Seat Ateca FR 2.0 TSI DSG 4WD – nenápadný stroj plný překvapení
Recenze
Zdroj: Jan Witek, se svolením

Seat Ateca FR 2.0 TSI DSG 4WD – nenápadný stroj plný překvapení

Seat Ateca patří mezi automobily, které svým designem nejsou až tak výrazné, a co se týče rychlosti, podle mého v očích mnoha lidí splynou s ostatními automobily dalších značek z koncernu VW. Po usednutí do interiéru a vyzkoušení všech možných funkcí vozu však přijdete na to, že se Seat Ateca přece jenom od ostatních vozů odlišuje minimálně tím, jak poctivě je zpracován. Pojďme se na tohle SUV podívat trochu blíž.
Redakce LUI Redakce LUI Autor
29. 12. 2022

Automobil Seat Ateca jsem k testu dostal s dvoulitrovým benzinovým motorem, na který jsem se moc těšil. Pokud uvažujete o koupi SUV vozu, měl by v sobě mít minimálně podobně silný motor. Samozřejmě se najdou i kupci, kteří budou preferovat slabší motory, a tak v nabídce najdete i motor 1.0 TSI s výkonem 81 kW nebo 1,5 TSI s výkonem 110 kW. Silnější motor však Atece sluší daleko víc.

<Path> Volkswagen T-Roc Cabriolet – krasavec, který zaujme na první pohledZdroj: Volkswagen, volkswagen.cz, Jan Witek

Testovaný benzinový dvoulitr je nejsilnějším zážehovým agregátem značky, který nabízí výkon 140 kW, díky čemuž nemá sebemenší problém ani s trochu větší karoserií vozu. Navíc je jeho chod velmi příjemný a tichý. Velmi mě překvapilo, že i při zvolení sportovního režimu vůz jako by vůbec nepatřil do segmentu SUV. V zatáčkách je totiž neuvěřitelně obratný a stabilní. Ne že byste takovou svižnou jízdu v zatáčkách absolvovali každý den, ale je dobré vědět, že v rukou držíte opravdu precizně vypracovaný vůz, který se popere s každou situací.

Na běžnou jízdu máte díky výkonnému motoru síly na rozdávání a předjíždění pomalejších vozidel na okreskách pro vás nebude v žádném případě problém. Zároveň si užijete skvělé pohodlí i na delších cestách po dálnici. Podvozek totiž i přes vyšší tuhost dokonale filtruje nerovnosti, které na cestě potkáte, a ve spojení s velmi dobře odhlučněnou kabinou si budete každou jízdu užívat na maximum.

Nenápadný design

Pokud chcete vůz, který na silnicích nebude až tak vyčnívat, Ateca je správnou volbou. Na druhou stranu však musím říct, že pokud si vyberete verzi FR, což je označení, které Seat používá pro vozy se sportovnějším charakterem, přibudou v rámci designu zajímavé prvky, které mu dodají na atraktivitě. V kombinaci s šedým lakem (Rodium) nevypadá Ateca vůbec špatně. 

A co vlastně ty jednotlivé prvky výbavy FR znamenají? Je to například černě lakovaná maska chladiče, lakované nárazníky, ale také střešní spoiler. Na sportovnosti vozu přidávají také chromované koncovky výfuku, ale když se k nim přiblížíte trochu blíž, zjistíte, že jsou falešné.

Daleko lepší a příjemnější pocity jsem měl z designu interiéru. Pokud znáte vozy z koncernu Volkswagen, nebude pro vás interiér ničím překvapivým, ale Ateca si oproti jiným vozům z koncernu vydobyla své vlastní místo. Lišila se od nich například tím, že se jí zatím vyhnula dotyková ovládání a většina ovladačů je zde tlačítkových, což rozhodně mnoho řidičů potěší. Ovládání je navíc dokonale přehledné a jednoduché, takže i řidič, který do tohoto vozu usedne poprvé, se během pár sekund zorientuje.

Výbava, která zpříjemní každou jízdu 

Musím pochválit spoustu odkládacích prostor, díky kterým máte všechny své věci neustále po ruce. Mnou testovaný vůz měl také dosti bohatou výbavu, která neustále zpříjemňovala komfort při jízdě. Šlo například o vyhřívání sedaček, volantu, ale i předního skla. Nechyběla ani konektivita v podobě Android Auto a Apple CarPlay. Telefon už nemusíte mít připojený na kabelu, protože přihrádka nabízí bezdrátové nabíjení. Ve voze dokonce můžete vytvořit i Wi-Fi hotspot a máte k dispozici až 10 GB úložiště.

<Path> České firmy by se měly učit od této společnosti, která bere podporu LGBT lidí skutečně vážně. Diverzita jí totiž pomáhá růstZdroj: Bohdana Rambousková

Pár slov závěrem 

Spojení Seatu Ateca a benzinového dvoulitru je majstrštyk, který potěší kdejakého řidiče, a musím říct, že když k tomu přidáme precizní vypracování a dokonalou sebejistotu automobilu na všech druzích silnic, má Ateca opravdu co nabídnout.

Silnější motor samozřejmě něco stojí, a tak musíte počítat s průměrnou spotřebou okolo 9 litrů, ale příjemné svezení vám to vynahradí a každá jízda ve vás zanechá velmi pozitivní dojem. I když jsem v úvodu zmiňoval, že je Seat Ateca nenápadný a na první pohled ne až tolik výjimečný vůz, rozhodně nenajdete nic, co by vám na něm vadilo, což se o mnohých luxusních vozech, které mají daleko vyšší cenovku, nedá říct. 

A když už jsme u té ceny, ve verzi FR začíná cena Atecy s nejslabším motorem 1.5 TSI na 799 900 Kč (manuální převodovka), za automatickou převodovku se stejným motorem dáte 849 900 Kč a za verzi Atecy, kterou jsem měl možnost testovat já, tedy 2.0 TSI s pohonem všech kol a sedmistupňovou automatickou převodovkou, dáte 954 900 Kč bez další prémiové příplatkové výbavy. Cena to není zrovna malá, ale v tomto případě kupujete opravdu dobře vypracovaný vůz, se kterým vás čeká spousta výkonu, zábavy a žádné nepříjemné překvapení.

Zdroj: Jan Witek, Seat

Populární
články

Světoznámý model a umělec Shaun Ross se na sociální síti rozepsal o svém dávném coming outu v rámci rodiny. Prvním příběhem mnoho sledujících dojal, druhým zase leckoho pobouřil
LIDÉ

„Děda vtipkoval, jestli umím vařit, a máma mi koupila boty značky Dior. Prý ať jsem ten nejlepší gay,“ vzpomíná slavný model na svůj coming out

Autor: Veronika Košťálková
Takzvané „momfluencerky“ se pouštějí na tenký led – z pohledu mnohých narušují soukromí vlastních potomků, a ještě monetizují jejich dětství. Samy matky-influencerky ale argumentují tím, že vydělané peníze spoří dětem na jejich budoucnost
LIDÉ

„Až děti uvidí, kolik peněz mají na účtu, nebudou se na mě zlobit,“ tvrdí úspěšná „momfluencerka“. Sdílením jejich dětství vydělává statisíce

Autor: Veronika Košťálková
Mnohé studie i mediální titulky líčí generaci Z jako „kutilsky neschopnou“. Často ale zapomínají na fakt, že pronajímatelé DIY projektům příliš nefandí – a s vlastním bydlením to mají „sněhové vločky“ těžší než generace jejich rodičů
LIDÉ

Každá pátá „sněhová vločka“ se bojí vyměnit žárovku. Důvody, proč generace Z radši volá na pomoc řemeslníky, vás pobaví i rozesmutní

Autor: Veronika Košťálková
I když spal dvanáct hodin denně, stále byl vyčerpaný a nešťastný
LIDÉ

„Na vyhoření je nejhorší, že vám ho lidi nevěří,“ vypráví Daniel o dnech na dně. „U mě to odstartoval coming out,“ dodává

Autor: Irena Piloušková
Volvo XC90 okouzlí stejně jako známý most
STYL

S Volvem XC90 přes ikonický most Öresund aneb Severská preciznost v praxi, bezpečí pro každého a malé nahlédnutí „za oponu“

Autor: Mirka Dobešová
Javorina dbá na využití přírodních materiálů a také udržitelnost
Living 2/24

Revoluce v domácím fitness: „Naši zákazníci častěji pracují a aktivně žijí v domácím prostředí,” vysvětluje obchodní ředitelka Javorina GYM

Autor: Redakce LUI
Stylové Volvo XC40
CESTOVÁNÍ

Na velikosti záleží – zejména když jde o vůz a jeho úložný prostor. Mild-hybridní Volvo XC40 ale zvládne i rodinný výlet do hor naprosto hravě

Autor: Redakce LUI
Ketamin, původně vyvinutý jako anestetikum, se v posledních letech dostává do popředí jako kontroverzní nástroj pro léčbu deprese
TĚLO & MYSL

„Bral jsem 3 gramy za noc“: Proč muži používají ketamin k léčbě deprese

Autor: Michal Černý
Daniel Krutý, zakladatel politické strany Hnutí Generace
LIDÉ

„LGBT lidé jsou součást společnosti, nemám v plánu házet je v jakémkoliv ohledu přes palubu,“ říká Daniel Krutý, zakladatel Hnutí Generace

Autor: Michal Černý
Nadnárodní firmy, které dříve ochotně slavily tzv. „pride month“ a otevřeně podporovaly LGBT+ menšinu, v důsledku změny politického klimatu „převlékají kabáty“
AKTUALITY

Přistiženy při pinkwashingu? Obří firmy ukazují LGBT+ lidem záda, duhové škrty dělá McDonald’s, Amazon i Meta

Autor: Veronika Košťálková

E-Shop