaci připomínají lunapark
Foto: Adobe Stock

Na těchto plavbách nehrozí, že by se někdo nudil. Mileniálové, kteří jsou zvyklí na rychlé tempo života a sdílení zážitků, zde oživují i moderní fenomény jako polyamorie nebo experimentování s drogami. Plavby totiž nabízejí nejen tradiční zážitky, ale i speciální sladkosti v podobě čokolády s „magickými“ houbami. 

Místo pro každého

Nejsou to ale jen mladí, kdo se nechávají strhnout touto atmosférou. Starší cestující, kteří na plavby tradičně jezdí, se dokáží přizpůsobit. Jeden sedmdesátník suše konstatuje: „Když si vyndám naslouchátka, je tu naprostý klid.“ Jiní se naopak aktivně zapojují a sdílejí zkušenosti, třeba u cigarety s mládeží nebo hraní pickleballu na palubě.

<Path> Kvůli plavbě lodí nebo romantickému sňatku (či registraci) na vodě nemusíte „vytáhnout paty“ z ČechZdroj: Prague Boats

Novodobé dělení kajut

Otočený ananas, symbol swingers komunity, ustupuje modernějším znamením. Na dveřích kajut nyní najdete nálepky koktejlů nebo žabek, které odrážejí uvolněnější a otevřenější přístup k životu. Polyamorie a rozmanitost vztahů se tak stávají symbolem novodobých „pirátů“, kteří na těchto plavbách hledají dobrodružství a jedinečné zážitky.

Plavby dnes představují ztělesnění aktuálního životního stylu – kombinaci nespoutané zábavy, objevování nových možností a oslavy individuality. Tento komfort a luxus však často přináší svou daň, kterou budoucí generace pocítí v podobě ekologických i ekonomických dopadů.

Zdroj: nationalgeographic.com, cruising.org, thepointsguy.com, menshealth.com, článek byl vytvořen s pomocí generativní AI (ChatGPT)

Populární
články

„Nejhorší byl ten gaslighting. Už jsem si připadal jako blázen,“ vypráví muž o vztahu, který jej přesvědčil, že chce být raději single
LIDÉ

„Nejhorší byl ten gaslighting. Už jsem si připadal jako blázen,“ vypráví muž o vztahu, který jej přesvědčil, že chce být raději single

Autor: Irena Piloušková
hraběnka Sonata Mondscheinová
LIDÉ

Přežil nacismus, léčbu homosexuality a bavil jako hraběnka Sonata Mondscheinová. Životní příběh Oty Tasinata, průkopníka českého dragu

Autor: Redakce LUI
Příčiny rozporů ve vztahu mohou být různé
LIDÉ

„Odjakživa toužím po dětech, podle partnera je to ale proti přírodě. Stále se kvůli tomu hádáme,“ bojí se rozchodu Patrik

Autor: Mirka Dobešová
Yvonne celých 63 let bojuje o to, aby byla uznána jako žena
LIDÉ

„Nutili mě být muž. Otec mě chytil za genitálie a dokazoval mi, že jsem kluk,“ vzpomíná intersexuální Yvonne. O svou identitu bojuje 63 let

Autor: Mirka Dobešová
Adam Pavlovčin umí zaujmout nejen svým hlasem, ale také nepřehlédnutelnou vizuální prezentací
KULTURA

Zpěvák Adonxs představil „drzou baladu“, s níž chce dobýt letošní Eurovizi. „Česko si jde pro vítězství!“ reagují zahraniční posluchači

Autor: Veronika Košťálková
Taxi služby určené pouze pro ženy mají svůj význam, což potvrdí nespočet konečně spokojených zákaznic
CESTOVÁNÍ

Chlapy neberu, sorry jako! Aneb proč má smysl mít taxislužbu pouze pro ženy

Autor: Michal Černý
Tomáš Horych je digitální markeťák, jenž ve volném čase prodává (nejen) erotické antistresové omalovánky. Jako jediný v Česku
LIDÉ

„Líbilo by se mi, kdyby si mé omalovánky vybarvila Jiřinka Bohdalová,“ říká se smíchem autor erotických gay omalovánek DickObraz

Autor: Michal Černý
S blížícím se pátkem často zaznívá věta: „Sejdeme se v klubu!“ Páry s velkým věkovým rozdílem by k ní nejspíš dodaly: není klub jako klub
LIDÉ

„Máma mi říká, že jsem gerontofilka,“ tvrdí mladá žena – a vysvětluje, proč vždy randí s výrazně staršími muži

Autor: Veronika Košťálková
Sopečná La Palma nutně nadchne každého
CESTOVÁNÍ

„To není mráček, ale sopečné plyny.“ Krása ostrova La Palma, který v roce 2021 zalila žhavá láva, je drsná a překvapivá

Autor: Mirka Dobešová
Javorina dbá na využití přírodních materiálů a také udržitelnost
Living 2/24

Revoluce v domácím fitness: „Naši zákazníci častěji pracují a aktivně žijí v domácím prostředí,” vysvětluje obchodní ředitelka Javorina GYM

Autor: Redakce LUI

E-Shop