„Spánkový rozvod“ na dovolené? Půlka mladých párů nechce na hotelu společný pokoj, každý třetí odmítá spát v jedné posteli
Romantický výhled ano, společnou postel ne
Někteří turisté evidentně nechtějí šetřit na určitých prioritách, ať už jde o přístup k bazénu, výhled na moře nebo snídani v ceně pobytu. Zpráva společnosti Hilton, která nastiňuje trendy v hotelích a letoviscích pro rok 2025, však odhalila, že pro některé cestovatele je zásadní, aby měli s partnerem oddělené postele, protože upřednostňují, když se na dovolené lépe vyspí.
„Spánkové rozvody“ v praxi
V rámci průzkumu, jehož se zúčastnilo 2 000 dospělých Britů, kteří jezdí na dovolené, 59 % z nich uvedlo, že se jim lépe spí o samotě, přičemž 33 % při cestování dává přednost spaní v oddělené posteli od drahé polovičky. Při rezervaci dovolené 19 % respondentů uvedlo, že si bookují oddělená lůžka v rámci jednoho pokoje, zatímco 11 % trvá na tom, že si dokonce rezervují úplně jiné pokoje. Téměř polovina (47 %) uvedla, že tyto kroky podnikají, aby si zajistili lepší spánek, zatímco 28 % poznamenalo, že prostě mají jiné spánkové preference než jejich protějšek.
Mladší generace překvapila
Přestože „spánkový rozvod” není novým fenoménem, dokonce jde o tradiční způsob života mnoha párů napříč generacemi i zeměmi, v rezervování oddělených postelí vede mladší generace.
Když spojíme mileniály a generaci Z dohromady (narození v letech 1980-2006), dostaneme nejpočetnější věkovou skupinu – a 31 % z nich uvedlo, že si rezervují oddělená lůžka.
A je to právě generace Z (1998-2008), která dává přednost bookování zcela oddělených pokojů od svých milovaných, neboť přesně polovina britských respondentů v tomto věku uvedla, že jde o jejich případ.
Když se na problematiku podíváme šířeji, i v mezinárodním kontextu, oddělené spaní obvykle upřednostňují lidé ve věku nad 65 let (včetně). Více než třetina z nich (38 %) tvrdí, že si během cestování raději zamluví jinou postel než jejich partner.
Hlavně žádný budík!
Pro některé je odjezd na dovolenou, během níž vybočí z běžné rutiny, příležitostí dohnat tolik potřebné hodiny spánku – bez ohledu na to, jak malebně může vypadat tropický východ slunce. Svědčí o tom i množství Britů, kteří si na dovolené nenastavují budík – nadpoloviční většina respondentů uvedla, že se na dovolené vyhýbá jakémukoliv buzení.
Zdroj: Giphy
Simon Vincent, výkonný viceprezident a prezident společnosti Hilton pro Evropu, Blízký východ a Afriku, řekl: „Jako přední světová značka v oblasti pohostinství víme, že pro zákazníky je nejdůležitější skvělý pobyt. Naše zpráva o trendech pro rok 2025 ukazuje, že odpočinek a dobíjení energie jsou i nadále hlavními motivy k cestování.“
Poté pokračoval: „Hilton se zavázal poskytovat skvělé pobyty pro každou příležitost, kamkoli se naši hosté chtějí vypravit. To vše samozřejmě podpořené přátelskými a spolehlivými službami, jaké hosté očekávají v kterémkoli z našich 8 000 hotelů po celém světě.“
Další novinky a rady z oblasti cestování najdete v podcastu Simona Caldera.
© Independent Digital News & Media Ltd