„Být druhý není alternativou“: CUPRA představila nový model Terramar inspirovaný bohatstvím Barcelony
[little ads never killed nobody] #spoluprace
Zdroj: CUPRA/Se svolením

„Být druhý není alternativou“: CUPRA představila nový model Terramar inspirovaný bohatstvím Barcelony

Automobilka CUPRA, inspirovaná pulzujícím životem a bohatou kulturou Barcelony, představuje nový model Terramar. Toto sportovní SUV kombinuje odvážný design a inovativní technologie s duchem středomořského města. Terramar otevírá novou éru pro značku CUPRA, spojuje emoce s výkonem a přináší vozidlo, které mění definici SUV z hlediska stylu a dynamiky.
Redakce LUI Redakce LUI Autor
22. 10. 2024

Značka s rebelským duchem

CUPRA si od svého založení v roce 2018 rychle získala pověst inovativní a odvážné značky, která neustále překonává očekávání. S kořeny v Barceloně, městě plném živé kultury, bohaté architektury a středomořské energie, přináší vozy, které nejsou jen dopravním prostředkem, ale i skvělým zdrojem emocí.

Rebelská povaha značky CUPRA se projevuje v jejím zpochybňování konvencí automobilového průmyslu. Místo následování běžných trendů hledá vlastní cestu, kde se snoubí design s technologií. Značka oslovuje ty, kteří hledají něco odlišného a nebojí se vybočit z řady. Jejich vozy vyjadřují individualitu a odvahu být jiný, což odpovídá i duchu Barcelony.

Nejnovější model Terramar tento přístup opět velmi jasně zdůrazňuje a posiluje pozici značky CUPRA v nejrychleji rostoucích segmentech trhu, aniž by však ztratila svůj rebelský charakter.

Design inspirovaný Barcelonou a emocemi

CUPRA Terramar je výsledkem spojení středomořské kultury a architektonického ducha Barcelony. Šéfdesignér Jorge Diez zdůrazňuje, že design vozu je výsledkem emocí a odhodlání. „Chtěli jsme vytvořit SUV s odvážným a sebevědomým designem, které kombinuje výšku a rozměry typické pro SUV se svalnatým pojetím a kontrastními liniemi našich sportovních modelů,“ říká Diez. Přídi vozu dominuje dlouhá kapota s výrazným „žraločím nosem“ a ikonickými světlomety s motivem tří trojúhelníků, které jí dodávají punc sebejistoty. Boční linie zase připomínají vlnu, která vůz opticky zvedá vzhůru. Zadní část zdůrazňuje široké proporce s osvětleným logem CUPRA a nápisem Terramar, což vozu dodává působivý a elegantní vzhled.

Interiér je orientovaný na řidiče a kombinuje sportovní charakter s myšlenkou udržitelnosti. Skořepinová sedadla jsou čalouněna materiály z recyklovaných vláken, jako je SEAQUAL® YARN vyrobený z plastového odpadu z oceánů, a materiálem Dinamica® s minimálně 73% podílem recyklovaných tkanin. K dispozici je také kůže zpracovaná pomocí rostlinných činidel. Digitalizace a konektivita jsou dalšími klíčovými prvky interiéru, který je vybaven 12,9palcovým dotykovým displejem infotainmentu s nově navrženým uživatelským rozhraním a osvětleným posuvným ovládacím prvkem v retro stylu. O zvukový zážitek se stará hi-fi audiosystém od společnosti Sennheiser Mobility s 12 reproduktory, který poskytuje čistý a výrazný prostorový zvuk.

Výkonné a efektivní pohonné jednotky

CUPRA Terramar nabízí pět různých typů pohonů založených na třech technologiích: benzínové motory TSI, lehké hybridy eTSI a novou generaci dobíjecích hybridů eHybrid. Tyto motory poskytují výkon od 150 do 272 koní. Nové dobíjecí hybridy umožňují ujet více než 100 km čistě na elektřinu a podporují rychlé nabíjení až 50 kW, což znamená, že baterii můžete rychle dobít doma i na cestách. Vůz je standardně vybaven sportovním podvozkem s citlivým řízením, přizpůsobitelným odpružením a výkonnými brzdami Akebono. Díky moderní konstrukci a sportovnímu naladění nabízí Terramar vynikající ovladatelnost a hbitost, což jen potvrzuje sportovní charakter vozu. 

<Path> CUPRA nejsou jen auta, ale také stylové a udržitelné teniskyZdroj: CUPRA

Pro milovníky dynamické jízdy je k dispozici verze VZ (zkratka pro „veloz“, což ve španělštině znamená „rychlý“), která nabízí nejvyšší výkon a pohon všech kol 4Drive. Elektrický brzdový posilovač a progresivní řízení přispívají k lepší ovladatelnosti a bezpečnosti vozu. Různé jízdní režimy, včetně Comfort, Performance a CUPRA, umožňují přizpůsobit charakter vozu aktuálním požadavkům řidiče.

Tipy redakce

Bezpečnost a pokročilé technologie

Vůz je vybaven řadou pokročilých asistenčních systémů, jako je prediktivní adaptivní tempomat ACC, který upravuje rychlost podle průběhu silnice a dopravních značek. Systém Travel Assist kombinuje informace z ACC a Lane Assist k aktivnímu udržování vozu uprostřed jízdního pruhu. Side and Exit Assist upozorňuje na vozidla ve slepém úhlu a při vystupování z vozu. Emergency Assist dokáže zastavit vozidlo v případě, že řidič nereaguje, a automaticky kontaktovat záchranné služby pomocí systému eCall.

Bezpečnost zvyšuje také sedm airbagů včetně centrálního bočního airbagu vpředu. Světlomety CUPRA Matrix LED Ultra s vysokým rozlišením nejen osvětlují vozovku, ale také promítají důležité informace před řidiče, jako jsou upozornění na malou vzdálenost od vozidla vpředu nebo nebezpečné podmínky na silnici, což zlepšuje jeho přehled a zvyšuje bezpečnost jízdy.

Jako by člověk seděl v autě budoucnosti...
Foto: CUPRA/Se svolením

Strategická partnerství a limitovaná edice

Premiéra modelu Terramar proběhla v rámci 37. Poháru Ameriky, nejprestižnějšího jachtařského závodu na světě, s nímž CUPRA navázala strategické partnerství. S mottem „Být druhý není alternativou“ uvedla značka na trh limitovanou edici „CUPRA Terramar America’s Cup“, jíž bude vyrobeno pouze 1337 kusů. Tato exkluzivní edice se vyznačuje speciálním designem, včetně jedinečného matného laku šedá Enceladus, exkluzivních černých 20palcových kol a laserem vyrytého loga America's Cup na střešním sloupku B. Interiér zdobí skořepinová sedadla čalouněná kůží Moonslate s logem America's Cup.

CUPRA také představila jachtu E23 Terramar ve spolupráci se společností De Antonio Yachts, která je inspirována designovými prvky a barvami modelu Terramar. Navíc uvedla novou módní kapsulovou kolekci reprezentující jachtařského ducha Poháru Ameriky, kterou lze zakoupit ve vesnici závodu a v komplexu IMAX v Barceloně. Tyto projekty odrážejí odvážný a nekonvenční design značky a její snahu inspirovat svět z Barcelony.

Pro uvedení modelu Terramar připravila CUPRA jedinečnou globální kampaň ve spolupráci s proslulým filmovým režisérem J.A. Bayonou, který je ambasadorem značky. Bayona zdůraznil společné hodnoty se značkou: překonávat očekávání, vytvářet emoce a posouvat hranice prostřednictvím vyzývavých příběhů. Tato spolupráce propojuje světy filmu a automobilového designu a inspiruje novou generaci tvůrců a řidičů.

Dostupnost a úspěchy značky

CUPRA Terramar byla sice navržena a vyvinuta v Barceloně, avšak bude vyráběna v továrně Audi v maďarském Győru. Předprodej na českém trhu začal již 4. září s cenami od 1 084 900 Kč. První vozy budou zákazníkům předány v posledním čtvrtletí letošního roku. Zákazníci se mohou těšit na bohatou výbavu, včetně pokročilých technologií a možností individualizace vozu podle svých představ.

CUPRA pokračuje ve svém dynamickém růstu, kdy od svého vzniku dosud dodala 700 000 vozů. V první polovině tohoto roku zaznamenala nejlepší prodejní výsledky ve své historii, s 125 700 dodanými vozy, což představuje meziroční nárůst o 17,2 % oproti stejnému období v roce 2023. Tato čísla potvrzují úspěch značky a její schopnost oslovit zákazníky, kteří hledají výjimečný design a intenzivní sportovní výkony.

Terramar představuje důležitý krok pro značku, která vstupuje do nových segmentů a oslovuje širší publikum, aniž by ztratila svou jedinečnou identitu a sportovní DNA. Tento vůz mění definici SUV z hlediska emocí, výkonu a designu a potvrzuje, že pro CUPRA je druhé místo nepřijatelné. S modelem Terramar značka nejen rozšiřuje své produktové portfolio, ale také posiluje svůj závazek k udržitelnosti, inovacím a překonávání očekávání.

Zdroj: cupraofficial.cz

Populární
články

Nadnárodní firmy, které dříve ochotně slavily tzv. „pride month“ a otevřeně podporovaly LGBT+ menšinu, v důsledku změny politického klimatu „převlékají kabáty“
AKTUALITY

Přistiženy při pinkwashingu? Obří firmy ukazují LGBT+ lidem záda, duhové škrty dělá McDonald’s, Amazon i Meta

Autor: Veronika Košťálková
Mnohé studie i mediální titulky líčí generaci Z jako „kutilsky neschopnou“. Často ale zapomínají na fakt, že pronajímatelé DIY projektům příliš nefandí – a s vlastním bydlením to mají „sněhové vločky“ těžší než generace jejich rodičů
LIDÉ

Každá pátá „sněhová vločka“ se bojí vyměnit žárovku. Důvody, proč generace Z radši volá na pomoc řemeslníky, vás pobaví i rozesmutní

Autor: Veronika Košťálková
Londýnská restaurace The Fair Pour chce upozornit na majetkové nerovnosti – i proto bude otevřena ve speciálně vybraném termínu
FUN

„Platím dvě piva a příplatek za vilu s bazénem!“ Jak to chodí v hospodě, která majetným schválně účtuje vyšší částky?

Autor: Veronika Košťálková
Ketamin, původně vyvinutý jako anestetikum, se v posledních letech dostává do popředí jako kontroverzní nástroj pro léčbu deprese
TĚLO & MYSL

„Bral jsem 3 gramy za noc“: Proč muži používají ketamin k léčbě deprese

Autor: Michal Černý
I když spal dvanáct hodin denně, stále byl vyčerpaný a nešťastný
LIDÉ

„Na vyhoření je nejhorší, že vám ho lidi nevěří,“ vypráví Daniel o dnech na dně. „U mě to odstartoval coming out,“ dodává

Autor: Irena Piloušková
Takzvané „momfluencerky“ se pouštějí na tenký led – z pohledu mnohých narušují soukromí vlastních potomků, a ještě monetizují jejich dětství. Samy matky-influencerky ale argumentují tím, že vydělané peníze spoří dětem na jejich budoucnost
LIDÉ

„Až děti uvidí, kolik peněz mají na účtu, nebudou se na mě zlobit,“ tvrdí úspěšná „momfluencerka“. Sdílením jejich dětství vydělává statisíce

Autor: Veronika Košťálková
Daniel Krutý, zakladatel politické strany Hnutí Generace
LIDÉ

„LGBT lidé jsou součást společnosti, nemám v plánu házet je v jakémkoliv ohledu přes palubu,“ říká Daniel Krutý, zakladatel Hnutí Generace

Autor: Michal Černý
Mladší generace se stále častěji vyhýbají nejen manželství, ale též i označování svého vztahu jakoukoliv oficiální nálepkou
TRENDY

Zapomeňte na manželství aneb Čeho se bojí moderní „vztahofobové“

Autor: Redakce LUI
Takzvaní „treatleři“ si hlasitě stěžují na dovážkové služby – často jim však nedochází, v jakých podmínkách kurýři pracují
TRENDY

Napůl zákazník, napůl Hitler. Tzv. „treatleři“ jsou postrachem kurýrů i sociálních sítí. Jak rozvážkové služby mění běžné lidi na tyrany?

Autor: Veronika Košťálková
Poté, co byl Donald Trump opětovně zvolen prezidentem USA, roste raketově počet LGBT vlastníků zbraní
TRENDY

V USA prudce roste počet LGBT držitelů zbraní. Připravují se na novou vládu Donalda Trumpa

Autor: Michal Černý

E-Shop