Výlety do vesmíru, ale i digitální detox aneb Trendy v cestování letošního roku

Výlety do vesmíru, ale i digitální detox aneb Trendy v cestování letošního roku

Nová generace mladých dospělých mění trendy v cestování. Jejich rozhodování ovlivňuje nejen změna klimatu, ale i nadměrná návštěvnost „profláklých“ destinací, která nás nutí vyměňovat turisty přeplněná místa, jako jsou Benátky či Paříž, za méně známé destinace. Představujeme vám možnosti a projekty, které změní naše putování za zážitky v následujícím roce.
Jan Witek Witek Jan Witek Witek Autor
10. 1. 2020

Cestování do vesmíru

Na první příčce nesmí chybět unikátní novinka. Po několika letech konečně přišel čas na první komerční cesty do vesmíru. Tomuto oboru se momentálně věnuje několik společností. Jednou z nejznámějších je Virgin Galactic podnikatele Richarda Bransona, který v loňském roce představil lounge prostory ve Spaceport America, v nichž se na lety do vesmíru budou připravovat vesmírní turisté. Kromě toho Branson uvedl také vlastní řadu vesmírného outfitu, ve kterém se na cestu můžete vydat. První 90minutový let by měli cestující absolvovat v následujících měsících.

<Path> Už plánujete dovolenou? Zkuste letos cestovat jinak, hybridně! V čem tkví kouzlo cestování, které je vstřícnější k planetě?Zdroj: co2.earth, un.org, bbc.com, greentraveller.co.uk, theicct.org, cd.cz, veronica.cz, think.ing.com, directferries.cz, sbb.ch, caminoproradost.cz

Vesmírný turismus podporuje také zakladatel Amazonu Jeff Bezos, který stojí za společností Blue Origin. V letošním roce by měl zahájit finální zkušební lety vesmírné lodi Shepard. Poté se na její palubu vydají první cestující. Orientační cena 90minutového výletu? V přepočtu úctyhodných 5,7 milionu korun za lístek.

Cestování s co nejmenší uhlíkovou stopou

Nejen díky mladé švédské aktivistce Gretě Thunberg začalo mnoho cestovatelů přemýšlet nad dopadem leteckého cestování na naši planetu. Ačkoliv tento trend jde opačným směrem proti výše uvedenému vesmírnému cestování, předpokládá se další nárůst tzv. „ekocestovatelů“, kteří se místo letadel budou snažit cestovat spíše vlaky. Například evropský dopravce TGV Lyria předpokládá nárůst cestujících až o 30 procent. Příznivci tohoto trendu se paradoxně našli i mezi aerolinkami. KLM Airlines vyzvala cestující, aby létali méně, každý let si promysleli a více cestovali vlakem, případně vyměnili obchodní schůzky tváří v tvář za videohovory.

„Ekologické cestování“ se však netýká jen dopravních prostředků. Ve světě vzniká stále více restaurací a hotelů, které se snaží jít s dobou a co nejméně zatěžovat planetu. Příkladem může být třeba lepší hospodaření s vodou, menší plýtvání jídlem, případně darování určité části zisku na podporu projektů, jež se zabývají obnovitelnými zdroji energie a záchranou planety. Za tímto účelem vzniklo i několik specializovaných cestovních kanceláří, které vám uspořádají nejekologičtější možnost cesty do vámi vysněného místa.

Cestování spojené s digitálním detoxem

Na chvíli se odstřihnout od práce, internetu a všech sociálních sítí. Užívat si krásu okolní krajiny a ničím nerušený relax. Dokonalá příležitost spojit se s vlastním já a urovnat si všechny věci v hlavě. Na světě existuje stále více lidí, kteří potřebují na chvíli tzv. „vypnout“. Díky tomu je zaznamenán i nárůst popularity hotelů a dalších turistických zařízení, jež jsou ukryty v lesích anebo na plážích a na rozdíl od ostatních se nechlubí rychlým Wi-Fi připojením.

Pro případ pobytu na těchto místech byste měli nechat veškerou elektroniku doma, případně si ji uschovat do speciálních trezorů a vyzvednout až na konci pobytu. Unikátní je v tomto směru třeba Vipp Shelter, což je dánská společnost nabízející designovou prosklenou chatu uprostřed lesa nedaleko jezera Immeln ve Švédsku, ve které budete v dokonalém spojení s přírodou, což je přesně to, co potřebujete, abyste očistili své tělo i duši.

<Path> Jak se z Leonarda DiCapria stal bojovník za klima a lepší zítřky?Zdroj: Instagram

Jako doma…

Trend hotelů a apartmánů, ve kterých se budete cítit jako doma, zde panuje již delší dobu, i přesto má neustále vzrůstající tendenci. Airbnb a ubytování v apartmánech a vilách soukromých osob pravděpodobně znáte. Ve stejných stopách se však poslední dobou snaží jít i mnohé hotely, které chtějí, abyste se na cestách cítili jako doma. Doprovodné služby jako vyzvednutí z letiště, osobní asistent, který splní každé vaše přání, naplnění lednice vašim oblíbeným jídlem či večeře přesně podle přání, jsou třešničkou na dortu. Nehledě na to, že se hotely v tomto směru snaží získat zpátky alespoň některé klienty, kteří od nich z důvodu služeb jako je Airbnb odešli.

Zdroj: CNT, Instagram, Facebook, Blue Origin, Virgin Galactic

Populární
články

E-Shop