Seat Ateca FR 2.0 TSI DSG 4WD – nenápadný stroj plný překvapení
Recenze
Zdroj: Jan Witek, se svolením

Seat Ateca FR 2.0 TSI DSG 4WD – nenápadný stroj plný překvapení

Seat Ateca patří mezi automobily, které svým designem nejsou až tak výrazné, a co se týče rychlosti, podle mého v očích mnoha lidí splynou s ostatními automobily dalších značek z koncernu VW. Po usednutí do interiéru a vyzkoušení všech možných funkcí vozu však přijdete na to, že se Seat Ateca přece jenom od ostatních vozů odlišuje minimálně tím, jak poctivě je zpracován. Pojďme se na tohle SUV podívat trochu blíž.
Redakce Redakce Autor
29. 12. 2022

Automobil Seat Ateca jsem k testu dostal s dvoulitrovým benzinovým motorem, na který jsem se moc těšil. Pokud uvažujete o koupi SUV vozu, měl by v sobě mít minimálně podobně silný motor. Samozřejmě se najdou i kupci, kteří budou preferovat slabší motory, a tak v nabídce najdete i motor 1.0 TSI s výkonem 81 kW nebo 1,5 TSI s výkonem 110 kW. Silnější motor však Atece sluší daleko víc.

<Path> Představení Po Fredrikovi přináší herecký koncert Jana Fanty i závažné téma nákazy HIVZdroj: Divadlo na Fidlovačce

Testovaný benzinový dvoulitr je nejsilnějším zážehovým agregátem značky, který nabízí výkon 140 kW, díky čemuž nemá sebemenší problém ani s trochu větší karoserií vozu. Navíc je jeho chod velmi příjemný a tichý. Velmi mě překvapilo, že i při zvolení sportovního režimu vůz jako by vůbec nepatřil do segmentu SUV. V zatáčkách je totiž neuvěřitelně obratný a stabilní. Ne že byste takovou svižnou jízdu v zatáčkách absolvovali každý den, ale je dobré vědět, že v rukou držíte opravdu precizně vypracovaný vůz, který se popere s každou situací.

Na běžnou jízdu máte díky výkonnému motoru síly na rozdávání a předjíždění pomalejších vozidel na okreskách pro vás nebude v žádném případě problém. Zároveň si užijete skvělé pohodlí i na delších cestách po dálnici. Podvozek totiž i přes vyšší tuhost dokonale filtruje nerovnosti, které na cestě potkáte, a ve spojení s velmi dobře odhlučněnou kabinou si budete každou jízdu užívat na maximum.

Nenápadný design

Pokud chcete vůz, který na silnicích nebude až tak vyčnívat, Ateca je správnou volbou. Na druhou stranu však musím říct, že pokud si vyberete verzi FR, což je označení, které Seat používá pro vozy se sportovnějším charakterem, přibudou v rámci designu zajímavé prvky, které mu dodají na atraktivitě. V kombinaci s šedým lakem (Rodium) nevypadá Ateca vůbec špatně. 

A co vlastně ty jednotlivé prvky výbavy FR znamenají? Je to například černě lakovaná maska chladiče, lakované nárazníky, ale také střešní spoiler. Na sportovnosti vozu přidávají také chromované koncovky výfuku, ale když se k nim přiblížíte trochu blíž, zjistíte, že jsou falešné.

Daleko lepší a příjemnější pocity jsem měl z designu interiéru. Pokud znáte vozy z koncernu Volkswagen, nebude pro vás interiér ničím překvapivým, ale Ateca si oproti jiným vozům z koncernu vydobyla své vlastní místo. Lišila se od nich například tím, že se jí zatím vyhnula dotyková ovládání a většina ovladačů je zde tlačítkových, což rozhodně mnoho řidičů potěší. Ovládání je navíc dokonale přehledné a jednoduché, takže i řidič, který do tohoto vozu usedne poprvé, se během pár sekund zorientuje.

Výbava, která zpříjemní každou jízdu 

Musím pochválit spoustu odkládacích prostor, díky kterým máte všechny své věci neustále po ruce. Mnou testovaný vůz měl také dosti bohatou výbavu, která neustále zpříjemňovala komfort při jízdě. Šlo například o vyhřívání sedaček, volantu, ale i předního skla. Nechyběla ani konektivita v podobě Android Auto a Apple CarPlay. Telefon už nemusíte mít připojený na kabelu, protože přihrádka nabízí bezdrátové nabíjení. Ve voze dokonce můžete vytvořit i Wi-Fi hotspot a máte k dispozici až 10 GB úložiště.

<Path> Suchý šampon – zázračný, nebo zbytečný produkt? Záleží na vašem životním styluZdroj: HT

Pár slov závěrem 

Spojení Seatu Ateca a benzinového dvoulitru je majstrštyk, který potěší kdejakého řidiče, a musím říct, že když k tomu přidáme precizní vypracování a dokonalou sebejistotu automobilu na všech druzích silnic, má Ateca opravdu co nabídnout.

Silnější motor samozřejmě něco stojí, a tak musíte počítat s průměrnou spotřebou okolo 9 litrů, ale příjemné svezení vám to vynahradí a každá jízda ve vás zanechá velmi pozitivní dojem. I když jsem v úvodu zmiňoval, že je Seat Ateca nenápadný a na první pohled ne až tolik výjimečný vůz, rozhodně nenajdete nic, co by vám na něm vadilo, což se o mnohých luxusních vozech, které mají daleko vyšší cenovku, nedá říct. 

A když už jsme u té ceny, ve verzi FR začíná cena Atecy s nejslabším motorem 1.5 TSI na 799 900 Kč (manuální převodovka), za automatickou převodovku se stejným motorem dáte 849 900 Kč a za verzi Atecy, kterou jsem měl možnost testovat já, tedy 2.0 TSI s pohonem všech kol a sedmistupňovou automatickou převodovkou, dáte 954 900 Kč bez další prémiové příplatkové výbavy. Cena to není zrovna malá, ale v tomto případě kupujete opravdu dobře vypracovaný vůz, se kterým vás čeká spousta výkonu, zábavy a žádné nepříjemné překvapení.

Zdroj: Jan Witek, Seat

Populární
články

Součástí vzrušení může být i dominantní postavení muže, kderý kompliment „uděluje“
HOT!

„Miliony žen“ mají v posteli úchylku, o které většina mužů ani netuší. Provazy ani důtky k tomu přitom nejsou potřeba

Autor: Martin Lyko
Semeno sice jako mlíčko trochu vypadá, konzumace mléka se na jeho chuti ovšem podepisuje negativně
HOT!

Slané, hořké, nasládlé: Na chuť semene má vliv strava, ale taky nemoci. Experimenty zkušených dokazují, co se na šmaku podepisuje nejvíc

Autor: Martin Lyko
„Moje manželka zemřela na rakovinu žaludku. Něco nemohla strávit. Myslím, že jsem to byl já,“ říká muž v otevřeném rozhovoru
LIDÉ

„Moje manželka zemřela na rakovinu žaludku. Něco nemohla strávit. Myslím, že jsem to byl já,“ říká muž v otevřeném rozhovoru

Autor: Irena Piloušková
Věk by neměl být člověku překážkou vůbec v ničem
CESTOVÁNÍ

Na cestování není nikdy pozdě. 94letá seniorka boří svými dobrodružstvími z cest Instagram a zvládá to, o čem my ostatní jen sníme

Autor: Mirka Dobešová
Elektro-sex? Co dříve patřilo drsnějším povahám, je dnes už rozšířenou praktikou, která navzdory mýtům může být i velmi romantická
HOT!

Elektrosex? Co dříve patřilo drsnějším povahám, je dnes už rozšířenou praktikou, která navzdory mýtům může být i velmi romantická

Autor: Irena Piloušková
Bojíte se globálního blackoutu? V dnešní době to sice těžce uškodí, ale nezničí
LIDÉ

Blackout: Co se stane, když vypadne globálně elektřina? Hezké to nebude, ale apokalypsu nečekejte

Autor: Michal Černý
Dlouhodobý pocit osamělosti se řadí ke stejným nebezpečím jako je kouření. Přesto je ještě velmi málo prozkoumaným jevem
TĚLO & MYSL

Cítíte osamělost? Nepropadejte depresi a raději začněte lovit bobříky, nebo se zavřete do tmy

Autor: Michal Černý
Misionářská poloha není jen pro heteráky
HOT!

Jak mají gayové sex? Povědomí, které mají heteráci, je přinejlepším zkreslené. Kdo si dovádění mezi muži vyzkoušel, zná rozdíl

Autor: Martin Lyko
Máte změřeno, jak moc se váš penis zvětší při erekci? Určete si, jestli máte „masáka“, nebo „krváka“
TĚLO & MYSL

Máte „krváka“ nebo „masáka“? Dva typy penisů teď mají oficiální definici. Pánové, můžete se přeměřit, do škatulek se ale vejde málokdo

Autor: Martin Lyko
Jak dlouho by měl trvat sex?
HOT!

„A není to málo?“ Víme, jak dlouho by měl trvat „průměrný sex“ a kolikrát jej „průměrně“ mít

Autor: Mirka Dobešová

E-Shop