Konec brečícím dětem na palubě letadla. Revoluční opatření umožní všem klidné cestování

Především dlouhé cesty letadlem se mohou rázem proměnit v noční můru – zejména tehdy, když je přítomno malé dítě, které svým brekem ruší všechny ve svém okolí. Právě s tímto problémem, s nímž se v životě potýkal pravděpodobně úplně každý, kdo někdy absolvoval delší let, se rozhodly zatočit japonské aerolinky. Do rezervačního systému IT technici implementovali nástroj, který všem umožní, aby se usadili od dětí co nejdál…

Autor: Mirka Dobešová / Zdroj: cnn.com, nytimes.com / 8. 10. 2019

Brečím, tedy jsem

Cestování s dětmi je stresující prakticky pro všechny zúčastněné. A je-li dopravním prostředkem letadlo, z něhož „není úniku“, je na problémy zaděláno. Děti nezřídka špatně nesou prostorové omezení a vadí jim narušení jejich režimu, rodiče jsou zoufalí z toho, že jejich potomek obtěžuje ostatní cestující…a ti se chytají za hlavu, jen co malé dítě na sedačkách ve své blízkosti zaregistrují. Bohužel když už ale dojde na věc a malé dítko se zmítá v hysterickém pláči, situaci obvykle nevyřeší nikdo (o zoufalém palubním personálu ani nemluvě). Ulehčit všem život se tak rozhodli v Japonsku, tamní aerolinky Japan Airlines totiž všem cestujícím umožní, aby zjistili, kde v letadle sedí děti, a efektivně se jim vyhnuli (tedy, posadili se ideálně úplně jinam)…

„Cestující, kteří budou s našimi aerolinkami cestovat v doprovodu dětí ve věku od osmi dnů do dvou let, budou v našem rezervačním systému označeni ikonou dítěte,“ uvádí web společnosti. Díky tomu tak budou ostatní „varováni“, kde je riziko zvýšeného dětského křiku, ale třeba i nepříjemného kopání do sedačky.

18. 9. 2019Evropský průzkum napříč LGBT komunitou oslovil rekordních 140 000 lidí. Díky LUI magazínu neschází ani data z ČR a Slovenska

Komfort pro každého

Letecká společnost se tímto novým opatřením rozhodla vyjít vstříc všem, kteří by rádi přečkali svůj let v klidu a pohodě. Na druhou stranu ale samozřejmě myslí také na rodiče a děti, proto i jim nabízí řadu služeb, jež jim usnadní již tak komplikované cestování. Proto již na letišti umožňuje pronájem kočárku, stejně jako přijímá vlastní kočárek dítěte jako zavazadlo zdarma. Standardem je také prioritní nástup pro všechny s dětmi do dvou let, podobně jako speciální servis na palubě zahrnující např. horkou vodu k přípravě dětských pokrmů, nebo prostor k přebalení dítěte.

Všechno má své mouchy

Ačkoliv se samozřejmě jedná o poměrně revoluční opatření, bohužel stejně není bez chyby. Systém zobrazování dětí v letadle totiž funguje jen v případě, že letenky jsou zakoupeny přímo přes web dopravce (nikoliv přes prostředníka), komplikace pak mohou nastat i tehdy, dojde-li např. ke změně typu letadla apod. Přesto je však možnost minimalizace blízkosti dětí pro mnohé cestující vítanou novinkou.

18. 6. 2019Pivní pupek: ryze mužský problém a zdravotní riziko. Proč ženy netrápí? A jak (ne)souvisí s pivem?

Kdo potřebuje lekci v toleranci?

Nový systém sice funguje jen krátce, přesto se již online objevují první nadšené reakce na nový způsob cestování. „Děkuji vám za varování, kde přesně budou malé děti 13 hodin během mého letu brečet,“ uvádí např. jeden spokojený cestující, dle nějž by tento systém měl být povinný pro všechny světové dopravce.

Našli se však i tací, kterým se označování dětí v letadle vůbec nezamlouvá. „Jsou to přeci děti, stejně jako jsme byli kdysi my. Musíme se naučit toleranci, nebo brzy začneme potřebovat mapu sedadel pro ty, kteří dýchají pusou, slintají, jsou farmáři nebo pijí alkohol,“ uvedl naopak uživatel, kterého opatření pobouřilo. Pravděpodobně ještě nikdy neletěl 13 hodin vedle dítěte, které překypovalo energií jako králiček Duracell…