Volkswagen T-Roc Cabriolet – krasavec, který zaujme na první pohled
Ačkoliv se už všichni chystáme na zimu a horké dny jsou ty tam, není nad to připomenout si teplé počasí a parádní jízdu v kabrioletu. V českých podmínkách si ji bohužel není možné užívat tak dlouho, jako je tomu například v jižních přímořských státech, ale pro dnešní kabriolety není díky propracované ventilaci problém brázdit ulice s otevřenou střechou i v chladných dnech. Navíc s T-Rocem Cabrio a jeho plátěnou střechou hravě zvládnete i zimu.
Má první zkušenost s tímto vozem byla na Kanárských ostrovech, kde jsem si T-Roc se stahovací střechou vypůjčil v autopůjčovně. Už tehdy mě vůz uchvátil, a co teprve když jsem dostal k dispozici verzi R-Line 1,5 TSI s nádhernou tyrkysovou barvou.
Tak trochu jiný kabriolet
Když se řekne „kabriolet“, většina z nás si asi představí sportovní nízký vůz, ale rozhodně ne karoserii SUV. V tomto je T-Roc tak trochu jedinečný. Jediným podobným vozem je Range Rover Evoque Cabrio, který jsem měl také možnost řídit, ale ten už se nějakou dobu nevyrábí, a tak je Volkswagen T-Roc Cabriolet vlastně jediným dostupným modelem ve své kategorii.
Na výběr je jediný motor, přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,5 TSI s výkonem 110 kW (150 k), který v testovaném voze spolupracuje s automatickou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Výbavový stupeň testovaného vozu byl R-Line, nicméně v ceníku najdete také výbavu Style či možnost šestistupňového manuálu.
Tyrkysový krasavec
Výrazná tyrkysová barva (oficiálně nazvaná „modrá TEAL“) vypadala úchvatně a potěšující může být, že jde o základní lak, ze který nemusíte nic připlácet. Pokud však chcete, aby vozidlo vypadalo stejně jako na fotkách z testu a bylo mimo jiné doplněno o stylová černá 19palcová litá kola Misano, připlatíte si 11 200 Kč a za související Paket Black Style dalších 13 100 Kč. Nutno dodat, že černé lakované prvky, které najdete v interiéru i exteriéru, vypadají velmi dobře a vůz pozvednou na zcela jinou úroveň.
Volný jako pták
Není lepší pocit, než když otevřete střechu a nad hlavou máte neomezený prostor. Jízda takovým autem pak nebere úplně jiné grády a vy si užijete každou cestu naplno. Vzhledem ke své velikosti je vozidlo určeno především pro dva cestující (má výška by neumožnila, aby si za mě sedl někdo další). Na druhou stranu se mi do vozu podařilo uložit celou výbavu DJe včetně zvukové aparatury. I přes to, že má kufr papírově pouze 284 litrů, jeho tvary jsou alespoň pro mé vybavení příhodné, a tak jsem se i se svými poměrně velkými zavazadly vešel bez problémů. Prostor pro zavazadla navíc můžete zvětšit ještě sklopením opěradel zadních sedadel.
Jediné, co by se mi možná zamlouvalo ještě víc, by byla možnost spustit sedadlo řidiče trochu níž, protože rám čelního okna je docela nízko, než je obvyklé, a tak jsem měl občas drobný problém s výhledem. Nicméně ani po zatáhnutí střechy jsem se ve voze necítil stísněně a všude kolem sebe jsem měl dostatek prostoru, i nad hlavou.
Komfortní jízda
Jízda v kabrioletu je velice zábavná a jedinečná a podvozek T-Rocu je navíc velmi měkký a tím i komfortní. I když byl vůz obutý velkými 19palcovými koly, obstojně si poradil s menšími i většími nerovnostmi. Motor je skvěle odhlučněný a v kombinaci s automatickou sedmistupňovou DSG převodovkou si užíváte ničím nerušenou jízdu, ať už je střecha nahoře, nebo dole. To vše doprovází příjemná spotřeba okolo 6,5 až 7 litrů na 100 km.
Jak už jsem zmínil, T-Roc Cabriolet můžete nerušeně používat i v zimě či za prudkého deště, který jsem během testu také zažil. Plátěná střecha splnila svůj účel na jedničku a v případě náhlého deště ji při rychlosti 30 km/h lze složit během devíti sekund.
Kde se pohybuje cena?
Základní verzi ve výbavě Style můžete pořídit už za 838 900 Kč, mnou testovaný vůz ve vrcholné výbavě R-Line s dvouspojkovým automatem začíná na ceně 990 900 Kč. K dispozici je pak celá řada příplatkové výbavy, kterou si můžete podrobně prohlédnout na webu výrobce. Tak si to přes zimu pořádně promyslete, protože už další léto můžete brázdit ulice v krásném a velmi praktickém kabrioletu.