Volkswagen T-Roc R-Line – povedený „mazlík“ pro každou příležitost
Ačkoliv nejsem zarytým fanouškem kompaktních crossoverů a raději sám sebe vidím ve větších autech, už jsem měl možnost několik modelů spadajících do této kategorie testovat a rozhodně jsem při jízdě s nimi netrpěl. Zvlášť model T-Roc se mi vryl do paměti a týden s ním jsem si opravdu užil.
Svižný stroj
Na každou jízdu s ním jsem se těšil i kvůli dvoulitrovému turbo benzinu s výkonem 190 koní, který za každé situace hnal T-Roca svižně vpřed. Jako správný crossover má tento model také jízdní režim offroad, a když se znenadání dostanete do náročnějšího terénu, tato čtyřkolka s ním rozhodně nebude mít problém. Na delších cestách se pak můžete lehce spolehnout na adaptivní tempomat, který má aktivní vedení v jízdním pruhu, takže vy i celá posádka se můžete cítit zcela bezpečně.
Stejně jako u ostatních T-Roců i zde musím vychválit podvozek, který ve sportovních režimech zvládá rychlejší jízdu na jedničku a v komfortním režimu zase krásně odfiltruje nejrůznější nerovnosti na silnici. Do cílové stanice jsem díky tomu nedojel vyklepaný jako řízek, ale zcela připraven na další dobrodružství. Spotřebou jsem se navíc průměrně pohyboval okolo 8,5 litrů na 100 km. Zde je nutno zmínit, že jsem auťák nijak zvlášť nešetřil a když jsem měl možnost, tak jsem pořádně šlapal na plyn.
Facelift oblíbeného modelu
S faceliftem T-Roc dostal novou příď, která zahrnuje také světlomety s technologií LED Matrix. Novým designem se chlubí také nárazníky, zadní světla a palubní deska, na které najdete obří centrální displej připomínající tablet. Jak už to u nových vozů bývá, přibyla také spousta dotykových plošek a například panel klimatizace je nyní plně dotykový, což já osobně nevnímám jako krok zpět, ačkoliv se to u mnohých oficiálních testů můžete dočíst.
Vzhledem k tomu, že mnou testovaný vůz byl ve verzi R-Line, obsahoval navíc několik dalších zajímavých designových prvků, například polep na C sloupcích, který připomíná karbon, ale také černé ozdobné lišty, které dodávají vozu větší atraktivitu. Soudě podle pohledů kolemjdoucích jsem nebyl jediný, koho tento model zaujal.
Příjemný interiér
Interiér vozu působí velmi příjemně a útulně a ihned po usednutí do vozu se můžete těšit na maximální komfort. Naprosto komfortně funguje i bezdrátové připojení s telefonem skrze Android Auto či Apple CarPlay. Jak už jsem zmínil, všude najdete dotykové plošky, i na multifunkčním volantu. Stačí jen pár jízd, než si na tenhle způsob ovládání zvyknete, a pak už všechna nastavení ovládáte poslepu.
Prostor pro řidiče je i přes rozměry vozu dostatečně velký. Vzhledem k tomu, že měl testovaný model příplatkové sportovní sedačky, musím říct, že posed byl pohodlný a křesla držela tělo na místě v jakémkoliv okamžiku. Ani při delší jízdě jsem nezaznamenal žádný diskomfort.
Stvořený pro jakýkoliv zážitek
Modernizovaný T-Roc je po všech stránkách opravdu skvělé auto. Pokud patříte mezi fanoušky kompaktních crossoverů, rozhodně zvažte pořízení právě tohoto modelu. Volkswagen jej totiž vychytal doslova k dokonalosti. Já jsem si týden s ním rozhodně užil na jedničku a možná bych si dokázal představit, že jej budu mít ve „své garáži“.
Aktuálně se cena T-Rocu R-Line v základní verzi pohybuje od 869 900 Kč, zatímco cena základního modelu T-Roc Life je dostupná už od 657 900 Kč. Mnou testovaný vůz měl velké množství příplatkové výbavy, takže jeho cena byla o to vyšší, nicméně aktuální ceník najdete na stránkách výrobce, kde si můžete auto nakonfigurovat podle svého přání a zjistit tak, kolik by vás stála vaše vysněná verze. Pokud tedy zrovna nad novým vozem z této kategorie uvažujete, rozhodně mějte v merku T-Roc R-Line, zklamáni nebudete.